کاسپین لوله طبرستان

لوله پلی اتیلن, اتصالات پلی اتیلن , دستگاه جوش پلی اتیلن

هندهول های پلی اتیلنی کیان صنعت پاسارگاد

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

هندهول در واقع یک محفظه با مقطع دایره (استوانه) است که در دیواره های آن سوراخها و لوله هایی جهت عبور کابلها تعبیه شده است.اگر قطر بیش از ۶/۰ متر باشد به آن منهول و اگر کمتر باشد به آن هندهول می گویند.تفاوت اصلی منهول و هندهول در ابعاد آنها است.

تمام سیستم های زهکشی زیرزمینی باید نقاط دسترسی (هندهول) داشته باشند تا بتوانند به طور منظم بازرسی  و بررسی شوند  و در صورت مسدود شدن تمیز شوند. شایع ترین نوع دسترسی، منهول است. در زمانهای گذشته، درب های عمدتا بزرگ، منهول های آجری بودند که پله های آهنی در دیواره خود داشتند، و امکان ورود فیزیکی به سیستم فاضلاب را فراهم مینمود. تفاوت اصلی بین منهول های قدیمی و هندهول  پلی اتیلن امروزی این است که قطر هندهول به گونه ای است که امکان ورود یک نفر به داخل آن وجود ندارد و عملیات لازم از طریق دریچه بالای هندهول و بدون ورود به آن قابل انجام است

هندهول ها یکی دیگر از سیستم های دسترسی می باشد و شکل ظاهری آن شباهت زیادی به منهول های پلی اتیلن دارد با این تفاوت که شفت این هندهول ها معمولآ مساوی یا کمتر از سایز ۶۰۰ میلیمتر می باشد هندهول ها نه تنها در فاضلاب (هندهول فاضلاب) بلکه در موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرد:
۱- شبکه انتقال آب(هندهول آب): یک مکان مناسب برای دسترسی به شیر فلکه خط انتقال آب می باشد.
امکان قرار دادن سایر متعلقات انتقال آب نظیر فشارسنج، دماسنج و غیره وجود دارد.
۲- شبکه انتقال گاز(هندهول گاز): همانند انتقال آب این سیستم نیز شامل متعلقات جانبی می باشد که نیاز به بازدید یا دسترسی وجود داردکه از جمله می توان به فشارسنج و شیرفلکه اشاره نمود.
۳- شبکه انتقال برق(هندهول برق), تلفن (هندهول تلفن یا هندهول مخابراتی) و فیبرنوری (هندهول): درمکان هایی که انتقال کابل برق، تلفن و فیبرنوری از زیر زمین صورت می گیرد، معمولآ کابل در داخل لوله ی تک جداره ی پلی اتلین و یا لوله ی دوجداره ی پلی اتیلن (بسته به سایز و تعداد کابل ها) قرار گرفته و درمکان های تقسیم و یا در فواصل معیین هندهول ها برای دسترسی نصب می گردد. هندهول ها با سایز شفت ۴۰۰ میلیمتر یکی از متداولترین هندهول ها برای این نوع انتقال ها می باشند.

اجزای هندهول

هند هول ها از دو بخش اصلی بدنه و درب تشکیل شده اند که معمولاً هر یک از این دو بخش بصورت مجزا ساخته شده و در محل بر روی هم نصب می شوند.

متریال (مواد) تولید هندهول

بدنه تمامی این هندهولها از لوله دوجداره پلی اتیلن/ پلی پروپیلن ساخته شده اما درب آنها در سه نوع چدنی ، پلاستیکی ویا فلزی تولید می گردند.بدلیل ویژگی ها و مزایای منحصر بفرد مواد پلی اتیلن/ پلی پروپیلن ، بدنه دوجداره این هند هول‌ها از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده بدنه این هند هول ها از لوله های پلی اتیلن / پلی پروپیلن دو جداره و قسمت کف آن از ورقهای دوجداره تشکیل شده است

چه زمانی از هندهول استفاده می شود؟(کاربردهای هندهول)

از هندهول زمانی که یک شاخه لوله به چند شاخه متصل میشود استفاده می گردد و همچنین زمانی که تغییر جهت بصورت افقی بیش از ۳۰ درجه باشد و یا مسیر مستقیم لوله بیش از ۲۲ متر باشد هندهول پلی اتیلن استفاده میشود. کاربرد هندهول پلی اتیلن و نقش موثر آن زمانی بیشتر نمایان می شود که انسدادی در یکی از قسمت های لوله وجود داشته باشد که از طریق هندهول ها میتواند تخلیه و رفع آن صورت پذیرد.استفاده از هندهول‌ها از دیرباز جهت ایجاد ایستگاه‌های دسترسی به بخشهای مختلف شبکه‌های آبرسانی و جمع‌آوری و انتقال فاضلاب جهت بازرسی، تهویه طبیعی و تعمیر و نگهداری همواره مورد نظر بوده است. امروزه نیز نه تنها از اهمیت آن‌ها کاسته نشده بلکه روز به روز بر اهمیت و نیز موارد کاربرد آن‌ها افزوده شده است.

 

هندهول ها بر اساس نوع کاربرد:

  • هندهول سبک بدون بار ترافیکی
  • هندهول سنگین بهمراه بار ترافیکی

کاربرد هندهول ها بیشتر در خطوط انتقال یا توزیع برق و یا شبکه های مخابراتی ، نصب دوربین مدار بسته، شبکه کابل فیبر نوری و دیتا، شبکه های کنترل سیگنال های ترافیکی، شبکه کابل کشی روشنایی محوطه ها و سایر جاهایی که لازم است کابل های مربوطه بصورت زیر زمینی انتقال یابد است .در این حالت در فواصل معین و در محل های تقسیم و اتصال نیاز به فضاهایی جهت دسترسی به کابلها می باشد که برای این دسترسی از هند هول استفاده می شود

اطلاعات تماس
شبکه های اجتماعی
بیوگرافی شرکت

کاسپین لوله طبرستان

ساری

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، صادر کننده

خدمات/محصولات

لوله پلی اتیلن، اتصالات پلی اتیلن ، دستگاه جوش پلی اتیلن، لوله دوجداره پلی اتیلن، میکروداکت پلی اتیلن ، گرانول پلی اتیلن

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات