کاسپین لوله طبرستان

لوله پلی اتیلن, اتصالات پلی اتیلن , دستگاه جوش پلی اتیلن

انواع روش قالب گیری و روش ساخت منهول پلی اتیلن

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

روش ساخت منهول پلی اتیلن:انواع روش قالب گیری و روش ساخت منهول پلی اتیلن

روش های قالب گیری پلاستیک فرایندی بسیار فنی است و برای اینکه بتوان در بازار رقابتی جایگاه مناسبی داشته باشید لازم است از کارشناسان این نوع کسب و کار اطلاعت و راهنمایی های لازم را بدست آورد. بنابراین، قبل از این که شروع به کار کنید، ابتدا باید یک مطالعه بسیار علمی و سیستماتیک انجام شود.

تکنیک ها و روش های ساخت منهول پلی اتیلن یا بطور کل قالب گیری پلاستیک به شرح ذیل است:

  • قالب گیری تزریقی
  • قالب گیری بادی
  •  قالب گیری فشاری
  • قالب گیری چرخشی (دورانی )
  • قالب سازی فوم ساختاری
  • قالب گیری حرارتی

:قالب گیری تزریقی

 قالب‌ گیری تزریق یكی از رایج‌ ترین روش‌ های تولید قطعات پلاستیكی است درقالب گیری تزریقی، پلاستیک ذوب شده به یک حفره قالب تزریق می شود. پس از سرد شدن، قالب را می توان برداشت در تمام فرآیندهای قالب از نیرو استفاده می شود این فرایند ریخته گری پلاستیک معمولا در تولید انبوه یا نمونه سازی یک محصول استفاده می شود. قالب‌ گیری تزریقی را می‌ توان برای همه ترموپلاست‌ ها به جز پلی تترا فلورواتیلن  به كاربرد ماشین آلات قالب گیری تزریقی در دهه 1930 ساخته شد.

از مزایای قالب‌ گیری تزریقی می توان به امكان استفاده از بیش از یک نوع ماده پلاستیكی در یک قطعه، امكان استفاده مجدد از ضایعات پلاستیكی تولیدی، امکان تعداد تولید بالا اشاره کرد.

اما این روش معایبی از جمله عدم امكان تولید برای تعداد كم.،ماشین‌های تزریق گران هستند نیز دارد.

:قالب گیری بادی

قالب گیری تزریقی بادی برای تولید اشیاء توخالی در مقادیر زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. کاربردی اصلی آن عبارتند از تولید انواع بطری، ظروف آب میوه و دیگر ظروف توخال کوچک است.  قالب گیری تزریقی بادی در مقایسه با قالبگیری بادی اکستروژنی برای تولید بطری های با کیفیت بالای بصری و ابعادی  بکار می رود. این فرایند برای تولید هر دو نوع ظروف باریک و دهان گشاد ایده آل است و تولید آنها را به طور کامل و بدون فلش به پایان می ساند.

مواد معمولی استفاده می شود:

پلی اتیلن های  LDPEو  ،LLDPE و HDPE ، پلی پروپیلن (PP)، پلی اتیلن – ترفتالات (PET)، پلی وینیل کلرید (PVC)

(rotomolding)قالب گیری چرخشی یا دورانی

این روش، فرآیندی برای تولید قالبهای توخالی بسته بندی شده است که قالب ها حول دو محور می چرخند و قالب حول یک محور جداگانه چرخانده می شوند به سمت مرکز گسترش می یابند. منهول پلی اتیلن تولیدی شرکت کیان صنعت پاسارگاد از این روش ساخته می شود. رقابت‌هایی بین این روش و قالب گیری تزریقی وجود دارد. همانطور که قالب ها به آرامی در حال چرخش هستند،پلاستیک درون قالب به دیوار چسبیده و یک لایه را بر سطح قالب ایجاد می‌کند چرخش قالب در حین مرحله سرمایش نیز ادامه پیدا می‌کند در اینجا، آب اسپری باعث می شود که پلاستیک به یک قسمت توخالی سخت تبدیل می شود. در این نوع قالب سازی پلاستیک، هزینه های ابزار کم هستند و قیمت قطعات بالا هستند در حال حاضر، در قالب‌گیری چرخشی از پلی‌اتیلن استفاده می‌شود.در نتیجه  از این روش برای ساخت منهول پلی اتیلن نیز استفاده می شود.

 

 

قالبگیری دورانی یکی از روش های تولید قطعات پلاستیکی است که برای تولید قطعات تو خالی در شکل ها و اندازه های مختلف نظیر مخازن مایعات،. مخازن آب و مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد. . در مقایسه با قالبگیری تزریقی، قالب گیری چرخشی مزایای عمده ای در تولید محصولات خیلی بزرگ، پیچیده و توخالی و با هزینه کمتر دارد.

:قالب گیری فشاری

یکی از روش‌های قالب‌گیری که در آن به طور کلی ابتدا مواد مورد نظراز پیش گرم شده و سپس درون حفره قالب قرار داده می‌شوند در این نوع قالب سازی پلاستیک، یک سیلندر از پلاستیک سخت بین دو نیمه قالب های داغ گرم می شود. و توسط پرس کار درون حفره قالب قرار داده مي شود و سپس قالب توسط نيرويي با اعمال فشار بسته مي شود. قالب بندی فشرده معمولا از پرسل عمودی به جای پرس افقی مورد استفاده قرار می گیرد. این فشار مواد را مجبور می‌کند تا با همه سطح قالب در تماس باشند در نهایت نیز آمیزه خام شکل قالب را به خود می گیرد.قطعات تشکیل شده سپس هوا خنک می شوند. قیمت تجهیزات مورد استفاده برای قالب بندی فشرده سازی متوسط است.

قالب گیری فشاری در ابتدا برای قالب ریزی قطعات کامپوزیتی جایگزین فلز طراحی و توسعه پیدا کرد. این روش به طور معمول برای ریخته‌گری صفحات بزرگ یا قطعات نسبتن خمیده مورد استفاده قرار داده می‌شود.از مزایای این روش می‌توان به توانایی قالب گیری قطعات بزرگ اشاره کردهمچنین نسبت به روش‌های قالب گیری تزریقی و ریخته‌گری انتقالی قیمت پایین‌تری دارد. خط جوش کمتر در محصول نهایی در مقایسه با روش تزریقی قابل توجه می‌باشد

قالبگیری با ساختار اسفنجی (structural foam molding)

این نوع قالبگیری تزریق، فرایندی است که در آن قطعات دارای پوسته صلب و هسته مرکزی متخلخل هستند و نسبت استحکام به وزن بالایی برای استفاده در کاربردهای تحمل بار دارند. در شکل زیر سطح مقطع یک دیواره را می بینید که می توان آنرا توسط تزریق مستقیم گاز خنثی (معمولا نیتروژن) به مذاب پلیمری و یا توسط گاز تولید شده از یک ماده پف کننده شیمیایی که قبلا با رزین مخلوط شده است، ایجاد نمود.این روش از سرعت پایین تری نسبت به روش های دیگر برخوردار است.

در این فرایند لازم است که قالب بطور ناقص پر شود که به آن اصطلاحا تزریق ناقص می گویند. سپس مذاب در اثر انبساط گاز، منبسط شده که سبب پر شدن قالب می شود.

(قالب گیری حرارتی (شکل دهی گرمایی (Thermoforming)

فرایند شکل دهی گرمایی یک فرایند صنعتی است که ورق گرمانرم (یا فیلم) به شکل جدیدی با استفاده از گرما و فشار تبدیل می گردد. این فرایند یکی از اولین فرایندهای بکار رفته در صنایع پلاستیک است که با شکل دهی ورق سلولز نیترات در دهه ۱۸۰۰ میلادی آغاز گردید. با پیداش مواد و کاربردهای جدید، رشد این فرایند بطور چشمگیری افرایش یافت.

اطلاعات تماس
شبکه های اجتماعی
بیوگرافی شرکت

کاسپین لوله طبرستان

ساری

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، صادر کننده

خدمات/محصولات

لوله پلی اتیلن، اتصالات پلی اتیلن ، دستگاه جوش پلی اتیلن، لوله دوجداره پلی اتیلن، میکروداکت پلی اتیلن ، گرانول پلی اتیلن

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات