شرکت کیمیاگران جوان - تجهیزات آزمایشگاه مکانیک خاک|تجهیزا...

جک بتن شکن,دستگاه برش مستقیم خاک, دستگاه تحکیم خاک

اسلامپ بتن

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

تعیین اسلامپ بتن آزمایش

نمونه ای از بتن تازه را در قالب به شکل مخروط ناقص ریخته می شود یک میله متراکم می گردد سپس قالب بالا آورده می شود و بتن نشست میکند فاصله بین وضعیت اولیه و وضعیت تغییر شکل یافته بتن در مرکز سطح بالایی ان اندازه گرفته می شود و به عنوان اسلامپ بتن گزارش می شود .

وسایل آزمایش

*قالب که به صورت فلزی می باشد نمونه در قالب ریخته شود و شکل بگیرد فلز قالب نباید نازکتر از NO . 16 gage باشد و اگر روش  Spinning  ساخته میشود ضخامت هیچ نقطه ای از قالب کمتر 045/0 اینچ نباشد قالب باید به شکل سطح جانبی یک مخروط ناقص با قطر پایینی 8 اینچ و قطر بالایی 4 اینچ و ارتفاع 12 اینچ  باشد دامنه خطای مجاز در قطرها و ارتفاع 8/1اینچ می باشد.سطوح پایین و بالای قالب باید باز و موازی یکدیگر بوده و نسبت به محور مخروط زاویه قائمه بسازند قالب باید دستگیره ها و جا پاهایی مطابق شکل داشته باشد.

قالب ممکن است بدون درز یا درزدار ساخته شود سطح داخلی قالب باید نسبتا" صاف و بدون برآمدگیهای ناشی از پرچ ها باشد . اگر قالب بوسیله گیره های به صفحه نفوذ ناپذیر زیرین وصل شود قابل قبول است مشروط برآنکه پس از پر کردن قالب باز کردن گیره ها هیچگونه جابجایی در قالب بوجود نیاورد.

*میله کوبیدن باید یک میله فولادی مستقیم به قطر 8/5 اینچ و ارتفاع 124 اینچ باشد که نوک آن به صورت نیمکره ای به قطر 8/5 اینچ گرد شده است .

*صفحه زیر قالب که از جنس فلزی – شیشه ای – و یا بتن نفوذ ناپذیر باشد لیکن نوع فلزی آن مرسوم تر می باشد.

*ابزار و وسایل عمومی آزمایشگاه

نمونه

آن بخش از بتن که نمونه های ازمایش از آن ساخته می شوند باید نماینده تمام مخلوط باشد.

قالب را مرطوب کرده و آن را روی یک سطح تخت مرطوب نفوذناپذیر و صلب قرار دهید .با ایستادن روی دو جای پا قالب را هنگام پر کردن محکم سر جایش نگهدارید .

هر لایه را با 25 ضربه میله مخصوص بکوبید ضربه هارا بطور یکنواخت روی مقطع هر لایه توزیع نمایید.برای لایه زیرین لازم است میله را کمی کج کرده و تقریبا" نصف ضربه ها را در نزدیکی محیط بزنید و سپس بقیه ضربه ها بصورت قائم و در مسیری مارپیچ به سمت مرکز ادامه داده شوند ضربه های لایه زیرین باید طوری بزنید که میله در تمام عمق لایه نفوذ نماید بنابراین در هر ضربه میله مقداری هم به لایه زیرین نفوذ می کند .

در هنگام پر کردن لایه بالایی و قبل از آغاز ضربه ها آنقدر بتن به داخل قالب بریزید تا بصورت برآمده از قالب بیرون بزند . اگر ضربه زدن باعث سد که سطح بتن از لبه بالای  قالب پایین تر بیاید مقداری بتن اضافه نمائید طوری که همیشه مقداری بتن اضافی در بالای قالب وجود داشته باشد پس از آنکه ضربه زدن لایه بالای پایان یافت با غلتاندن میله روی لبه ی قالب بتن اضافی را بردارید سپس بلافاصله قالب را با دقت به طور قائم بطرف بالا کشیده و از روی بتن اضافی را بردارید قالب را بدون هیچگونه حرکت جانبی یا پیچشی در فاصله زمانی 2±5 ثانیه به فاصله 12 اینچ بالا بیاورید .آزمایش باید از آغاز پر کردن تا برداشتن قالب بدون هیچ وقفه ای انجام شود و زمان آن بیش از 5/2 دقیقه بطول نیانجامد.

بلافاصله با اندازه گیری فاصله قائم بین بالای قالب و مرکز سطح بالای نمونه تغییر شکل یافته اسلامپ را تعیین نمایید اگر ریزش یا لغزش معینی  در یکطرف  یا بخشی از نمونه رخ دهد آزمایش مردود می باشد و لازم است آزمایش مجددی با استفاده از بخش دیگری از بتن انجام شود .

اگر در دو آزمایش متوالی روی بتن ریزش یا لغزش بخشی از نمونه مشاهده شود احتمالا بتن فاقد شکل پذیری و چسبندگی لازم برای انجام آزمایش اسلامپ می باشد.

 

 

 

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت کیمیاگران جوان - تجهیزات آزمایشگاه مکانیک خاک|تجهیزا...

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده

خدمات/محصولات

جک بتن شکن،دستگاه برش مستقیم خاک، دستگاه تحکیم خاک،دستگاه تک محوری خاک، سری الک آزمایشگاهی خاک،دستگاه شیکر الک، دستگاه کاساگرانده،قالب مکعبی بتن، دستگاه اتوکلاو سیمان،دستگاه میز ویبره بتن، حوضچه نگهداری بتن،ست اسلامپ بتن، اوگر دستی خاک،جک ملات شکن، دستگاه سه محوری خاک،ست کامل بارگذاری صفحه ای خاک، چکش اشمیت بتن،ست هیدرومتری خاک، دستگاه سند باتل خاک،دستگاه ویکات سیمان، قالب استوانه ای بتن،قالب تراکم خاک، چکش تراکم خاک،قالب کپینگ نمونه بتن استوانه ای، دستگاه لس آنجلس سنگدانه ها،دستگاه کرگیری بتن، دستگاه CBR خاک،حوضچه بتن، قالب نمونه گیری بتن،جک بتن شکن 200 تن، تجهیزات آزمایشگاه مکانیک خاک،تجهیزات آزمایشگاه بتن

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات