گروه تولیدی مبل آراد | تولید کننده مبل راحتی - مبل ال - م...

تولید مبلمان راحتی, تولید میز و صندلی نهارخوری, تولید میزهای LCD

بازی رنگ‌ها در مبلمان خانه

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

بازی رنگ‌ها در مبلمان خانه

 رنگ‌ها به خاطر تاثیر بر چشم و مغز دارای ویژگی‌هایی هستند، مثلا با دیدن برخی از رنگ‌ها در انسان تحرك و حرارت و گرمی و فعالیت‌ ایجاد می‌شود و برعكس با دیدن تعدادی از رنگ‌های دیگر، احساس سردی و آرامش و سكون القا می‌شود.

به دنبال اثرگذاری رنگ‌ها می‌توان در تقسیم‌بندی از رنگ‌های گرم و رنگ‌های سرد استفاده كرد و طیف رنگ‌ها را در این دو خانواده نام برد.دو رنگ سبز و بنفش هر دو دارای تركیبی از رنگ گرم و سرد هستند، چون رنگ سبز=آبی +زرد است و رنگ زرد جزو خانواده گرم است، یا رنگ بنفش= آبی+قرمز به همین دلیل، می‌توان به تناسب افزایش هر یك از رنگ‌های تركیبی این دو رنگ آنها را در یكی از خانواده‌های فوق‌الذكر قرار داد.

تعادل بصری: حالتی است كه در آن هیچ یك از رنگ‌های اجزای مبلمان و دكوراسیون شما جنبه غالب نداشته باشد و این موضوع به طریق حسی درك می‌شود.

می‌توان به موارد زیر اشاره كرد:

الف – تعادل از طریق تقارن: این ساده‌ترین نوع تعادل است، همین امر قرینه شدن جذابیتی را برای بیننده به وجود می‌آورد.

ب – تعادل از طریق وزن: البته در اینجا منظور وزن بصری است.

اگر پارچه مبل طرح دار یا راه راه است، طرح ها و راه ها باید با فاصله های منظم تکرار شوند و در قسمت های درز بهم ریختگی یا جابجاشدگی نداشته باشند. ممکن است در نگاه اول متوجه آن نشوید، ولی مطمئناً در طولانی مدت به شما حس بدی خواهد داد. طرح های بزرگ اغلب باید در مرکز صندلی قرار گرفته باشد و تقارن داشته باشد. دقت کنید که مغزی های مبل کاملاً صاف باشد و جابجایی نداشته باشد.

کاناپه یا مبلمان ال شکل می تواند به عنوان نقطه کانونی اتاق نشیمن به حساب آید. در این حالت رنگی را برای دیوارها انتخاب کنید که اجازه دهد کاناپه در فضا بدرخشد.

به عنوان مثال رنگ قرمز یا زرد برای دیوار مناسب است به شرطی که کاناپه شما سفید، مشکی یا کرم باشد. مخالف این نیز می تواند بسیار جذاب باشد.
اگر می خواهید کاناپه نقطه کانونی فضا باشد در هر حال رنگ دیوار و کاناپه باید متضاد باشند که البته می توانید با اضافه کردن کوسن هایی هماهنگ با رنگ دیوار این تضاد را دلنشین کنید.
چنانچه نمی خواهید مبلمان به عنوان نقطه کانونی در فضا به چشم آید باید رنگ دیوار و کاناپه روبروی آن را هماهنگ در نظر بگیرید تا کاناپه در بافت دیوار پنهان شود.

به عنوان مثال اگر رنگ قهوه ای شکلاتی را برای کاناپه انتخاب کرده اید از رنگ کرم برای دیوار استفاده کنید. در هر حال در نظر داشته باشید زمانی که مبلمان شما به عنوان نقطه کانونی فضا است باید با تم و سبک فضا هماهنگ باشد.

به این منظور سبک فضای خود را مشخص کنید. آیا فضای شما مدرن، کلاسیک یا مینیمالیست است؟ مبلی را انتخاب کنید که سبک فضا را انعکاس دهد. به عنوان مثال برای فضای مدرن خود کاناپه ای با خطوط هندسی ساده و نشیمنی نزدیک به زمین انتخاب کنید.
چنانچه هنوز فضا را دکور نکردید رنگ و سبک مبلمان منطقه ای می تواند کلید خوبی برای انتخاب رنگ و سبک غالب فضا باشد. در مورد انتخاب پارچه و جنس مبلمان ال شکل هم باید همین دقت را داشته باشید.
پارچه ای که برای کاناپه انتخاب می کنید باید مطابق با سبک فضا باشد به عنوان مثال پارچه های با طرح های گلدار و شطرنجی مناسب فضایی با سبک روستیک است.به جنس کاناپه نیز توجه داشته باشید. اگر می خواهید از این کاناپه در فضای نشیمن استفاده کنید حتما از پارچه هایی بادوام با رنگ های نسبتا تیره استفاده کنید.

تغییر رنگ راحت ترین و موثر ترین راه سریع ایجاد حال و هوایی جدیدتر در هر اتاق خانه است. شاید شب ها به محیط اتاق خوابتان چندان گرم و صمیمی به نظر نمیرسد با اکراه وارد ان شوید یا شاید نتوانید بفهمید که چرا میهمانان همیشه ترجیح می دهند به جای اتاق پذیرایی یا غذاخوری در آشپزخانه شلوغ بنشینند ؟ از رنگ های گرم و صمیمی در فضا هایی که می خواهید حال و هوایی گرم و صمیمی به آن ها بدهید بیشتر استفاده کنید مانند اتاق پذیرایی ، اتاق نشیمن یا غذاخوری. شما ممکن است بخواهید به حمام و توالت خود حال و هوایی آرامش بخش و به دور از نگرانی و اضطراب دهید به همین منظور بهتر است از طیف های رنگ آبی که یاداور آرامش دریا هستند ، بهره بگیرید یا برای ترغیب و تزریق انرژی بین اهل خانه از رنگ های ملایم شورانگیز استفاده کنید ،بدین منظور بهتر است برای آرایش و رنگ خانه از رنگ های طبیعت الهام بگیرید. با بهره گیری از رنگ های آبی نیلی می توانید به اتاق غذاخوری خود ظاهری شیک و رسمی تر دهید ،یا شاید با استفاده بردن از رنگ دیگری بتوانید به یک اتاق ،ظاهری غیر رسمی و آرامش بخش دهید به منظور ایجاد اتاق خوابی شیک ، می توانید از رنگ های خنثی استفاده کنید و برای ایجاد فضای جذاب و نمایشی می توانید از رنگ قرمز و بنفش بهره بگیرید از رنگ های ارامش بخش در اتاق خواب خود استفاده کنید. با تغییر در نورپردازی خانه ، به اتاق هایتان احساس دهید و فضاهای گوناگون رمانتیک ، رسمی ، سرگرم کننده و. غیره ایجاد کنید

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

گروه تولیدی مبل آراد | تولید کننده مبل راحتی - مبل ال - م...

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

تولید مبلمان راحتی، تولید میز و صندلی نهارخوری، تولید میزهای LCD، مبل کلاسیک، بزرگترین تولیدکننده مبلمان، تعمیرات انواع مبلمان، ارزان قیمت در یافت آباد، مبل ارزان مناسب جهیزیه، تولید مبل ال، مبل راحتی جدید، مبل در چهاردانگه، تولید سرویس خواب، mobl، لاکچری چوب راش روسی گردو، بهترین برند مبلمان، بهترین تولید مبلمان راحتی

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 5 هفته قبل