discus center

فروش ماهی دیسکوس, مالزی, کلی

در رابطه باماهی دیسکوس

دیسکس از جمله ماهی هایی است که علاقه به مخازن عمیق دارد به همین علت اگر مخزن از ارتفاع مناسب برخوردار نباشد (کمتر از 40 سانتیمتر) ماهی تمایل به شنا در کف مخزن را دارد.توجه داشته باشید اگر در مخزن دیسکاس ها در یک نقطه جمع شده بودند این نشانه شرایط نامناسب مخزن است ازجمله این موارد که در ایران بسیار شایع است وجود جریان قوی چرخشی در آب که علت آن قرار دادن فیلتر های الکتریکی قوی و نا متناسب با حجم مخزن است.( ماهی بیچاره انگار داره تو جکوزی شنا میکنه) در این حالت چون دیسکاس ساکن آبهای آرام و تقریبا ساکن است ماهی ها آرام ترین نقطه مخزن از نظر جریان آب را انتخاب کرده و در آنجا جمع میشوند این رفتار طبیعی دیسکاس است نه نشانه ای از بیماری، ولی اگر این امر ادامه پیدا کند باعث خستگی شدید و بی حالی و از دست رفتن تعادل در ماهی میشود .
به طور کلی اگر مخزن از تهویه مناسب برخوردار باشد هرگز دیسکس ها ی سالم دور هم جمع نمیشوند و در سطح بالای اب شنا نمیکنند.
2- واکنشهای دیسکاس سالم به دست شما :
به طور معمول این باور رایج است که ماهی سالم باید به دست شما واکنش داده به طرف آن حرکت کنند( به منظور گرفتن غذا) این باور زمانی برای دیسکاس صادق است که 1- همانند مطلب بالا شرایط مخزن ایده آل باشد . 2- دیسکاسها مدت زمان زیادی را در یک مخزن ثابت سپری کرده باشند و به شرایط آن عادت کرده باشند.ولی این شرایط تقریبا هیچگاه در فروشگاهها فراهم نیست و به خاطر حساس بودن این ماهی هنگامی که به مخزن جدید وارد میشود حتی اگر شرایط مخزن ایده ال باشد تا چند روز ماهی تمایلی به غذا ندارد و واکنش های تدافعی در مقابل حرکات شما از خود نشان میدهد که دیسکاسهای در فروشگاهها نیز بیشتردراین دوران به سر می برند.
حال باید دید که واکنش یک دیسکس سالم در این شرایط به دست شما چگونه است؟
در این حالت بر خلاف باور رایج یک دیسکاس سالم کاملاً به دست شما واکنش تدافعی نشان میدهد وهرگز به دست شما نزدیک نمیشود که حتی به حالتی در مخزن قرار میگیرد که خطر ( دست شما) در منطقه دید کامل و سه بعدی ماهی قرار گیرد و به دقت آن را تحت نظر میگیرد به طور کلی باید گفت دیسکس سالم بی تفاوت به محرکهای بیرونی نیست.
ب- توجه به بدن وشکل ظاهری ماهی
1- پیشانی :
شکل یک ماهی دیسکاس سالم باید متناسب دارای اندامی گرد و دیسک شکل باشد و پیشانی استخوانی و دارای شکستگی فرورفتگی ویا برآمدگی ناهنجار نداشته باشد. که ملاک پیشانی سالم از مهم ترین فاکتور های ارزش گذاری این ماهی در مسابقات جهانی به شمار می آید.
2- چشم :
چشم یک دیسکاس سالم شفاف و براق ودارای رنگهای قرمز ویا نارنجی می باشد ،چشم سالم همواره به هرطرف توجه دارد حتی با ساکن بودن ماهی درآب چشم مرتباً مراقب اطراف می باشد .
غیر از مشکل کدر ویا ابری بودن چشم که تشخیص آن نسبتاً آسان است بیماری دیگری که در چشم رایج است وجود حباب گازی در چشم است که تشخیص آن در مراحل اولیه به علت ریز بودن حباب موجود در چشم مشکل است و احتیاج به دقت کامل دارد.
نکته بسیار مهم در یک دیسکاس سالم اندازه چشم ماهی است. در دوران اولیه رشد معمولا تا 3-4 ماهگی که حساس ترین مرحله رشد دیسکاس است اگر کوچکترین نقصی در تغذیه وجود داشته باشد ماهی از رشد طبیعی خود عقب افتاده ولی چشمها به رشد طبیعی خود ادامه میدهند که باعث میشود تناسب اندازه چشم با بدن ماهی از بین برود و ماهی دارای چشمانی بزرگتر از حالت معمولی است،این ملاک برای افرادی که با دیسکس زیاد آشنایی نداشته باشند قابل تشخیص نیست وبادرنظر گرفتن ماهی سالممیتوان به این مقایسه دست زد.
فاصله بین دو چشم ، اگر از روبرو به یک دیسکس سالم نگاه کنید متوجه می شوید فاصله بین دو چشم پهن ترین و ضخیم ترین قسمت بدن دیسکس است .که این خاصییت به ماهی توانای دید به تمام اطراف بدن را میدهد،در مواقعی که ماهی به بیماری گوارشی مخصوصاً بیماری آب آوردگی شکم مبتلا شود،این تناسب از بین میرود و حفره شکمی دارای بیشترین ضخامت میشود.
3- رنگ ماهی :
رنگ دیسکاس سالم براق و شفاف میباشد و از خرید ماهیان کدر و مات خودداری کنید،لازم به ذکر است که تمامی دیسکاسها دارای خطوط تیره عمودی بر روی بدن خود نیستند و این خطوط بیشتر در ماهیانی دیده می شوند که از نظر ژنتیکی به دیسکاسهای وحشی بسیار تزدیک هستنند. متاسفانه در ایران دیسکاسهای وحشی به فروش نمیرسد ولی در اروپا طرفداران بسیاری دارد.در هنگام استرس و شوک خطوط عمودی بر روی بدن به طور چشم گیری پررنگ میشود.
باید دقت کرد در بسیاری از موارد که دیسکاسها از کشورهای آسیایی وارد میشوند متاسفانه رنگهای زیبا این ماهیان طبیعی نبوده و ناشی از غذاهای هورمونی میباشد مخصوصا رنگ قرمز در Marlboro Redو رنگ آبی درBlue Cobalt که مدتی پس از خرید ماهی رنگ اولیه خود را از دست میدهند،این نشانه بیماری نیست بلکه اثرات هورمونهای خورانده شده به ماهی -به منظور مرغوب نشان دادن ماهیان کم ارزش- از بین رفته است ولی این امر در دیسکاسهای وارداتی از کانادا وهلند و آلمان دیده نشده است.
در مورد رنگ قرمز میتوان به مدفوع ماهی در مخزن نگهداری دقت کرد . دیسکاس با تغذیه طبیعی دارای مدفوع تیره رنگ و سفت میباشد ولی در موارد هورمونی مدفوع ماهی به رنگ قرمز یا نارنجی پررنگ در می آید باید دقت داشت اگر دیسکاس با آرتمیا تغذیه شود مدفوع ماهی به رنگ نارنجی کمرنگ میشود.در مورد رنگ آبی به علت استفاده از هورمون متیل تستسترون تشخیص ماهی هورمونی بسیار مشکل میشود چون این هورمون رنگ مدفوع را تیره میکند.
4-تناسب در آبششها و ریتم تنفس:
در دیسکاس سالم اندازه آبششها باهم یکسان است و دارای پوشش کامل آبششی میباشند. از خرید دیسکاسهایی که دارای پوشش کامل آبششی نیستند خودداری نمایید،هرچند این عارضه بیماری محسوب نمیشود واز نظر ژنتیکی به نسل بعد منتقل نمیشود ولی تجربه نشان میدهد اینگونه ماهیان در بروز رفتارهای جنسی و جفت یابی موفقیت چندانی ندارند.تنفس در یک دیسکس سالم کاملا به دمای اب بستگی دارد و ذکر مقیاس یک تنفس در ثانیه تنها زمانی درست است که اولا ماهی در دمای 28- 31 درجه باشد دوما به دور از هرگونه استرس نگهداری شود و سوما ماهی به رشد کامل رسیده باشد زیرا تنفس در دیسکسهای نابالق و جوان بیشتر از ماهیان بالق می باشد و همین امر تشخیص بیماریهای تنفسی را در دیسکسهای جوان با مشکل روبرو می کند.
بطور کلی ریتم و طریقه تنفس ماهی ملاک بسیار مهمی برای تشخیص بیماریهای ابششی در دیسکس میباشد و همواره توجه داشته باشید که به هنگام تنفس ماهی از دو ابشش خود استفاده کند و در هنگام تنفس یکی از ابششها را بسته نگاه ندارد. که این امر به راحتی با نگاه از روبرو و پایین به زیر دهان ماهی قابل تشخیص است.
اگر ماهی در دمای مناسب به سرعت تنفس میکرد ویا بطور کلی از یک ابشش استفاده میکرد به دلیل وجود فولکهای ابششی ( Dactylogy Rousis ) که این انگل از کشنده ترین و سرسخت ترین انگلهای دیسکس است (تصویر 30و 31 )
5-باله های ماهی:دیسکس سالم دارای باله های قوی میباشد و انها باز نگاه میدارد که این امر در مواقع استرس بیشتر نمایان میشود.
میتوان با وارد کردن ضربه ملایم به مخزن این واکنش را امتحان کرد.
دقت داشته باشید علائمی از پررنگ شدن رگهای خونی در ریشه باله ها وجود نداشته باشد که نشان دهنده بیماری است ولی اگر در نوک باله ها رگه های قرمز رنگ دیده شد بیشتر به علت نامناسب بودن ph آب وا وجود کلر در آن میباشد که ا برطرف شدن ان این مشکل از بین خواهدرفت.
در مواردی که نوک باله های دیسکاس ضعیف ویا خورده شده باشد بیشتر علت آن شرایط نامناسب آب و تغذیه و صدمات در هنگام جابجایی و آب به آب شدن ماهی است واگر از نظر ژنتیکی و رنگ بندی ماهی بسیار مطلوب و مورد پسند شما قرار دارد میتوان از این مشکل چشم پوشی کرد زیرا این مشکل قابل انتقال به نسل بعدی نیست و میتوان با تغذیه مناسب و استفاده از uv و اندکی تجربه بیماری را به راحتی درمان کرد

برای اطلاعات بیشتر با این شماره تماس بگیرید09122508407

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

discus center

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش

خدمات/محصولات

فروش ماهی دیسکوس، مالزی، کلی، جزیئ، فروش غذاهای تخصصی دیسکوس، اموزش تکثیر ماهی دیسکوس، اموزش درمان ماهی دیسکوس، اموزش نگهداری ماهی دیسکوس، درمان بیماری انگل رودهای، درمان بیماری پلیگ یا طاعون دیسکوس، درمان انگل اب ششی دیسکوس، درمان قارچ ماهی دیسکوس

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات