ورمی کمپوست باغ گلبن

کود ورمی کمپوست, احداث سایت , مشاوره

روش آزمایش خاک

روش آزمایش خاک

امروزه برای تعیین حاصلخیزی بیشترین جایگاه را آنالیز خاک بخود اختصاص داده است . هدف از تجزیه خاک تعیین میزان مواد غذائی موجود درخاک و کمبود عناصر را بشرح زیر انجام میگردد :
نحوه نمونه برداری خاک .
عناصر غذائی قابل جذب در نمونه .
تفسیر نتایج نمونه خاک .
توصیه کودی.

نحوه تهیه نمونه خاک

قبل از تهیه نمونه خاک ، اختلافات موجود در مزرعه نظیر شیب ، رنگ خاک ، تیپ خاک ، تپه ماهور و عوارض و آب زیرزمینی را بایستی در نظر داشته و در هر یک از این نقاط نمونه جداگانه ای تهیه نمود . چنانچه اراضی مورد نظر تماماً یکنواخت و با یک مدیریت اداره شده باشد برای هر دو هکتار یک نمونه بایستی تهیه نمود .

روی این اصل بطور تصادفی بصورت زیک زاک ( یا شکلN) در مزرعه حرکت نموده۸-۶نقطه از زمین را توسط مته و یا بیل به عمق۲۵-۰نمونه برداشته و با هم مخلوط و یک نمونه مرکب تهیه و باندازه یک تا دو کیلوگرم آنرا جدا نموده و در کیسه پلاستکی میریزیم و سپس به آزمایشگاه ارسال میداریم . اگرخواستیم با بیل نمونه برداری کنیم بدواً زمین را به عمق۲۵سانتیمتر بشکلvدرآورده سپس از سمت صاف آن به ضخامت۳-۲سانتیمتر و به عمق۲۵سانتیمتر نمونه ، برمیداریم . این عمل در۸-۶نقطه تکرار خواهد شد و از مخلوط کردن آنها یک نمونه مرکب باندازه یک تا دو کیلوگرم برمیداریم . و اگر منظور نمونه برداری در باغات مرکبات باشد بایستی نمونه برداری حدود۸نقطه را بطور تصادفی در باغ انتخاب نمود و در محل آبچکان درختان ، چاله ای به عمق۶۰سانتیمتر بشکلVتعبیه و از یک سمت به قطر۳-۲سانتیمتر به عمق۳۰-۰و۶۰-۳۰جداگانه نمونه خاک تهیه و در ظروف جداگانه آنها را خوب مخلوط و یک نمونه مرکب به وزن۲-۱کیلوگرم از خاک روئی به عمق۳۰- ۰و میزان۲-۱کیلوگرم از عمق۶۰-۳۰سانتیمتر تهیه و به آزمایشگاه ارسال نمود .

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ورمی کمپوست باغ گلبن

گرگان

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

کود ورمی کمپوست، احداث سایت ، مشاوره، خرید و فروش کودورمی کمپوست

دسته‌بندی محصولات