مهندسین مشاور مهستان نوپرداز

BMS, کنترل هوشمند روشنایی, (HVAC) گرمایش

سیستم های دوربین مدار بسته CCTV

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

استفاده از سیستم های دوربین مدار بسته در فضاهای مختلف ساختمان تبدیل به امری معمول در ساختمان گردیده است. این سیستم ها در شرایط عادی مجهز به مونیتورهائی برای نشان دادن تصاویر و امکانات ضبط و ذخیره تصاویر می باشند.

استفاده از این سیستم ها در بسیاری موارد جهت بالابردن امنیت در ساختمان می باشد امنیتی که در گرو استفاده از این سیستم های می تواند در ساختمان حاصل گردد شامل موارد زیر می باشد:

1.      تامین امنیت جانی ساکنین در هنگام بروز حوادث غیر مترقبه در ساختمان مانند حریق

2.      تامین امنیت ساختمان های اداری در خصوص دسترسی افراد به فضاهای خاص

3.      تامین امنیت و کنترل بر فضاهائی که احتمال سرقت مالی در آنها وجود دارد

4.      تامین شرایط امنیت و همچنین آسایش استفاده کنندگان از پارکینگ ها

5.      تامین امنیت حاضرین در یک فضا با بررسی و نظارت عالیه بر آن فضاها

6.      و دیگر مزیت ها و قابلیت های دیگر

 

آنچه که اهمیت استفاده از این سیستم ها را بالاتر می برد نحوه ارتباط این سیستم ها با سیستم های یکپارچه مورد بحث در این پروپزال است که در صورت تحقق این مهم، می توان سناریوهای بسیار مفید و موثری را برای زیر سیستم های مختلف مورد استفاده در ساختمان پیاده نمود. لذا لازم است که در این خصوص تمهیدات لازم جهت این امر بکار گرفته شود.

همانگونه که مستحضرید استفاده از دوربین های آنالوگ پیشینه باند مدت تری به نسبت دیگر موارد مشابه در بخش ساختمان دارند. اما با پیدایش دوربین های IP-Base این سیستم ها دستخوش تغییرات بسیار مفید و موثری در نحوه راهبری آنها گردیده اند. در صورتیکه از سیستم های دوربین مدار بسته با دوربین های IP-Base استفاده گردد می توان این سیستم را با سیستم مدیریت جامع ساختمان BMS یکپارچه نمود. لازم به ذکر است که در صورت استفاده از دوربین های آنالوگ در برخی موارد با یکپارچه سازی DVR مورد استفاده می توان یکپارچگی را اعمال نمود. لازم به ذکر است که بکارگیری سیستم های دوربین مدار بسته با قابلیت IP- Base  از لحاظ صرف هزینه در سطح بالاتری قرار دارند و هزینه های ناشی از سرمایه گذاری برای این دوربین ها در ساختمان بالاتر می باشد. اما قابلیت هائی که با استفاده از این دوربین ها برای ساختمان فراهم می آید به مراتب بالاتر و ارزنده تر می باشند.

 

در صورت یکپارچگی این سیستم امکان بهره مندی Operator و یا مدیر ساختمان از یک نرم افزار یکپارچه که قابلیت دسترسی به سیستم های مختلف را دارد وجود خواهد داشت.

اما با توجه به معماری ساختمان و نیز کاربری های خاصی که هر یک از فضاها دارند می توان انواع مختلفی از دوربین ها را در آنها بکار گرفت که برخی از آنها به شرح زیر می باشند:

    دوربین ها ثابت (Fixed Camera)

    دوربین های متحرک (PTZ Camera)

    دوربین های معروف به DOME

    دوربین های جعبه ای

    و دیگر انواع دوربین ...

نحوه بکارگیری این سیستم ها بستگی به معماری ساختمان، هزینه اختصاص یافته، امکانات راهبری و خدمات پس از فروش این دوربین ها دارد.

در صورتیکه این سیستم ها با سیستم مدیریت جامع در ساختمان یکپارچه گردند، می توان به کمک یک دستگاه کامپیوتر که سیستم مدیریت بر روی آن نصب شده است و به کمک یک نرم افزار مشترک امکان دسترسی و مدیریت تصاویر را داشت. استفاده از این دوربین ها برای کنترل و تامین امنیت فضاهای مشاع و همگانی و در صورت نیاز حتی برای برخی واحدهای اختصاصی بسیار پر اهمیت و موثر خواهد بود.

در صورتیکه این سیستم ها با سیستم مدیریت جامع در ساختمان یکپارچه گردند، می توان به کمک یک دستگاه کامپیوتر که سیستم مدیریت بر روی آن نصب شده است و به کمک یک نرم افزار مشترک امکان دسترسی و مدیریت تصاویر را داشت.

با توجه به نوع کاربری هااستفاده از سیستم دوربین های مدار بسته بسیار پر اهمیت خواهد بود.

با توجه به سیر پیشرفت این تکنولوژی در سطح بین المللی و با توجه به نیاز به پیاده سازی سیستم های یکپارچه مدیریت ساختمان که در برگیرنده سیستم دوربین های مدار بسته نیز باشد، باستفده  از دوربین های IP که قابلیت ارتباط شبکه ای داشته باشند مزایای فراوانی دارد. این دوربین ها به آسانی قابلیت ارتباط به شبکه مدیریت جامع ساختمان را دارا می باشند. به عنوان مثال زمانیکه شخص اپراتور BMS ساختمان که مجاز به دسترسی کامل به سیستم می باشند تمایل داشته باشد که به کمک نرم افزار BMS و در حین بررسی سیستم های HVAC و یا روشنائی، به تصاویر ارسالی دوربین در یک فضای مشخص دسترسی پیدا کند، به آسانی و تنها با کلیک کردن بر روی بخش های پیش بینی شده در نرم افزار این امکان مقدور خواهد گردید.

لازم به ذکر است که به کمک این دوربین ها و نرم افزار Orcaweb که نرم افزار تحت Web این شرکت می باشد، می توان مشابه این سناریو را برای شرایطی خارج از محدوده شبکه داخلی پروژه و از طریق اینترنت نیز پیاده نمود که شکل زیر بیانگر این موضوع می باشد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

مهندسین مشاور مهستان نوپرداز

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

BMS، کنترل هوشمند روشنایی، (HVAC) گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع، (FAS) سیستم اعلام حریق آدرس پذیر، (CCTV) دوربین مدار بسته

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات