شرکت پیشگامان صنعت طاها

انواع ردیاب خودرو, ردیاب اموال, ردیاب پرسنل

نکات مهم در انتخاب سامانه کنترل تردد

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
باتوجه به وجود شرکت های متعددی که ارائه دهنده ی راهکارهای کنترل تردد می باشند، بسیاری از مشتریان برای انتخاب سامانه ی مناسب دچار سردرگمی می شوند و نمی توانند از بین شرکت های فعال در این زمینه و سامانه های مختلف، مناسب ترین را انتخاب کنند.در این مقاله سعی کرده ایم که مهم ترین پارامترهای انتخاب سامانه کنترل تردد را برای شما بیان نماییم.


1. نیازسنجی اولین قدم در انتخاب یک سامانه مناسب

قبل از انجام هر کاری باید به این نکته توجه کنید که بهترین سامانه، سامانه ای نیست که قابلیت های بسیار زیادی داشته باشد. بهترین سامانه، سامانه ای است که بهترین کاربرد را برای نیاز شما داشته باشد. بنابراین قبل از شروع هرگونه بررسی و انتخاب محصول، نیاز سازمانتان را با توجه به پارامتر های تعیین کننده مشخص کنید و سپس سامانه ای را انتخاب کنید که جوابگوی نیاز شما باشد. به یاد داشته باشید که امکانات و قابلیت های اضافی که در سازمان شما استفاده ای ندارند نه تنها کار شما را بهبود نمی دهند بلکه در کار شما اختلال نیز ایجاد می کنند.

2. سرعت و دقت عملیات پلاک خوانی

سرعت و دقت عملیات پلاک خوانی سامانه های پلاک خوان و کنترل تردد با توجه به این که برای چه کاربردی ساخته می شوند متفاوت است. دقت نرم افزار های پلاک خوان عمدتا بین 95 تا 98 درصد است و دقت های بالای 97 درصد دقتی کاملا حرفه ای است.
در این زمینه سامانه های کنترل تردد پارکینگی عمدتا نیاز به سرعت پردازش بالا ندارند چون معمولا رفت و آمد ها با راهبند کنترل و محدود می شوند. همچنین همیشه اپراتور در کنار سامانه حضور دارد و هیچ ترددی بدون تایید اپراتور انجام نمی شود و در صورت بروز اشتباه در پلاک خوانی، عدد خوانده شده توسط اپراتور اصلاح می شود.
در سامانه هایی که کنترل راهبند بر عهده ی خود نرم افزار است سرعت و همچنین دقت پلاک خوانی اهمیت ویژه ای پیدا می کنند. سرعت پلاک خوانی پایین زمان انتظار را زیاد می کند و دقت پایین در عملیات ورود و خروج اختلال ایجاد می کند. سامانه های ثبت سرعت حرکت خودرو که برای کنترل و نظارت بر مسیر تردد خودرو ها مورد استفاده قرار می گیرد نیز نیاز به سرعت بسیار بالا در عملیات پلاک خوانی دارد.
نکته ی بسیار مهم ثبات نسبی دقت و سرعت در تمامی ساعات شبانه روز است.

3. قابلیت اتصال تجهیزات جانبی به سیستم

سامانه های کنترل تردد و پلاک خوان معمولا همراه با تجهیزات جانبی متفاوتی عرضه می شوند که با توجه به نیاز، استفاده از آن ها فواید زیادی دارد. در زیر به برخی از این تجهیزات جانبی اشاره می کنیم:

  • راهبند برای کنترل و محدود کردن ترددها
  • تابلوی نمایشگر برای نمایش هزینه پارکینگ
  • تابلوی نمایشگر برای نمایش پیام ها
  • دوربین جانبی برای ثبت تصویر راننده
  • ریموت کنترل برای کنترل دستی راهبند و ثبت تردد های دستی در سامانه
  • سنسور برای تشخیص تردد ها
  • سنسور برای تشخیص ورود و خروج

4. دریافت و ثبت اطلاعات جانبی از دستگاه های دیگر در خصوص هر وسیله نقلیه


به عنوان مثال سامانه ی پلاک خوان در محل باسکول هایی که وزن کامیون های حمل مصالح ساختمانی و یا سوخت اندازه گیری می شود نصب می شوند ، با قرار گیری کامیون بر روی باسکول نرم افزار به صورت خودکار شماره پلاک کامیون را خوانده و ثبت می کند و پس از مشخص شدن وزن کامیون توسط باسکول نرم افزار وزن را از روی باسکول خوانده و آن را برای همان شماره پلاک ثبت می کند. استفاده از چنین سامانه هایی تا حد زیادی اشتباهات کاربری را کم کرده و از سوء استفاده ها جلوگیری می کند.

جهت مشاوره و یا کسب اطلاعات بیشتر می توانید با  ما در تماس باشید. کارشناسان فنی ما با استقبال پاسخگوی سوالات شما می باشند.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت پیشگامان صنعت طاها

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

انواع ردیاب خودرو، ردیاب اموال، ردیاب پرسنل، سامانه های پردازش تصاویر و پلاک خوان، RFID، مدیریت پارکینگ، ثبت تخلف خودرو، خانه هوشمند، مدیریت اموال

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات