شرکت مدرن افروغ گستران انرژی | مجری نیروگاه خورشیدی

مشاوره و اجرای نیروگاه خورشیدی , طراح و مجری برق خورشیدی ویلایی , فروش و نصب سیستم پمپ آب خورشیدی

اطلاعیه

فناوری انرژی خورشیدی؛ آینده روشن انرژی

گسترش استفاده از انرژی خورشیدی – که درحال بازکردن راه خود به فناوری‌های بزرگ و کوچک در سراسر جهان است – آینده روشنی را در زمینه انرژی نوید می‌دهد. به نظر می‌رسد، استفاده از این انرژی و نوآوری‌های گوناگونی که در زمینه استفاده از آن صورت می‌گیرد، محدودیتی ندارد. پایگاه «فاکس نیوز» چند استفاده نوآورانه از این انرژی را معرفی می‌کند.

 هواپیما
هفته گذشته، « Solar Impulse 2»، یک هواپیمای آزمایشی که به طور کامل با انرژی خورشیدی کار می‌کند، پرواز موفقیت آمیز خود را از ایالت «هاوایی» آمریکا به ایالت «کالیفرنیا» در این کشور به انجام رساند و با موفقیت از روی اقیانوس اطلس عبور کرد. خلبانی این پرواز 62 ساعته را «برتراند پیکارد» رئیس و مؤسس شرکت Solar Impulse بر عهده داشت. پیکارد و همکارش «آندره بورشبرگ» که این سفر هوایی خود را «معجزه فناوری» می‌نامند، تلاش می‌کنند با استفاده از انرژی خورشیدی، به سراسر جهان پرواز کنند. هواپیماهای خورشیدی هنوز به طور انبوه و اقتصادی وارد صنعت حمل و نقل نشده‌اند. شاید تحقق این واقعیت کمی زمان بر باشد، با این حال هواپیماهای خورشیدی به طور قطع یکی از راه‌های پاک استفاده از انرژی خورشیدی به شمار می‌آیند.

 فرودگاه ها
«فرودگاه جرج» واقع در ایالت «کیپ غربی» آفریقای جنوبی، نخستین فرودگاه آفریقاست که با انرژی خورشیدی کار می‌کند. 40 درصد انرژی الکتریکی مصرفی این فرودگاه، از پنل‌های خورشیدی نصب شده در آن تأمین می‌شود. سالانه 600 هزار مسافر در پروازهای داخلی و خارجی این فرودگاه جابه جا می‌شوند. مسؤولان آفریقایی به دنبال تجهیز هشت فرودگاه دیگر به فناوری استفاده از انرژی خورشیدی هستند. فرودگاه بین المللی «کوچین» واقع در ایالت «کرالا»ی هند، نخستین فرودگاه بین‌المللی جهان است که کاملاً با انرژی خورشیدی کار می‌کند. 46 هزار پنل خورشیدی این فرودگاه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که براحتی به صورت شبانه‌روزی کار کرده و احتیاجات انرژی این فرودگاه را به طور کامل تأمین می‌کنند.

 مهندسی ساختمان
دو شرکت ژاپنی – شرکت «Century Tokyo Leasing» و شرکت تولید کننده وسایل الکترونیکی «Kyocera» درحال مشارکت برای ساخت و نصب بزرگ ترین پنل‌های خورشیدی شناور روی مخزن آبی «یاما کورا» هستند. این مکان حدود 50 مایل از توکیو فاصله دارد و برای تکمیل و راه اندازی در سال 2018 برنامه ریزی شده است. این مرکز که بزرگ ترین مزرعه خورشیدی شناور کنونی جهان به شمار می‌آید، از دیگر پنل‌های خورشیدی پنج برابر بزرگ تر و فضای اطراف آن هفت برابر بیشتر است. تأسیسات یاماکورا از 50 هزار پنل خورشیدی که حدود 180هزار مترمربع از سطح آب شیرین را می‌پوشانند، تشکیل شده است. گفته می‌شود، هدف از ساخت این مزرعه شناور تولید سالانه 16 هزار و 170 مگا وات ساعت انرژی الکتریکی است که برای تأمین برق مصرفی حدود 5 هزار خانه کافی بوده و معادل با 19 هزار بشکه نفت مصرفی است.

 لباس
«پائولین ون دانجن» طراح مد و لباس، بتازگی کلکسیونی از لباس هایی را ارایه کرده که در آن‌ها از پنل‌های انرژی خورشیدی استفاده شده است. این لباس‌ها شامل پالتو، ژاکت، پیراهن زنانه و پیراهن مردانه هستند. پنل‌های خورشیدی موجود در این لباس‌ها، این قابلیت را به آن‌ها می‌دهد که پوشنده لباس بتواند از انرژی خورشیدی جذب شده توسط لباس، برای شارژ گوشی تلفن همراه خود طی مدت دو ساعت استفاده کند.
 استفاده‌های ملی
هفته گذشته سنگاپور اعلام کرد، واحدهای صنعتی و تجاری این کشور، درحال حاضر از این امکان برخوردارند که انرژی الکتریکی تولید شده از انرژی خورشیدی را از شبکه ملی برق این کشور خریداری کنند. این اقدام می‌تواند تلاشی در راستای کاهش انتشار آلودگی‌ها به محیط زیست باشد.

 الگوهای مهاجرت
انرژی خورشیدی همچنین می‌تواند به عنوان راهی برای یادگیری بیشتر درباره چگونگی مهاجرت و عادت‌های تغذیه ای و رفتاری انواع نادری از گونه‌های جانوری که در معرض خطر قرار دارند، مورد استفاده قرار بگیرد و به این طریق از جنبه هایی از جهان طبیعت پرده بردارد.
محققان توانسته اند، به لطف استفاده از ردیاب هایی که با انرژی خورشیدی عمل می‌کنند، گستره هایی از کوه‌های زیردریایی را بیابند. همچنین محققان با قراردادن ردیاب‌های خورشیدی بر پشت وال ها، پرواز کرکس‌های کالیفرنیا را در ارتفاع 520 متری از زمین دنبال کرده اند. دانشمندان پارک ملی«Yellowstone» آمریکا نیز جمعیت خرس خاکستری آمریکا و چگونگی یافتن منابع غذایی توسط آن‌ها را بررسی می‌کنند.

9 سال قبل
اطلاعات تماس
شبکه های اجتماعی
بیوگرافی شرکت

شرکت مدرن افروغ گستران انرژی | مجری نیروگاه خورشیدی

قم

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

مشاوره و اجرای نیروگاه خورشیدی ، طراح و مجری برق خورشیدی ویلایی ، فروش و نصب سیستم پمپ آب خورشیدی ، فروش دستگاه برق اضطراری (SOLAR_UPS)، فروش آبشیرین کن خورشیدی ، فروش آبگرمکن خورشیدی ، فروش دوربین مداربسته خورشیدی ، فروش پروژکتور خورشیدی

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 11 ساعت پیش