شرکت مدرن افروغ گستران انرژی | مجری نیروگاه خورشیدی

مشاوره و اجرای نیروگاه خورشیدی , طراح و مجری برق خورشیدی ویلایی , فروش و نصب سیستم پمپ آب خورشیدی

vip
vip

رونق سرمایه گذاری خارجی برای ساخت نیروگاه خورشیدی

کشورمان با داشتن حدود ۳۰۰ روز آفتابی در سال جزو بهترین کشورهای دنیا در زمینه پتانسیل انرژی خورشیدی در جهان است و در این زمینه به تازگی دومین مجوز سرمایه گذاری خارجی در زمینه ساخت نیروگاه خورشیدی در یزد امضا شده است.

خبرگزاری شبستان – گروه سیاسی: انرژی خورشیدی منحصربه‌فردترین منبع انرژی تجدیدپذیر در جهان است و منبع اصلی تمامی انرژی‌های موجود در زمین می‌باشد.

انرژی خورشیدی به صورت مستقیم و غیرمستقیم می‌تواند به اشکال دیگر انرژی تبدیل شود. به‌طور کلی انرژی متصاعد شده از خورشیدی در حدود ۳٫۸ در ۱۰۲۳ کیلووات در ثانیه می‌باشد.

 کشورمان با داشتن حدود ۳۰۰ روز آفتابی در سال جزو بهترین کشورهای دنیا در زمینه پتانسیل انرژی خورشیدی در جهان است.

با توجه به موقعیت جغرافیای ایران و پراکندگی روستای در کشور، استفاده از انرژی خورشیدی یکی از مهمترین عواملی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استفاده از انرژی خورشیدی یکی از بهترین راه‌های برق رسانی و تولید انرژی در مقایسه با دیگر مدل‌های انتقال انرژی به روستاها و نقاط دور افتاده در کشور از نظر هزینه، حمل‌نقل، نگهداری و عوامل مشابه می‌باشد.

با توجه به استانداردهای بین‌المللی اگر میانگین انرژی تابشی خورشید در روز بالاتر از ۳٫۵ کیلووات ساعت در مترمربع (۳۵۰۰ وات/ساعت) باشد استفاده از مدلهای انرژی خورشیدی نظیر کلکتورهای خورشیدی یا سیستم‌های فتوولتائیک بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه است.

در بسیاری از قسمتهای ایران انرژی تابشی خورشید بسیار بالاتر از این میانگین بین‌المللی می‌باشد و در برخی از نقاط حتی بالاتر از ۷ تا ۸ کیلو وات ساعت بر مترمربع اندازه‌گیری شده است ولی بطور متوسط انرژی تابشی خورشید بر سطح سرزمین ایران حدود ۴٫۵ کیلو وات ساعت بر مترمربع است.

این گزارش می افزاید: با توجه به پتانسیل کشورمان در این حوزه کشورهای خارجی تمایل و آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در ایران برای ساخت نیروگاه خورشیدی اعلام کرده اند و به تازگی دومین مجوز سرمایه گذاری خارجی در زمینه ساخت نیروگاه خورشیدی در استان یزد از سوی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران برای یک شرکت آلمانی صادر شده است.

بنابراین گزارش، علی نمازی، نماینده وزیر اقتصاد و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در این زمینه به ایرنا گفته است: "دومین مجوز سرمایه گذاری خارجی در زمینه ساخت نیروگاه خورشیدی در این استان از سوی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران برای یک شرکت آلمانی صادر شد.

این نیروگاه خورشیدی در شهرستان میبد ساخته می شود. این مجوز در دویست و پنجمین جلسه هیات سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری ایران بررسی و مورد تصویب قرار گرفت. بر اساس این مجوز یک نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 20 مگاوات و با سرمایه گذاری بیش از 20 میلیون یورو توسط یک شرکت آلمانی ساخته می شود.

 

بر اساس اطلاعات موجود، این شرکت آلمانی یکی از شرکت های سرمایه گذاری بین المللی در زمینه توسعه نیروگاه های فتوولتائیک خورشیدی در کشور آلمان و در شهر مونیخ است. سابقه فعالیت این شرکت در زمینه توسعه انرژی خورشیدی به سال 2011 میلادی باز می گردد و در 5 سال گذشته بیش از 40 پروژه با مجموع 370 مگاوات و حجم سرمایه گذاری 615 میلیون یورو توسط این شرکت اجرا شده است."

 

یادآور می شود: به دلیل شرایط اقلیمی استان یزد و سه هزار و 500 ساعت آفتابی در طول سال، ظرفیت های بالایی در این استان برای سرمایه گذاری در تولید انرژی خورشیدی و صادرات برق به کشورهای حوزه خلیج فارس و حتی اروپا وجود دارد.

8 سال قبل
اطلاعات تماس
شبکه های اجتماعی
بیوگرافی شرکت

شرکت مدرن افروغ گستران انرژی | مجری نیروگاه خورشیدی

قم

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

مشاوره و اجرای نیروگاه خورشیدی ، طراح و مجری برق خورشیدی ویلایی ، فروش و نصب سیستم پمپ آب خورشیدی ، فروش دستگاه برق اضطراری (SOLAR_UPS)، فروش آبشیرین کن خورشیدی ، فروش آبگرمکن خورشیدی ، فروش دوربین مداربسته خورشیدی ، فروش پروژکتور خورشیدی

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 4 ساعت پیش