شرکت مدرن افروغ گستران انرژی | مجری نیروگاه خورشیدی

مشاوره و اجرای نیروگاه خورشیدی , طراح و مجری برق خورشیدی ویلایی , فروش و نصب سیستم پمپ آب خورشیدی

vip
vip

۲۰ درصد برق ساختمان‌های دولتی از انرژی خورشید تامین شود

معاون رییس‌جمهور جلب مشارکت و آموزش مردم در حوزه محیط زیستی را کلیدی خواند و گفت: دولت را مکلف کردیم ۲۰ درصد از برق مصرفی ساختمان‌های دولتی را از محل انرژی خورشیدی تامین کند.

 معصومه ابتکار، در همایش روسای شوراهای اسلامی استان ها و مدیران کل محیط زیست سراسر کشور گفت: اجرایی و کاربردی کردن تفاهم نامه مشترک باید دستور کار قرار بگیرد.

 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه کارآمدی امروز در دولت ها و حکومت ها ملاک مهمی است، خاطرنشان کرد: کارآمدی دولت، حکومت و حاکمیت و حکمرانی خوب را باید بتوانیم تعریف و تبیین کنیم که بخشی از آن برمی گردد به تعامل بین ساختارهای سیاسی و اجتماعی و بخشی نیز به توسعه پایدار مربوط می شود که بتوانیم شاخص کیفیت زندگی را بهبود دهیم.

ابتکار با بیان اینکه محیط زیست یکی از شاخص های مهم در بهبود کیفیت زندگی است، تصریح کرد: دولتی که بتواند محیط زیست را ارتقا دهد می تواند در بهبود وضعیت معیشت مردم اقدامات ارزنده ای انجام دهد.

وی با بیان اینکه باید از مفاهیم معنوی استفاده کنیم تا بتوانیم کارهایمان بر مبنای اصول باشد، اظهار داشت: تهدیدات برای تمام کسانی که در کارهای اجرایی هستند، پیش می آید اما رعایت اصول اخلاقی و تعهد می تواند در این حوزه کارساز باشد.

ابتکار با بیان اینکه در ماه های پایانی کار دولت یازدهم و دوره چهارم شوراهای شهر و روستا قرار داریم، اظهار داشت: باید به صورت جدی تلاش کنیم تا بتوانیم در مدت زمان باقیمانده عملیاتی تر کار کنیم و برنامه ها را به نتیجه برسانیم.

ابتکار با اشاره به سیاست های کلی نظام در حوزه محیط زیست که از سوی مقام معظم رهبری در سال گذشته ابلاغ شد، گفت: این سیاست های کلی در حوزه محیط زیست مربوط به شوراها، قوه مقننه، قضاییه و نیروهای مسلح است؛ در واقع همه آحاد جامعه را دربر می گیرد.

وی با بیان اینکه سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مهمترین دستور کاری است که برای تحقق سیاست های محیط زیست در دست اقدام داریم، اظهار داشت: شوراها می توانند مباحث محیط زیستی و سیاست ها و برنامه هایی که در این باره قابلیت اجرا دارند را احصا کنند که این گام اول در حوزه حفاظت از محیط زیست است.

وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست آمادگی کامل دارد که در عرصه سیاستگذاری و برنامه ریزی شوراها در حوزه محیط زیست کمک کند، خاطرنشان کرد: با رویکرد مدیریت شهری منطبق بر نیازها و محیط زیست و توسعه پایدار خواهد بود.

ابتکار با اشاره به ابلاغ تصویب اهداف 17گانه توسعه پایدار سال گذشته و در سطح جهانی اذعان داشت: توسعه پایدار یکی از مولفه ها و شاخص های مهم مدیریت شهری است، در واقع در قالب توسعه پایدار توسعه فراگیر بوده و در عین حال به اهمیت و جایگاه حفظ محیط زیست و منابع طبیعی نیز تاکید دارد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه محیط زیست و مولفه های توسعه پایدار با مدیریت شهری ارتباط مستقیم دارد، تصریح کرد: امروز طرح های متعددی در قالب شکوفایی شهری برنامه مدیریت شهری توسعه پایدار شاخص های متعددی برای بهبود کیفیت زندگی انسان ها با نگاه حفظ محیط زیست تهیه و تدوین شده است.

معاون رییس جمهور با اشاره به ضرورت استفاده از تجربیات کشورهای دیگر در حوزه توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست خاطرنشان کرد: در کنار استفاده از تجربیات جهانی باید از آخرین دستاوردهای علمی دنیا نیز استفاده کنیم.

وی افزود: به عنوان مثال پژوهشی درباره نقش درختان در کاهش آلودگی داخل خانه ها انجام شده است و در قالب آن میزان ذرات کمتر از 2.5 میکرن در داخل خانه ها و در مناطقی که درخت وجود دارد، اندازه گیری شده و مقایسه کرده اند میزان ذرات کمتر از 2.5 میکرن در خانه هایی که در مجاورت درختان قرار دارند 10 برابر کمتر است از مناطقی که درخت وجود ندارد.

ابتکار با بیان اینکه کاشت درخت می تواند به عنوان یک سپر در برابر آلودگی هوا در محیط شهری موثر باشد، خاطرنشان کرد: باید در شهرهایی که به ویژه با مسئله گرد و غبار و آلودگی هوا دست به گریبان هستند به کاشت درختان اهمیت دهیم و در دستور کار قرار بگیرد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه استفاده از فناوری های نوین و تجربیات کشورهای مختلف در حوزه حفاظت از محیط زیست می تواند سازنده باشد، تصریح کرد: شوراهای شهر و روستا باید از جایگاه قانونی و نظارتی خود استفاده کنند تا در حوزه حفاظت از محیط زیست طرح ها و برنامه های منسجم و تاثیرگذاری داشته باشیم.

ابتکار با اشاره به مصوبات دوره سوم شوراها در حوزه محیط زیست اظهار داشت: شورای شهر تهران در دوره سوم مصوبه ای داشت که در آن همه پارک های تهران را مکلف می کرد تا 10 درصد انرژی خود را از محل انرژی خورشیدی تامین کنند و همچنین مدیریت سبز را در تمام ساختمان های شهرداری و در ممیزی آب و کاغذ اجرایی کند.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه در دولت یازدهم تلاش کرده ایم بتوانیم یک برنامه ریزی سازگار با محیط زیست و سازگارهایی با توسعه پایدار داشته باشیم، تصریح کرد: دولت را مکلف کرده ایم طی 2 سال 20 درصد از برق مصرفی ساختمان های دولتی را از محل انرژی خورشیدی تامین کند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه شوراهای شهر و روستا در بسیاری از شهرها تصویب کرده اند تا طرح ها و پروژه های عمرانی دارای پیوست مطالعات زیست محیطی و اجتماعی اقتصادی باشند، اذعان داشت: شوراهای شهر باید مشارکت مردم را در اجرایی کردن برنامه های زیست محیطی جلب کنند.

ابتکار با اشاره به برگزاری جلسه مشترک بین مدیران کل محیط زیست استانها و روسای شوراهای اسلامی استانها ادامه داد: انتقال تجربیات و برنامه ها و طرح های شوراها که منطبق با شاخص های ملی و جهانی خواهد بود بتوانیم در حوزه محیط زیست و توسعه پایدار برنامه ریزی و اقدامات عملیاتی داشته باشیم.

وی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی و جلب مشارکت های مردمی و استفاده از علم روز اذعان داشت: مدیریت شهری با نظارت بر اجرای صحیح برنامه ها و شاخص گذاری در حوزه محیط زیست می تواند اقدامات ارزنده ای در راستای توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست انجام دهد.

وی با اشاره به نمونه های موفق از همکاری بین مدیریت شهری و سازمان محیط زیست در پایش و سنجش آلودگی هوا و برنامه ریزی برای بهبود کیفیت هوا گفت: در قالب تفاهم نامه ای که با شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد داریم مراکز مشترک پایش را در شهر مشهد راه اندازی کرده ایم که یک نمونه موفق از همکاری بین سازمانی است.

رییس سازمان محیط زیست افزود: در قالب این همکاری مشترک سیاستگذاری های کلان و نظارت بر عهده سازمان محیط زیست است و اجرا و تجهیزات مرکز سنجش و پایش هوا نیز بر عهده شورا و شهرداری مشهد گذاشته شده است.

ابتکار تاکید کرد: شهرهای دیگر کشور نیز می توانند از این اقدام مشترک که موفقیت آمیز نیز بوده است، الگو بگیرند و در راستای ایجاد همکاری برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان هدف گذاری کنند.

ابتکار با بیان اینکه موضوعات دیگری نظیر مدیریت پسماندهای خانگی، بیمارستانی، صنعتی، ویژه و کشاورزی نیز این ظرفیت را دارند که اقدامات مشترکی انجام شود، ادامه داد: فناوری و سیاستگذاری درست در تحقق حفاظت از محیط زیست حرف اول را می زند.

ابتکار با بیان اینکه همه دنیا به تعالیم دینی و نگاه معنوی ادیان مبنی بر اینکه استفاده از منابع طبیعی و حفاظت از آن واجب است رسیده اند، ادامه داد: محیط زیست و منابع طبیعی خطی نیست بلکه به صورت دایره ای و قابل بازگشت است.

 

ابتکار با اشاره به اینکه اروپا به عنوان یک قاره صنعتی و توسعه یافته 25 درصد از رشد اقتصادی خود را از محل بازیافت تامین می کند، تصریح کرد: اینکه بتوانیم بیشترین ارزش افزوده را از بخش های پسماند به دست آوریم به برنامه ریزی و توجه به محیط زیست نیاز دارد.

 

ابتکار با بیان اینکه پارک های ملی اطراف تهران تنفسگاه های پایتخت هستند، اذعان داشت: شورای شهر تهران برای نگهداری و حفاظت از این تنفسگاه ها و منابع طبیعی باید طرح ها و برنامه های موثر و سازنده ای داشته باشد چرا که نقطه عطف و اتصال بین مباحث شهری و محیط های اطراف تهران وجود دارد.

 

ابتکار با بیان اینکه هرچه حلقه های اتصال بین انسان و طبیعت را از دست بدهیم با مشکلات زیاد مادی و معنوی مواجه خواهیم شد، تصریح کرد: در شورای سوم 24 محور در حوزه محیط زیست مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت و اجرایی نیز شد و یک زمینه خوب برای همکاری مشترک بین محیط زیست و مدیریت شهری وجود دارد.

 

ابتکار جلب مشارکت مردم و آموزش شهروندان در موضوعات محیط زیستی را بسیار کلیدی عنوان کرد و افزود: تشکل ها و سازمان های مردم نهاد در حوزه محیط زیست بسیار فعال شده اند اما در کنار این تشکل ها پویش های اجتماعی مشترک را پیشنهاد می کنیم.

 

وی با بیان اینکه ادارات کل محیط زیست و شوراها می توانند در قالب تفاهم نامه ای پویش های مختلفی را ایجاد کنند، اظهار داشت: پویش سه شنبه های بدون خودرو با هدف رفتن به سمت الگوی شهرهای با خودروی کمتر، کمپین اصلاح الگوی مصرف غذا و هدر ندادن غذا، پویش 18 درجه در اوج زمستان برای کمک به کاهش های گلخانه ای و کاهش مصرف انرژی از جمله این اقدامات است.

8 سال قبل
اطلاعات تماس
شبکه های اجتماعی
بیوگرافی شرکت

شرکت مدرن افروغ گستران انرژی | مجری نیروگاه خورشیدی

قم

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

مشاوره و اجرای نیروگاه خورشیدی ، طراح و مجری برق خورشیدی ویلایی ، فروش و نصب سیستم پمپ آب خورشیدی ، فروش دستگاه برق اضطراری (SOLAR_UPS)، فروش آبشیرین کن خورشیدی ، فروش آبگرمکن خورشیدی ، فروش دوربین مداربسته خورشیدی ، فروش پروژکتور خورشیدی

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 4 ساعت پیش