شرکت مدرن افروغ گستران انرژی | مجری نیروگاه خورشیدی

مشاوره و اجرای نیروگاه خورشیدی , طراح و مجری برق خورشیدی ویلایی , فروش و نصب سیستم پمپ آب خورشیدی

vip
vip

معرفي پنج فناوري مبتکرانه خورشيدي

در اين مطلب قصد داريم به معرفي پنج فناوري مبتکرانه بپردازيم که در آن ها به نوعي از انرژي خورشيدي استفاده شده است. ايجاد اين فناوري ها موجب شده است افراد فقير جهان نيز به نوعي از فناوري هاي جديد بهره مند شوند.
 در سال 2016 موفقيت هاي زيادي در رابطه با بهره مندي از انرژي خورشيدي حاصل شد و در سال گذشته نيز انرژي خورشيدي بيشترين استفاده را در ميان ساير انرژي هاي تجديدپذير داشت که اين اتفاق براي نخستين بار در تاريخ جهان رخ داد.
امسال فناوري هاي مرتبط با انرژي خورشيدي فراز و نشيب هاي زيادي را طي کردند. مسئولان ايالت هاي کاليفرينا، آريزونا و کاروليناي شمالي آمريکا اعلام کردند که قيمت برق براي افرادي که پانل هاي خورشيدي را بر روي سقف خانه هاي خود نصب کنند، با نرخ کمتري و به روش نت مترينگ (روشي براي محاسبه برق براي مصرف کنندگان کوچک و بزرگ است که داراي تجهيزات توليد برق با استفاده از انرژي هاي تجديدپذير هستند) محاسبه خواهد شد؛ اما با اين حال ميزان فروش پانل هاي خورشيدي در اواخر سال گذشته کاهش پيدا کرد؛ اما اين اتفاق مانع رشد فناوري هاي مبتکرانه که در آن ها از انرژي خورشيدي به کار گرفته شده است، نشد و اين فناوري ها در سال هاي اخير بخشي از دستاوردهاي ارزشمند انرژي خورشيدي محسوب مي شوند.
انرژي خورشيدي موجب شد فناوري هاي مبتکرانه زيادي در دنياي فناوري ايجاد شوند؛ از لباس هاي هوشمند گرفته تا روشي امن تر براي پخت غذا. انرژي خورشيدي ديدگاه بسياري از افراد را تغيير داد و افراد با استعداد با بهره گيري از انرژي خورشيدي و ابداع فناوري هاي جديد ثابت کردند که بهره گيري از فناوري هاي مختلف فقط مختص افراد ثروتمند نيست و اين انرژي جادويي مي تواند سبک زندگي افراد فقير در مناطق محروم را تا ميزان زيادي بهبود بخشد. در ادامه به معرفي چند مورد از اين فناوري ها خواهيم پرداخت. با ما همراه باشيد.
اجاق گازهاي خورشيدي

هنوز هم برخي از ساکنان مناطق فقير جهان دسترسي به برق و گاز ندارند و تلاش هاي زيادي صورت گرفته است تا شيوه پخت غذا در اين مناطق از شيوه سنتي خود فاصله بگيرد؛ به عنوان مثال سوخت هاي بهتري نسبت به هيزم در اختيار ساکنين اين مناطق قرار داده شده است و هشدارهايي در مورد خطرات استفاده از هيزم و افروختن آتش موقتي براي پخت غذا، به ساکنان اين مناطق داده شده است.
به تازگي اجاق هايي در مناطق جنوب صحراي آفريقا عرضه شده است که انرژي آن ها از طريق انرژي خورشيدي تأمين مي شود و به دليل اينکه قدرت تابشي خورشيد در اين مناطق زياد است، اين اجاق ها به خوبي قابل استفاده هستند و خطرات اجاق هاي هيزمي را نيز ندارند. يک شرکت غير دولتي نيز قصد دارد اين اجاق ها را بدون هيچگونه هزينه اي در اختيار ساکنان اين منطقه قرار دهد.


لباس هايي با قابليت جذب انرژي خورشيدي

در حال حاضر کلاه هايي در بازار موجود هستند که مجهز به هدفون هستند و شما مي توانيد با هدفون آن ها به موسيقي گوش دهيد و يا به گوشي خود جواب دهيد؛ بنابراين چنانچه روزي لباسي عرضه شد که بتواند گوشي شما را هميشه شارژ کند، زياد نبايد تعجب کنيد. در اوايل سال گذشته محققان دانشگاه فلوريداي مرکزي با همکاري محققان دانشگاه MIT تحقيقات خود را پيرامون پارچه اي که از قابليت جذب انرژي خورشيدي برخوردار باشد و قادر به جمع آوري اطلاعات در مورد شرايط محيطي مانند نور، صدا و دما نيز باشد، آغاز کردند.
اين پروژه 75 ميليون دلاري، جديدترين پروژه براي تهيه هاي لباس هاي خورشيدي است و به دليل اينکه اين لباس هاي جديد با قابليت جذب انرژي خورشيدي، در زمينه هاي پزشکي و نظامي کاربرد دارد، دولت فدرال آمريکا نيز از اين پروژه حمايت کرد. تقاضاي زيادي براي خريد اين لباس هاي خورشيدي وجود دارد؛ زيرا افراد با خريد آن ها واقعاً از فناوري جديدي برخوردار خواهند شد.


ويلچر خورشيدي

در سال 2013 دانشجويان دانشگاه ويرجينا، ويلچر خورشيدي جديدي را طراحي کردند که مي توانست 4٫5 ساعت بدون توقف با سرعتي در حدود 8٫5 کيلومتر در ساعت حرکت کند و يا با سرعت 1٫6 کيلومتر در ساعت و بدون محدوديت زماني به حرکت خود ادامه دهد. اين ويلچر داراي سقف جذابي است که پانل هاي خورشيدي بر روي آن قرار داده شده است و با ايجاد سايه، از افراد در برابر تابش آفتاب محافظت مي کند. در ضمن اين ويلپير داراي پايه اي مخصوص براي نگه داري تلفن همراه است. اين ويلچر اختراع بسيار خوبي براي معلولين محسوب مي شود و باعث مي شود آن ها نيز به نوعي از انرژي خورشيدي بهره مند شوند.


لپ تاپ خورشيدي

ممکن است گاهي اوقات برق منطقه شما قطع شود و باتري لپ تاپ شما نيز شارژ نداشته باشد. در چنين مواقعي با خود مي گوييد که اي کاش لپ تاپتان نيازي به برق نداشت. خبر خوب اين است که چنين لپ تاپي اختراع شده است و انرژي اين لپ تاپ جديد توسط انرژي خورشيدي تأمين مي شود. با اختراع اين لپ تاپ ساکنان مناطق فاقد برق نيز مي توانند از کامپيوتر استفاده کنند.


هواپيماي خورشيدي

پرواز يکي از موفقيت هاي بزرگي است که بشر از قرن ها پيش به آن دست يافته است و باعث شده است تصور افراد در مورد مرزهاي جغرافيايي تغيير کند. اولين پرواز هواپيماي خورشيدي Impuls در سال 2011 از فرانسه تا بلژيک موفقيت بزرگي براي هواپيماي خورشيدي محسوب مي شد؛ اما اين موفقيت تنها نقطه اي آغاز براي پيشرفت هواپيماهاي خورشيدي بود و در سال 2015 تحقيقات بيشتري در اين زمينه انجام شد. در سال 2016 هواپيماي خورشيدي Impulse 2 موفق شد سفر خود به دور دنيا را با موفقيت به پايان برساند و سازندگان اين هواپيما ثابت کردند که انرژي خورشيدي مي تواند جايگزين سوخت هاي فسيلي شود. استفاده از انرژي خورشيدي در قايق ها، خودروها و حتي فضاپيماها نيز روزي ممکن خواهد شد و اميدواريم چنين روزي به زودي فرا برسد.

8 سال قبل
اطلاعات تماس
شبکه های اجتماعی
بیوگرافی شرکت

شرکت مدرن افروغ گستران انرژی | مجری نیروگاه خورشیدی

قم

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

مشاوره و اجرای نیروگاه خورشیدی ، طراح و مجری برق خورشیدی ویلایی ، فروش و نصب سیستم پمپ آب خورشیدی ، فروش دستگاه برق اضطراری (SOLAR_UPS)، فروش آبشیرین کن خورشیدی ، فروش آبگرمکن خورشیدی ، فروش دوربین مداربسته خورشیدی ، فروش پروژکتور خورشیدی

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 4 ساعت پیش