شرکت مدرن افروغ گستران انرژی | مجری نیروگاه خورشیدی

مشاوره و اجرای نیروگاه خورشیدی , طراح و مجری برق خورشیدی ویلایی , فروش و نصب سیستم پمپ آب خورشیدی

اطلاعیه

سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد دلاری عربستان در عرصه انرژی‌های نو

 عربستان سعودی پروژه‌ای با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد دلار را با هدف کاهش مصرف نفت و استفاده بیشتر از انرژی‌های بادی و خورشیدی آغاز کرد.

عربستان که بزرگ‌ترین صادرکننده نفت خام در جهان است، قصد دارد به این وسیله جوابگوی نیازهای روزافزون داخلی به مصرف انرژی باشد.

 وزارت نفت عربستان روز دوشنبه، دوم اسفندماه، اعلام کرد که متقاضیان ساخت ۷۰۰ مگاوات نیروگاه بادی و خورشیدی باید مدارک مورد نیاز را تا ۲۰ مارس، ماه آینده، ارسال کنند و اسامی برگزیدگان تا ۱۰ آوریل اعلام خواهد شد.

 برندگان واجد شرایط باید پیشنهادات خود را از ۱۷ آوریل تا آخر ماه ژوییه ارائه دهند.

 خالد الفالح، وزیر نفت عربستان، می‌گوید که این نقطه آغاز یک برنامه بلندمدت و پایدار برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در عربستان سعودی است که نه تنها باعث تنوع‌بخشی در توزیع برق می‌شود، بلکه به توسعه اقتصادی نیز سرعت می‌بخشد.

 کشورهای خاورمیانه شامل عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مراکش و اردن در حال توسعه منابع انرژی تجدیدپذیر خود هستند تا واردات سوخت را محدود کرده یا ذخایر ارزشمند نفت خود را حفظ کنند.

 ماه گذشته، الفالح در ابوظبی گفت عربستان سعودی برنامه ریزی کرده است تا سال ۲۰۲۳ تقریبا ده گیگاوات برق از منابع تجدیدپذیر تولید کند که این امر نیاز به ۳۰ تا ۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری دارد.

 ساخت نیروگاه‌های خورشیدی و بادی بخشی از برنامه گسترده ای است که عربستان در ماه آوریل سال گذشته اعلام کرد تا جایگزین هایی برای نفت خام به عنوان منبع اصلی کنونی درآمدهای دولتی ایجاد کند.

 در این مرحله، دو پروژه ساخت تاسیسات خورشیدی ۳۰۰ مگاواتی در سکاکه واقع در استان شمالی الجوف و نیروگاه بادی ۴۰۰ مگاواتی در مدیان واقع در شمال غرب این کشور تعریف شده است.

 ایران نیز اعلام کرده است که در نظر دارد تا ده سال آینده ۷.۵ گیگاوات ظرفیت انرژی تجدیدپذیراحداث کند.

هم اکنون این رقم حدود ۲۴۰ مگاوات است که حدود ۳۲۲ صدم درصد از کل ظرفیت تولید برق ایران را شامل می شود.

8 سال قبل
اطلاعات تماس
شبکه های اجتماعی
بیوگرافی شرکت

شرکت مدرن افروغ گستران انرژی | مجری نیروگاه خورشیدی

قم

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

مشاوره و اجرای نیروگاه خورشیدی ، طراح و مجری برق خورشیدی ویلایی ، فروش و نصب سیستم پمپ آب خورشیدی ، فروش دستگاه برق اضطراری (SOLAR_UPS)، فروش آبشیرین کن خورشیدی ، فروش آبگرمکن خورشیدی ، فروش دوربین مداربسته خورشیدی ، فروش پروژکتور خورشیدی

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 11 ساعت پیش