شرکت مدرن افروغ گستران انرژی | مجری نیروگاه خورشیدی

مشاوره و اجرای نیروگاه خورشیدی , طراح و مجری برق خورشیدی ویلایی , فروش و نصب سیستم پمپ آب خورشیدی

vip
vip

شیلی با کمک انرژی خورشیدی می‌تواند تولید مس را افزایش دهد

شیلی با مشکلات بسیاری از جمله کمبود برق مواجه است. با این حال به گفته کارشناسان، این کشور با استفاده از مزارع انرژی خورشیدی می‌تواند نرخ استخراج مس را در فرآیندهای لیچینگ معادن خود از جمله اسکوندیدا تا 85 درصد افزایش دهد.

میزان بازیابی بایولیچینگ کالکوپیریت با وجود میکروارگانیسم‌های گرمادوست افزایش می‌یابد؛ از این رو، استفاده از منبع حرارتی ثانویه می‌تواند کارآمدی فرآیند هیپ بایولیچینگ را افزایش دهد. انرژی خورشید، منبع رایگان خوبی برای افزایش سریع‌تر دمای توده و به طبع آن سریع‌تر فعال شدن میکرواورگانیسم‌ها و بهبود بهره‌وری می‌تواند باشد. معادن مس شیلی عمدتا در صحرای آتاکاما قرار گرفته‌اند که این صحرا دارای بیشترین سطح تابش خورشیدی روی کره زمین است. از این رو می‌توان با استفاده از انرژی گرمایی خورشیدی حاصل از مزرعه خورشیدی، در سیستمی با فرآیند هیپ بایولیچینگ، باعث افزایش سریع‌تر دمای توده و متعاقبا افزایش نرخ استخراج مس شد.

در حال حاضر، شیلی، حدود 30 درصد از محصولات معدنی مس در جهان را تولید می‌کند و به‌طور کلی معدن‌کاری مس، بخش عمده‌ای از درآمد این کشور را تشکیل می‌دهد. این کشور دارای معادن بزرگی چون اسکوندیدا (واقع در صحرای آتاکاما) است که پربازده‌ترین معدن مس جهان است و در سال 2016 طبق گزارش شرکت بی.اچ.پی بیلیتون، حدود 650 هزار تن مس محتوی تولید کرد. با توجه به رشد مداوم عرضه و تقاضا، کاهش عیار مس معادن و کاهش اکتشافات جدید، فرآیند هیپ بایولیچینگ که تکنیکی انفعالی در استخراج مس از کانسنگ‌های با عیار پایین محسوب می‌شود، اهمیت می‌یابد.

روند کار در این سیستم به این شکل است که ابتدا محلول اسیدی توسط عبور از مزرعه خورشیدی به دمای مورد نظر رسیده و سپس به‌روی توده پاشیده می‌شود. در بررسی این مدل شبیه‌سازی شده طی یک سال، حداکثر استخراج 85 درصدی حاصل می‌شود؛ در حالی که در سیستم‌های بدون بهره‌گیری از انرژی خورشیدی، بیشترین میزان استخراج مس، 67 درصد گزارش شده است. نمودار 1، میزان استخراج مس طی یک سال نسبت به مساحت مزرعه خورشیدی را برای سرعت جریان‌های متفاوت محلول نشان می‌دهد.

8 سال قبل
اطلاعات تماس
شبکه های اجتماعی
بیوگرافی شرکت

شرکت مدرن افروغ گستران انرژی | مجری نیروگاه خورشیدی

قم

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

مشاوره و اجرای نیروگاه خورشیدی ، طراح و مجری برق خورشیدی ویلایی ، فروش و نصب سیستم پمپ آب خورشیدی ، فروش دستگاه برق اضطراری (SOLAR_UPS)، فروش آبشیرین کن خورشیدی ، فروش آبگرمکن خورشیدی ، فروش دوربین مداربسته خورشیدی ، فروش پروژکتور خورشیدی

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 4 ساعت پیش