شرکت مدرن افروغ گستران انرژی | مجری نیروگاه خورشیدی

مشاوره و اجرای نیروگاه خورشیدی , طراح و مجری برق خورشیدی ویلایی , فروش و نصب سیستم پمپ آب خورشیدی

اطلاعیه

احداث دومین نیروگاه خورشیدی کشور در قم

سید محمد ارجمند زاده روز پنجشنبه در حاشیه جلسه نیروگاه خورشیدی قم در دفتر معاون هماهنگی اقتصادی استانداری این استان داشت: با استفاده از این نیروگاه، سیستم متصل به شبکه برق تولید شده از سلول های خورشیدی به شبکه برق سراسری تزریق خواهد شد.
وی با بیان این که بر اساس اهداف و برنامه های دولت تدبیر و امید، برق تولیدی به این شیوه که در ظرفیت های مختلف قیمت های متفاوت نیز دارد، به صورت قرارداد خرید تضمینی خریداری می شود، اضافه کرد: بهترین نمونه برای این نیروگاه سیستم برق خورشیدی خانگی است که با ظرفیت های کوچک در پشت بام ها قابل نصب است.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت خوب موجود در قم با توجه به روزهای آفتابی آن، افزود: برای نیروگاه بزرگ و سایت محل احداث آن هم برنامه ریزی و مطالعه شده است تا علاوه بر تامین زمین لازم، فرایند اتصال به شبکه سراسری برق نیز وجود داشته باشد.
ارجمند زاده با یادآوری این که تا قبل از تصمیم اتخاذ شده برای ایجاد نیروگاه خورشیدی، احداث یک نیروگاه گازی و حرارتی در دستور کار قرار داشت، افزود: با توجه به آلودگی های زیست محیطی نیروگاه های حرارتی مقرر شد، نیروگاه خورشیدی جایگزین آن شود، تا هم نیاز شبکه برق استان تامین شود و هم کاهش آلودگی نسبت به نوع حرارتی نیز داشته باشیم.
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق قم با اشاره به احداث مجتمع نیروگاه خورشیدی مکران در کرمان با ظرفیت 20 مگاوات که هفته گذشته با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید، افزود: در حالی کلنگ احداث نیروگاه 100 مگاواتی کرمان به عنوان بزرگترین نیروگاه خورشیدی خاورمیانه زده شد، که قم خیلی زودتر از کرمان تصمیم به احداث این نیروگاه گرفته است.
وی با اشاره به واگذاری زمینی به مساحت 2 هزار هکتار در محدوده دریاچه حوض سلطان برای احداث این نیروگاه، افزود: با شرایط احصا شده و ظرفیت مورد نیاز، یک هزار هکتار آن به این امر اختصاص پیدا کرد.
ارجمند زاده همچنین با ضروری خواندن موضوع جذب سرمایه گذاری برای اجرای این طرح ، تولید هر مگاوات برق از طریق این نیروگاه فارغ از هزینه های احداث پست برق را نیازمند 50 میلیارد ریال اعتبار دانست و افزود: شرایط قرارداد خرید تضمینی این طرح به گونه ای است که سرمایه گذاران فراوانی حاضر به سرمایه گذاری هستند.
دریاچه حوض سلطان قم در 40 کیلومتری شمال شهرستان قم و 85 کیلومتری جنوب تهران و در حاشیه بزرگراه تهران قم قرار دارد.
وی تصمیم های گرفته شده در راستای تسریع و تسهیل در فرایند سرمایه گذاری برای این طرح را از مهمترین مباحث مطرح شده در این جلسه ذکر کرد و افزود: ایجاد مدلی که منجربه جذب سرمایه گذار و در نتیجه عملیاتی شدن احداث نیروگاه و پست انتقال برق نیز شود، در دستور کار قرار گرفته است.
این مسئول با اشاره به نقش استانداری و ستاد سرمایه گذاری استان قم برای جذب و هدایت سرمایه گذاران در کوتاهترین زمان ممکن، افزود: پس از اخذ مجوزهای لازم این نیروگاه خورشیدی به صورت یک شهرک آماده بهره برداری خواهد شد.
وی تصریح کرد: با توجه به موقعیت خیلی مناسب این نیروگاه در مجاورت آزادراه قم - تهران و فاصله آن تا مرکز کشور این شرایط می تواند تحولی را در انرژی استان ایجاد کند.


** تاکید بر تسریع و تسهیل فرایند جذب سرمایه گذاران متقاضی برای سرمایه گذاری در قم
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم نیز در این جلسه با اشاره به اهتمام ستاد سرمایه گذاری یا پنجره واحد برای حل مشکلات سرمایه گذاری در استان، گفت: تسهیل و تسریع در مراحل انجام سرمایه گذاری از جمله کارکردهای این ستاد می باشد که از دی ماه سال 1393 فعالیت خود را در استان آغاز کرده است.
سید صدر الدین موسوی با تاکید بر هوشمند بودن سرمایه گذاران و مهم بودن زمان برای آنها افزود: سرمایه گذار دنبال مزیت های خاص خود است که اگر سرمایه گذاری را انجام می دهد بازخورد و برگشت سرمایه در یک بازه زمانی چقدر است؟ و در در قبال این کاری که انجام می دهد نیز انتظارهایی از مجموعه های مختلف اجرایی دارد.


وی با بیان این که باید نگاه و رویکرد خود را نسبت به سرمایه گذار اصلاح کنیم، افزود: در استان های دیگر زیر پای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن می کنند و شخص سرمایه گذار را به سمت دستگاه خود هدایت می کنند.


** آثار و تبعات مثبت زیست محیطی احداث نیروگاه خورشیدی برای قم
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست قم نیز در این جلسه با اشاره به این که سرانه انرژی گازی و حرارتی تولیدی در این استان 2 برابر میانگین جهانی است، افزود: میانگین جهانی تولید این گازها 4.5 تن و میانگین کشوری 7.3 تن و برای استان 8.5 تن است که در صورت افزایش نیروگاه های تولید برق گازی این میزان به 11 تا 12 تن افزایش پیدا می کند.
احمد شفیعی فرایند ایجاد نیروگاه خورشیدی در استان را در نخستین سال برنامه ششم توسعه به لحاظ زیست محیطی مثبت ارزیابی کرد و گفت: احداث این نیروگاه به شکل شهرک پاسخگوی مشکلات زیست محیطی نیست و باید به صورت قطعه بندی پیش برویم.


وی با اشاره به وجود محدودیت زمین در قم به دلیل کوچک بودن این استان افزود: بدون در نظر گرفتن این معضل، ایجاد نیروگاه مذکور به دلیل ضریب 16 تا 20 درصدی که در تبدیل نور خورشید به انرژی برق دارد می تواند 2 درصد دمای قم را کاهش دهد.


وی با مناسب دانستن مجتمع های آپارتمانی شهرک پردیسان به عنوان نمونه این طرح این طرح افزود: کانون های تولید ریزگرد در اطراف قم که بعضا ساماندهی آنها هزینه های زیادی را متوجه اداره کل منابع طبیعی می کند، نیز توسط سایت های نیروگاه خورشیدی پوشش داده می شود.


** دستگاه های اجرایی در صدور مجوزهای سرمایه گذاری هماهنگ عمل کنند
همچنین مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری قم در این جلسه با اشاره به ضرورت ایجاد یک پایگاه حاوی داده و اطلاعات مشخص از ظرفیت های همه نهادهای اجرایی برای جذب سرمایه گذاران، افزود: یکی از عمده ترین مشکلات استان نبودن چنین پایگاهی است به نحوی که هر یک از دستگاه های ذیربط مانند اداره کل منابع طبیعی و شرکت شهرک های صنعتی اطلاعات مخصوص به خود را دارند و پس از ورود سرمایه گذار تازه مشخص می شود که یک دستگاه زمین دارد ولی برق و امکانات زیر ساختی لازم را ندارد و اگر از همان ابتدا یک پایگاه ارایه اطلاعات را در سازمان برنامه و بودجه و یا مرکز خدمات سرمایه گذاری ایجاد کنیم این مشکل حل می شود.


علی رمضانی همچنین ناهماهنگی در صدور مجوزها را از دیگر موانع موجود برای جذب سرمایه گذار برشمرد و افزود: به عنوان نمونه در برخی مواقع یک سرمایه گذار قبل از این که مجوز کارگروه زیر بنایی را بگیرد، این مجموعه بابت تغییر کاربری هزینه ای را از سرمایه گذار دریافت کرده است و باید این فرایند هم کوتاه و هم درست انجام شود.


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم نیز در این جلسه، هماهنگی مدیریتی را علت موفقیت استان های مختلف کشور در جذب سرمایه گذار عنوان کرد و افزود: شتاب دهی به کارها برای ماندگاری سرمایه گذار در استان ضروری است.


عادل علیپور افزود: بعضا ممکن است برای جذب سرمایه گذاران توسط مسئولان استان تلاش های فراوانی صورت گیرد، ولی به دلیل کندی کار و ایجاد موانع و مشکلات بر سر راه سرمایه گذاران، آنها توسط استان های دیگر که چنین مشکلاتی برای سرمایه گذاران وجود ندارد، جذب می شوند.


جلسه نیروگاه خورشیدی قم با هدف تعیین ظرفیت ها و فراهم آوردن امکانات زیرساختی سرمایه گذاری و معرفی و جذب متقاضیان سرمایه گذاری در این بخش برگزار شد.

ایرنا

7 سال قبل
اطلاعات تماس
شبکه های اجتماعی
بیوگرافی شرکت

شرکت مدرن افروغ گستران انرژی | مجری نیروگاه خورشیدی

قم

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

مشاوره و اجرای نیروگاه خورشیدی ، طراح و مجری برق خورشیدی ویلایی ، فروش و نصب سیستم پمپ آب خورشیدی ، فروش دستگاه برق اضطراری (SOLAR_UPS)، فروش آبشیرین کن خورشیدی ، فروش آبگرمکن خورشیدی ، فروش دوربین مداربسته خورشیدی ، فروش پروژکتور خورشیدی

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 11 ساعت پیش