شرکت مدرن افروغ گستران انرژی | مجری نیروگاه خورشیدی

مشاوره و اجرای نیروگاه خورشیدی , طراح و مجری برق خورشیدی ویلایی , فروش و نصب سیستم پمپ آب خورشیدی

اطلاعیه

زنجان روی موج انرژی پاک

تاکنون موضوعات مهمی در حوزه برق مانند انرژی‌های تجدید‌پذیر، تحقیق و پژوهش و توسعه تولید و افزایش شبکه انتقال در کشور و استان مطرح شده است؛ این موضوع چند وقتی است که در استان بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. به ویژه در این مدت که زمزمه‌های توسعه برق و الکترونیک و تبدیل زنجان به قطب برق و الکترونیک کشور مطرح است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان در نشست با خبرنگاران با بیان این‌که انرژی خورشید، باد و برق آبی جزو انرژی‌های تجدید‌پذیر است، گفت: برای توسعه در این حوزه در نظر داریم تا پایان 5 سال آینده 5هزار مگاوات بر ساعت برق از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تولید کنیم. با دستیابی به این رقم بزرگ می‌توانیم شاهد پیشرفت قابل توجهی در کشور باشیم.
«بهمن قاضی زاده» با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ذاتی استان در تحقق تولید این میزان برق افزود: در بیشتر مکان‌های استان خورشید به صورت مستقیم و در تمام طول سال به صورت مستمر بر زمین می‌تابد و از این حیث موقعیت مناسبی داریم. همچنین در نقطه‌ای از شهرستان ابهر وزش باد مناسب است. در کل وضعیت مناسبی از نظر مواهب طبیعی خصوصا باد داریم که باید از آنها استفاده شود.

برنامه‌های حمایتی
قاضی‌زاده گفت: شرکت برق منطقه‌ای برنامه‌های حمایتی متفاوتی برای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه انرژی‌های تجدید‌پذیر دارد. یکی از برنامه‌های حمایتی شرکت، تعیین تعرفه برای برق تولیدی است.
شرکت برق منطقه‌ای برق تولید شده در 7 نیروگاه خود را با قیمت 90 تومان خریداری می‌کند. این در حالی است که این شرکت، برق تولید شده در شرکت‌های 10 مگاوات بر ساعت و کمتر از آن را به قیمت 675 تومان، 10 تا 100 کیلو‌وات بر ساعت را با قیمت 873 تومان و 20 کیلووات بر ساعت را 978 تومان خریداری می‌کند.

ترغیب سرمایه گذاران
مدیر عامل شرکت برق منطقه زنجان همچنین گریزی نیز به علت سرمایه‌گذاری نکردن بخش خصوص در این حوزه زد و گفت: عموما برای تولید هر کیلو‌وات بر ساعت برق، با استفاده از انرژی خورشیدی اعتباری معادل 2500 دلار سرمایه‌گذاری نیاز است. برای تولید هر کیلووات بر ساعت برق به وسیله انرژی بادی نیز اعتباری معادل 1800 دلار نیاز است. تعرفه‌های وزارت نیرو برای خرید برق از تولید‌کنندگان قیمت خوبی است اما سرمایه گذاری بالایی برای این کار نیاز است. شرکت برق منطقه ای به صورت نمادین نیروگاه‌های کوچک یک مگاواتی را در مجموعه شرکت ایجاد کرده است تا با مراجعه افراد مختلف و بازدید از آن بتواند قدمی در جهت آگاه‌سازی سرمایه‌گذاران و جذب سرمایه‌ها بردارد.
وی به یکی دیکر از روش‌های ترغیب بیشتر سرمایه‌گذاران به استفاده از انرژی های تجدید‌پذیر اشاره کرد و گفت: متأسفانه فرهنگ‌سازی در این خصوص بسیار کم است. سوخت‌های فسیلی روز به روز محیط‌زیست را از بین می‌برد. این سوخت‌ها علاوه بر تاثیر مخرب روی منطقه زمینه تغییرات تخریبی محیط زیست جهانی را نیز فراهم می‌کنند. ایران هشتمین کشور تولید‌کننده گاز co2 در دنیا به شمار می‌رود. اولین تولید‌کننده نیز چین است که با آماری 16 برابری از ایران در رتبه اول قرار دارد.‌ البته تولید بیش از اندازه این گاز در کشور چین حاصل تولید فراوان ناخالص داخلی است اما در کشور ما نتیجه استفاده نادرست از انرژی است.
قاضی‌زاده با بیان این‌که متقاضیان زیادی برای تولید برق انرژی خورشیدی وجود دارد، افزود: اما تا کنون در عمل هیچ شرکتی اقدامی نکرده است. دلیل اصلی آن نیز نبود اعتبارات و نقدینگی است البته نباید امنیت بازار را نیز فراموش کرد؛ یعنی با وضع قوانینی باید اعتماد تولید‌کنندگان را افزایش دهیم.

مرکز تست توربین‌های بادی
به گفته قاضی زاده، قرار است مرکزی با عنوان مرکز تست توربین‌های بادی در ابهر راه‌اندازی شود. اقدامات ابتدایی برای ساخت این مرکز انجام شده و در حال نصب 2 توربین است. با این روند رشد پروژه، مرکز تست توربین سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
با افتتاح و بهره‌برداری از این مرکز می‌توان گفت زنجان مرکز توجهات تحقیقات انرژی های بادی در کشور خواهد شد. اشخاص، محققان و سرمایه‌گذاران بسیاری برای بازدید از این مرکز به استان سفر خواهند کرد و ثمرات مثبت فراوانی از جمله جذب سرمایه‌گذار را شاهد خواهیم شد.

ظرفیت‌ها
مدیر عامل شرکت برق منطقه اعلام کرد: 990 مگاوات بر ساعت برق ظرفیت دارای تاییدیه در استان هست که امیدواریم تماما محقق شود. همچنین ظرفیت تولید 150 مگاوات نیروگاه برقی در کشور وجود دارد که از این میزان 37 مگاوات در حوزه استحفاظی شرکت برق منطقه‌ای زنجان قرار دارد. البته اگر سد «مشمپا» نیز به بهره‌برداری برسد قرار است تا با ایجاد نیروگاه برق، 100 مگاوات برق تولید شود و به شبکه بپیوندد.
سد مشمپا نیز با مشکلات متعددی از جمله موانع زیست محیطی و نبود اعتبارات روبه‌روست و احتمال آنکه اتمام این سد فراتر از برنامه زمان بندی باشد، زیاد است.

پروژه‌های تحقیقاتی
قاضی زاده همچنین به پروژه‌های تحقیقاتی اشاره کرد و گفت: پروژه‌های تحقیقاتی در خصوص تولید انرژی برق خصوصا انرژی‌های تجدید‌پذیر در استان به انجام رسیده است. شرکت برق منطقه‌ای همکاری تنگاتنگی با دانشگاه‌ها و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری دارد. به گونه‌ای که چندی پیش رئیس دانشگاه صنعتی شریف به همراه تعدادی از دانشجویان، تحقیقاتی را با عنوان میزان آسیب‌پذیری نیروگاه‌ها و خطوط انتقال زنجان در برابر بلایای طبیعی انجام دادند.

توسعه برق و الکترونیک
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گفت: قرار است زنجان جزو 5 استان مطرح کشور در حوزه برق، الکترونیک و آی.تی باشد. به همین منظور شرکت برق منطقه‌ای برنامه‌هایی را در این خصوص در نظر گرفته است. به گفته«بهمن قاضی زاده »کمیته برق با حضور دستگاه‌های دولتی مرتبط و شرکت‌های پارسوئیچ، ایران‌ ترانسفو و سیم و کابل ابهر تشکیل شد. این کمیته بیشتر ایده‌پردازی و ایده‌های موفق را برای اجرا به کارگروه مرتبط ارائه می‌کند.

9 سال قبل
اطلاعات تماس
شبکه های اجتماعی
بیوگرافی شرکت

شرکت مدرن افروغ گستران انرژی | مجری نیروگاه خورشیدی

قم

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

مشاوره و اجرای نیروگاه خورشیدی ، طراح و مجری برق خورشیدی ویلایی ، فروش و نصب سیستم پمپ آب خورشیدی ، فروش دستگاه برق اضطراری (SOLAR_UPS)، فروش آبشیرین کن خورشیدی ، فروش آبگرمکن خورشیدی ، فروش دوربین مداربسته خورشیدی ، فروش پروژکتور خورشیدی

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 11 ساعت پیش