دارکوب

طراحی سایت, دامنه, هاستینگ

سرمایه گذاری روی اینترنت اشیا ( internet of things )

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

اینترنت اشیا یک فن آوری جدید  است که به دلیل گستردگی و پیشرفت فوق العاده اینترنت بی سیم و سیستم های الکترو مکانیکال به وجود آمده است .  البته تا کنون وجود داشته اما فقط برای یک سری دستگاه های خاص اما با پیشرفت این حوزه این فن آوری در حال نفوذ به همه دستگاه ها و ابزار آلات و سنسور ها حتی حیوانات میباشد تا به تدریج همه اشیا دور و برمان به یک ابزار هوشمند تبدیل شود . وقتی تمام اشیا دورو برمان هوشمند شوند از طریق اینترنت  قابل ردیابی ، قابل شناسایی و حتی ردیابی خواهند بود . این دستگاهها و ابزار آلات هوشمند شده باید بتوانند داده ها و اطلاعات را از دستگاه بگیرند و آن ها  را بر  روی یک ابر پردازشگر ارسال کنند مثلا" این فن آوری به کامپیوترها این امکان را میدهد که خود به جمع آوری اطلاعات بپردازند  و جهان اطراف را از دید خودشان مشاهده کنند و چون کامپیوترها محدودیت های انسانی ندارند  کارهایی که کامپیوترها از طریق این سیستم میتوانند انجام دهند نا محدود خواهد بود .  

حال با این پیشرفت سریع السیر تکنولوژی تا چند سال آینده تمام اشیا و تجهیزات اطراف مان از خانه تا ماشین و یخچال و گاز هوشمند خواهد بود ، با استفاده ازاین فن آوری اشیا میتوانند هر اطلاعاتی را که لازم باشد به هر پایگاه داده ای که به آن متصل باشند در لحظه  ارسال کنند . با استفاده از اینترنت اشیا دیگر فراموشی معنایی ندارد مثلا" اگر فراموش کردید گاز یا چراغ ها را خاموش کنید با استفاده از تکنولوژِی هوشمند اینترنت اشیا  میتوانید از راه  دور یا محل کارتان این کار را انجام دهید  یا از سلامت رسیدن فرزندتان به مدرسه اطمینان حاصل کنید یا حتی غذای خود را از راه  دور آماده کنید .

از آن جایی که این تکنولوژِی هر روز ما را سورپرایز خواهد کرد آینده روشنی از جهت سرمایه گذاری و کارآفرینی برای آن پیش بینی میشود  هم  چنین پیش بینی ها حاکی از این است که شرکت هایی  که خدمات تحت اینترنت اشیا را ارائه میکنند تا سال 2020 ، بالغ بر 4 میلیارد دلار درآمد سود آوری داشته باشند ، تا سال 2018 بیشتر فضای اینترنت تحت کنترل این اشیا و محصولات هوشمند خواهد بود . از جهت سرمایه گذاری این حوزه یکی از جالب ترین و هوشمندانه ترین سرمایه گذاری های خواهد بود به دلیل آن که نه تنها در حال حاضر بلکه در سال های نه چندان دور شرکت های تولیدی علاقه وافری به سرمایه گذاری روی اینترنت اشیا داشته و میخواهند که یک شبکه بزرگ از  اشیا و محصولات اینترنتی متصل به هم داشته باشند بنابراین مشاغل زیادی میتوانند بر این پایه به وجود آیند  و به اشتغال زایی و افزایش سرمایه گذاری های سود مند کمک شایانی خواهد شد  .  به نظر میرسد بیشترین رشد و توسعه این فن آوری  در حوزه حمل و نقل و ساخت شهرهای هوشمند و حوزه پزشکی باشد . 

 

جالب است بدانید در حال حاضر نام های بزرگی مانند ال جی ، سامسونگ ، هایر ، اپل و گوگل ، سیسکو ، پاناسونیک و بسیاری شرکت های دیگر در حال کار و گسترش روی  این فن آوری هستند .

http://megashid.com

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

دارکوب

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

طراحی سایت، دامنه، هاستینگ، سئو

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات