گیلان گیلسونایت

قیر طبیعی, گیلسونایت, بیتومین

قیر و انواع ان

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

انواع قیر و کاربد های  آن:

استراتژی جهانی در زمینه حفظ و حراست از محیط زیست و ملاحظات فنی و اقتصادی سبب گردیده تا موضوع جایگزینی قیرهای امولسیونی بجای قیرهای محلول ( نظیرMC250 ) در اولویت کاری کشورها قرار گیرد.

از طرفی سطح رویه راهها و معابر اصلی و فرعی درکشور در وضعیت نامناسبی  میباشند. مسولین هرساله  با صرف هزینهای سنگین درتلاش برای بهبود وضعیت موجود میباشند. لاکن از تکنولوژی های جدید برای بهبود اوضاع به درستی استفاده نمشود. سالیان متمادی کشورهای توسعه یافته با استفاده از تکنولوژی برتر و مدرن وضعیت اسفالت های موجود را بهتر نموده و از اتلاف سرمایه های ملی خود جلو گیری نمودنند.

درکشورمااستفاده از این تکنولوژی میتواندضمن صرفه جویی ارزی قابل توجهی که به همراه خواهد داشت، در مقایسه با محصول مشابهی که در حال حاضر درکشور تولید می شود (قیرمحلول یا Mc250 )مزایا وقابلیتهای فراوانی در اختیار استفاده کننده گان قراردهد. درواقع تولید این مواد حمایتی است جدی  برای حفظ سرمایه های ملی ومحیط زیست در ایران میباشد.

از آنجا که بالغ بر سی درصد مواد تشکیل دهنده قیر های محلول ( که سالیان متمادی است درکشور تولید و مصرف میگردد ) از حلال های نفتی ازقبیل بنزین، نفت سفید و گازوئیل تشکیل شده است، این مواد هنگام استفاده درعملیات ساختمانی وراهسازی تبخیر شده و بخشی ازآن نیز در زمین نفوذ می نماید، که علاوه بر آلودگی هوا، زمین و آب های سطحی باعث بروز ناهنجاری های زیست محیطی می گردد.

باید به این نکته توجه داشت که حلال های مورد استفاده در اینگونه از قیر ها صرفا به جهت افزایش کارایی قیر مورد استفاده قرار میگیرد وهیچگونه اثری در افزایش چسبندگی قیر ندارد.

این در حالیست که قیمت هرتن حلال در بازارهای جهانی بالغ بر یکهزار دلار میباشد. که مصرف آن در تولید قیر های محلول نتنها در افزایش کیفیت چسبندگی قیر تاثیر ندارد، بلکه ضمن آودگی محیط زیست، سبب میگردد بخش قابل توجهی از سرمایه های ملی کشور بیجهت به هدر رود.

اگر توجه شود مصرف سالیان قیر های محلول درکشور قریب پانصدهزار تن در سال میباشد، که بالغ بر یک صدو پنجاه هزار تن از آنرا حلال های نفتی تشکیل میدهند، میتوان پی برد با جایگزین نمودن این محصول با انواع قیرهای امولسیونی ( که درتولید آنها از آب بجای حلال های نفتی استفاده میشود) میتوان علاوه بر حذف مشکلات زیست محیطی یکصدو پنجاه هزار تن حلال موجود در قیر های محلول از طریق تبخیردر هوا (ونشت در زمین) ایجاد منمایند، جلوگیری نمود میتوان با حذف اینگونه حلال ها سالیان بالغ بریکصدو پنجاه میلیون دلار صرفه جویی ارزی ایجاد نمود.

متاسفانه در حال حاضر علیرغم توصییه های موکد وزارت راه وشهر سازی وخصوصا معاونت راههای روستایی این وزارت خانه، به دلیل کمبود اطلاعات مصرف کنندگان(پیمانکاران) استفاده قابل توجهی ازاین محصول جدید در کشور نمیگردد.

این در حالیاست که قیمت انواع قیرهای امولسیونی به مراتب کمتر از قیمت قیر های محلول میباشد.

 

در ادامه وبه منظور آگاهی بیشتر توضیحاتی در مورد انواع قیر ها وکاربد آنها ارائه گردیده است.



اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

گیلان گیلسونایت

کرمانشاه، گیلان غرب

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده

خدمات/محصولات

قیر طبیعی، گیلسونایت، بیتومین، gilsonite

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات