خدمات سئو نیکی

آموزشی

آپدیت متریک ها در core web vital سرچ کنسول

آیا به بخش core web vital خود در سرچ کنسول دقت کرده اید؟ آیا با رنگ سبز، زرد یا قرمزی که در آن وجود دارد، آشنایی دارید؟ اگر تا به الان به این بخش مراجعه نکرده اید، یا در گذشته مراجعه کرده بودید، توصیه می کنیم سری به این بخش در search console  خود بزنید و امتیازهای سبز را مشاهده نمایید. اگر تعداد score سبز شما زیاد شده است، به این دلیل نیست که شما برای سئو و بهینه سازی سایت خود کاری انجام داده اید، بلکه به خاطر این است که گوگل تغییراتی را در اسکورهای زرد و قرمز خود بوجود آورده است و آنها را به روز رسانی کرده است.

به نظر شما چه چیزهایی تغییر کرده اند؟

گوگل اعلام کرده است که، متریک هایLCP، FID و CLS که با نماد (>) (کمتر از) در سرچ کنسول نمایش داده می شده است، در حال حاضر به صورت نماد  (=>) (کمتر از مساوی) نمایش داده می شود. اگر به تصویر زیر دقت کنید، می توانید رنگ بندی که گوگل در بخش core web vital  خود ایجاد کرده است را به سادگی درک نمایید.

آیا این تغییرات تاثیری هم دارند؟

  Google گفته است، “ممکن است تغییراتی در وضعیت ها مشاهده کنیدکه هدف از این کار، بهتر نمایش دادن در گزارش هسته وب سایت است.”

در اینجا گزارش Search Console به شرح زیر است:

LCP یا (Largest contentful paint) 

مدت زمان ارائه بزرگترین عنصر محتوای قابل مشاهده در ویوپورت (viewport)  که بر اساس اولین درخواست URL از سمت کاربر ایجاد می شود. بزرگترین عنصر در یک سایت می تواند  یک تصویر یا فیلم یا شاید یک عنصر متن بزرگ در سطح بلوک باشد. این ویژگی بسیار بوده  مهم است زیرا به خواننده می گوید که URL در حقیقت بارگیری (load) می شود.

Agg LCP یا (Aggregated LCP)

 این ویژگی که در گزارش مشاهده می کنید،  بیانگر این است که  75%  بازدید از یک آدرس اینترنتی در یک گروه که با هدف رسیدن به LCP انجام می شود، چه مقدار طول کشیده است.

FID یا (First Input Delay)

زمانی که کاربر، برای اولین بار با صفحه شما ارتباط برقرار می کند (زمانی که روی پیوند کلیک می کند یا روی دکمه ای ضربه میزند و غیره) تا زمانی که مرورگر به آن تعامل پاسخ می دهد. این اندازه گیری از هر عنصر تعاملی که کاربر ابتدا کلیک می کند گرفته شده است. این مهم در صفحه هایی است که کاربر نیاز به انجام کاری دارد، زیرا این زمانی است که صفحه تعاملی شده است.

Agg FID  یا (aggregated FID)

این ویژگی که در گزارش نشان داده شده است  به این معنی بوده که 75٪ بازدید از یک URL در این گروه، از این مقدار یا بهتر برخوردار بوده است.

CLS  یا (Cumulative Layout Shift)

این ویژگی زمانی در گزارش ظاهر می شود که صفحه layout در مرحله بارگذاری تغییر مکان دهد. نمره آن بین 0-1 تغییر می کند و رتبه بندی می شود. جایی که صفر دیده میشود، به معنای عدم تغییر و  1 همف  به معنی بیشترین تغییر است. این مهم است زیرا تغییر عناصر صفحات در حالی که کاربر در تلاش برای تعامل با آن است، یک تجربه کاربری بد است.

Agg CLS یا (aggregated CLS) 

این ویژگی در گزارش نشان می دهد که کمترین مقدار CLS برای 75% از بازدیدهای یک آدرس اینترنتی در گروه چه مقدار بوده است.

چرا  ما باید به این ویژگی ها اهمیت دهیم؟

 با بروزرسانی Google Page Experience که در ماه می ارائه می شود، همه ما در حال آماده سازی هستیم تا با این به روزرسانی، از سایت های خود با رنگ سبز استقبال نماییم.  ما مطمئن نیستیم که این عامل از نظر رتبه بندی، چقدر بزرگ خواهد بود، اما حتی اگر این یک عامل رتبه بندی کوچک باشد، ایجاد این تغییرات  در تجربه کاربری که  در سایت شما  ایجاد شده است می تواند  به طور بالقوه conversion rates و عملکرد سایت را افزایش دهد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

خدمات سئو نیکی

تهران

نوع فعالیت

خدمات

خدمات/محصولات

آموزشی

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی خدمات