سیماطب

تخت دیالیز , تخت ژنیکولوژی و زنان , تخت اورولوژی

همه چیز درباره لیپولیز + هزینه عمل لیزر لیپولیز

لیپولیز : لیزر لیپولیز یک روشی است کم تهاجمی موجب ازبین بردن چربی های بدن می شود و بدن را به تناسب اندام می رساند.این روش با فیبر نوری انجام می گیرد، این لیزر به کمک گرما بافت های چربی را تخریب و ذوب می کند.

این روش با لیپوساکشن کاملا متفاوت است،چربی های بدن را با استفاده از ساکشن خلاء ازبین می برد.یکی از مزیت های لیپولیز این است که باعث سفت شدن و کشیده شدن پوست می شود.باما در ادامه این مقاله همراه باشید تا به شما در مورد لیپولیزر بیشتر بگوییم تا بدانید.

لیپولیز چیست؟

لیپولیز نوعی لیزر است که موجب تخریب بافت های چربی درون بدن می شود همچنین با گرمایی که ایجاد میکند موجب سفت شدن پوست می گردد و از این روش می توان برای لاغری های موضعی استفاده کرد.

نحوه ی کار لیپولیزر

  1. در این روش بعد از بی حسی موضعی یک سوراخ به قطر ۱ تا ۲ میلی متر بر روی پوست ایجاد کرده و یک فیبر نوری باریک را وارد زیر پوست می کنند.
  2. این فیبر نوری از لیزر دیود”Diode” به شکل پالسی به داخل بافت اعمال می شود.
  3. این روش برای درمان چاقی های متوسط و یا به اصطلاح خفیف کارایی مناسبی دارد.

لیپولیز یا لیپوساکشن؟

لیپولیز در نوع خود تاثیر گذار است اما قدرت از بین بردن ذخایر بزرگ چربی را ندارد. از سوی دیگر افراد به این دلیل از لیپوساکشن استفاده نمیکنند که می گویند بعد از انجام این عمل جراحی پوستشان شل می شود.به همین دلیل برخی متخصصان توصیه می کنند که از روش سنتی لیپوساکشن و روش جدید لیزر لیپولیز با یکدیگر استفاده شود.

لیپوساکشن موجب شلی پوست می شود اما میتواند چربی های بسیاری را از بین ببرد در مقابل نیز لیپولیز به سفت شدن پوست کمک میکند.با این حال عوارض جانبی استفاده این دو عمل برداشتن چربی با یکدیگر هنوز کشف نشده است و باید مراقب بود.

ليپوليز يا ليپوماتيک؟

چربی ها را می توان با روش های متفاوتی مثل امواج اولتراسونیک و ليپوليز یا لیپوساکشن از بدن خارج کرد.امواج اولتراسونیک موجب آب شدن چربی ها می شود و آن ها را برای خروج از بدن آماده می کند.لیپولیز چربی ها را آب می کند و خروج آن ها توسط متخصص صورت می گیرد.

چربی هایی که با روش ليپوليز آب می شوند دیگر نمی توان از آن ها استفاده کرد اما در روش لیپوماتیک حرارتی تواید نمی شود و چربی ها نمی سوزند و چربی هایی با روش لیپوماتیک خارج می شوند را می توان در دیگر نقاط بدن استفاده کرد که در این روش مقدار قابل توجهی از چربی ها برداشته می شود و پوست سفت می گردد.

از لیپولیز برای چه قسمت های از بدن استفاده می شود؟

  • شکم
  • پهلوها
  • پشت
  • بازوها
  • غبغب
  • ران ها
  • باسن
  • کناره های زانو

کاربرد لیزر لیپولیز در صورت

امروزه بوسیله روشهای ظریفی مثل تزریق چربی، فیلرها و انجام اسمارت لیپو MPX در صورت که به آن اسمارت لیفت (Smart lift) گفته می شود می توان در بسیاری از بیماران از انجام لیفت های بزرگ صورت که باعث صدمه به بافت و ایجاد اسکارهای (جای زخم) بدشکل روی صورت می شد خودداری کرد و به جای آن یا برشی نداد یا با کمترین برش به جوانسازی صورت کمک کرد.

در واقع امروز روش های زیبایی در صورت به شکل تصویر گونه ای هنرمندانه شده اند بدین معنی که ابتدا در هر ناحیه از صورت که تحلیل بافت رخ داده باشد مثل دور چشم و گونه ها با استفاده از چربی و فیلرها بافت را به اندازه ای که نرمال و طبیعی باشد پر می کنیم و سپس در نواحی دیگر مورد نیاز با استفاده از دستگاه اسمارت لیپو بافت را تحت لیزر قرار داده و در نهایت اگر بیمار افتادگی خیلی شدید پوست نداشت عمل ختم می شود و اگر افتادگی پوست خیلی شدید بود بابرشی بسیار کوچکتر از قبل عمل لیفت صورت انجام می شود.

کاربرد لیزر لیپولیز در گردن

اکنون اسمارت لایپو MPX در کنار روشهای دیگر مانند بوتاکس، فیلرها (جوویدرم) هیدراتانها، ترکیبات آبرسان (مزولیس پلاس و رستیلن وایتال) کمک شایانی به جوانسازی صورت کرده است به شکلی که در بسیاری از بیماران نیاز به عمل لیفت را مرتفع کرده و مانع از ایجاد اسکارهای بدشکل روی صورت و گردن بیمار می شود.

کاربرد لیزر لیپولیز در بازو

برای افرادی که سایز بازوی بزرگ و نامتناسب با بدن خود دارند استفاده از MPX که برخلاف لیپوساکشن یا لیپولیزهای ضعیف تر باعث افتادگی پوست نمی شود و درمان خارق العاده به شمار می رود.

کاربرد لیزر لیپولیز با اسمارت لیپو در شکم و پهلو

یکی از شایعترین و مناسب ترین محل ها برای انجام لیزر لیپولیز با اسمارت لایپو MPX است. عملاً اگر بیمار افتادگی پوست قابل توجه نداشته باشد و ضخامت چربی زیر پوستش بالای 3 سانتی متر باشد می توان به کمک اسمارت لایپو MPX باعث بهبود قابل توجه ظاهر شکم و پهلو شد.

کاربرد لیزر لیپولیز در ران ها

در کشور ما وجود تجمع موضعی در قسمت خارج رانها یکی از شایع ترین مشکلاتی است که حتی در خانمهای لاغر اندام هم وجود دارد گذشته از ایجاد ظاهری نامتناسب سبب می شود که چنین افرادی به علت تفاوت سایز کمر و رانها در هر شلواری نیاز به تنگ کردن کمر پیدا کنند. لیپولیز لیزری با اسمارت لایپو MPX به راحتی و تحت بی حسی موضعی قادر است که این ناحیه را با نتایج فوق العاده درمان کند.

کاربرد لیزر لیپولیز در زانو

قسمت داخل زانوها محل تجمع موضعی چربی در بسیاری از خانمها است که به راحتی و ظرف مدت کوتاهی با بی حسی موضعی می توان آن را به شکل بسیار موثر با اسمارت لایپو MPX درمان کرد.

کاربرد لیزر لیپولیز در ساق پا

باید توجه داشته باشید که هر چند ساق پا از نواحی قدیمی کاربرد لیپوساکشن است اما به علت احتمال قابل توجه عوارض در آن به طور معمول لیپولیز لیزری در آن به طور شایع توصیه نمی شود.

مزیت های لیپولیز

  • روشی کم تهاجمی است.
  • زمان انجام این روش نسبت به سایر روش ها کوتاه تر است.
  • مراقبت های بعد از درمان خیلی کمی دارد.
  • دوران بهبودی آن بسیار کوتاه است.
  • صاف کردن پوست.
  • قادر به تکرار کردن عمل.
  • نیازی به بستری شدن نیست.

عوارض لیزر لیپولیز

اولا باید تاکید شود که هرچند هیچ عملی بدون عارضه نیست اما در لیزر لیپو اسکالپچر یعنی لیپولیز پیشرفته با MPX عوارض بسیار نادر است. عوارض را به دو دسته عمومی و موضعی می توان تقسیم کرد که عوارض عمومی شامل واکنشهای دارویی (از بی حس کننده ها تا آنتی بیوتیک ها، اختلالات آب، الکترولیت وریدی و ...) و عوارض مثل تورم، کبودی و همچنین ناراحتی های جزیی را ایجاد می کند.

اگر از محل لیزر بعد از عمل به درستی مراقبت نشود، ممکن است شما در معرض خطر عفونت و یا زخم قرار بگیرید. در این شرایط شما باید به پزشک مراجعه نمایید و همچنین در موارد نادر و شدید این امکان وجود دارد باعث لخته شدن خون، درد، تورم و همچنین ترشح را ایجاد می کند.

لیپولیز برای چه کسانی مناسب است؟

  • افرادی که در بدن خود چربی اضافی دارند که با رژیم غذایی و ورزش نیز نمی توانند این چربی ها را حذف کنند می توانند از این روش استفاده کنند.
  • افرادی که دچار عارضه های قلبی، دیابت کنترل نشده، عارضه های کلیوی و … هستند نمی توانند کاندیدای مناسبی برای انجام لیپولیز باشند.
  • برای انجام لیپولیز باید افراد 18 سال به بالا داشته باشند.

دوران نقاهت در لیپولیزر

افراد می توانند پس از عمل فعالیت های عادی خود را انجام دهند.

مراقبت های قبل از لیپولیز 

  • به مدت 2 هفته مصرف سیگار را کنار بگذارید. زیرا باعث تاخیر در روند بهبود پس از لیزر لیپولیز می شود.
  • مصرف داروهایی که موجب رقیق شدن خون می شود مانند آسپرین را از یک هفته قبل از عمل کنار بگذارید.
  • 8 ساعت خواب راحت قبل از عمل توصیه می شود. برای این منظور می توانید دوش آب گرم بگیرید و یک آرام بخش میل کنید.
  • به صورت ناشتا برای انجام لیپولیز مراجعه کنید و از 8 ساعت قبل از عمل چیزی میل نکنید.
  • عمل ليپوليز سرپایی انجام می شود اما انجام آزمایش هایی مانند آزمایش خون ضروری است.
  • یک هفته قبل از لیزر لیپولیز از فرآورده های امگا 3 و ویتامین E استفاده نکنید.
  • عمل لیپولیز باید در کلینیک مجهز و با رعایت شرایط استاندارد و بهداشتی انجام گیرد.

توصیه های لازم برای انجام لیپولیز

  • حجم چربی باید به میزان مناسبی تخلیه شود تا موجب فرورفتگی و شل شدن و … پوست نشود.
  • افرادی که دارو های ضد انعقاد مصرف می کنند یا دچار بیماری هایی مانند بیماری قلبی هستند نمی توانند از این روش استفاده کنند.
  • خانم های باردار یا شیرده نمیتوانند از این روش استفاده کنند.
  • تا زمانی که زخم  به بهبودی کامل نرسیده است توصیه می شود از قرار گرفتن در وان یا استخر پرهیز کنید.

مراقبت های بعد از لیپولیز

  • داروهایی که پزشک تجویز کرده را تا اخر مصرف کنید.
  • سیگار و مصرف الکل تا یک هفته توصیه نمی شود.
  • فردای روز عمل از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • محل زخم را ماساژ دهید تا خونابه ها از بدن شما خارج شود.
  • پس از انجام لیپولیز حتما از گن استفاده کنید.

هزینه لیپولیز

این روش تحت پوشش بیمه نمی باشد و هزینه ی ثابتی ندارد و هر پزشکی با توجه به دلایل خاص خود هزینه را محاسبه می کند.

آیا لیپولیز لیزری برگشت دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که خیر. اصولاً هیچ کدام از روش های درمان چاقی موضعی به شرط آنکه سبب تخریب بافت چربی شوند در صورت حفظ وزن بازگشتی ندارند زیرا سلول چربی به طور معمول در فرد بالغ قادر به تکثیر نیست. پس در صورتی که چاق نشوید، بازگشتی هم وجود ندارد. البته حتی در صورت چاق شدن هم مقدار بازگشت ناحیه تحت درمان کمتر از سایر نواحی است و هیچگاه به حالت قبل برگشت نخواهد داشت.

آیا نوع دستگاه لیزر در نتیجه لیپولیز لیزری مهم است؟

بدون شک زیرا آنچه که مهم است دادن انرژی و حرارت کافی به بافت بدون ترس از صدمه حرارتی به پوست است به جز MPX در سایر دستگاه ها جراح از ترس صدمه به پوست چون لیزر لیپولیز کور و بدون کنترل انجام می شود مجبور است که انرژی کمی به بافت بدهد و این خود در نتیجه لیزر لیپولیز موثر است درست مثل آنکه در لیزر مو از ترس سوختگی درجه حرارت را کمتر از مقدار مورد نیاز بگیریم. به همین دلیل اکثر مطالعات نشان داده اند لیپولیز لیزری موجب سفتی پوست می شود به وسیله اسمارت لایپو MPX انجام شده اند.

سخن پایانی

جراحی های حذف چربی در صورتی که نتایج قابل توجهی نیز داشته باشند باز هم بدون تحت تاثیر قرار دادن سبک زندگی و شیوه غذا خوردن موجب کاهش وزنتان شدند. همه ما سریع نتیجه گرفتن را دوست داریم اما قبل از انجام هر کاری ابتدا به نتیجه آن در طولانی مدت توجه کنید.

لیزر لیپولیز یک جراحی نوین است بنابراین اطلاعی درباره نتایج آن در بلند مدت و عوارضی که می تواند داشته باشد نیست. توصیه ما این است که تا جای ممکن خود را در معرض چنین جراحی هایی قرار ندهید و به جای آنها ورزش و رژیم غذایی مناسب را دنبال کنید.

اطلاعات تماس
شبکه های اجتماعی
بیوگرافی شرکت

سیماطب

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

تخت دیالیز ، تخت ژنیکولوژی و زنان ، تخت اورولوژی ، تخت جراحی، تخت بیمارستانی ، یونیت ENT گوش و حلق و بینی ، تخت چشم پزشکی ، تخت معاینه پزشکی ، تخت جراحی اطاق عمل ( جنرال )، تخت کاشت مو، تخت زایمان و معاینه زنان ، تخت پوست و مو، تخت زیبایی ، تخت زنان و زایمان، تخت معاینه ساده ، تخت بستری

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات
بروز رسانی 3 ماه قبل