سیماطب

تخت دیالیز , تخت ژنیکولوژی و زنان , تخت اورولوژی

مردان در برابر ویروس کرونا آسیب پذیرتر هستند!

کرونا ویروس ؛ ویروس ها می توانند به یک گروه شدیدتر از گروه دیگر حمله کنند. آنفولانزای 1918، که منجر به جان باختن 50 میلیون نفر در سراسر جهان شد،به ویژه در بزرگسالان تأثیر بیشتری نسبت به جوانان گذاشت. شیوع بیماری زیکا که در سال 2015 2016 از طریق برزیل طغیان کرد، تأثیرات مخربی به خصوص در زنان باردار داشت و به مغز جنین هایی که حمل می کردند حمله می کرد.

مایکل مینا، دکترای PhD، استادیار دانشگاه می گوید، COVID 19، بیماری ناشی از کرونا ویروس جدید که در چین منشا گرفته است،برای افرادی که در سنین بالاتری هستند خطرناک تر است.باما در ادامه این مطلب از سیما طب همراه باشید.

ویروس کرونا یا کرونا ویرویس

کرونا ویروس که اواخر سال گذشته میلادی فوران کرد، اکنون بیش از 80،000 مورد و 2 هزار و 700 مرگ را در این کشور شمارش کرده است که بیشتر آنها در چین است.

مطالعه ای که روز دوشنبه در ژورنال انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد،به بررسی 45000 مورد اول در چین نشان داد که 80٪ موارد گزارش شده خفیف هستند. 20٪ دیگر از این افراد مبتلا به علائم متوسط ​​، شدید یا بحرانی از جمله تنگی نفس، ذات الریه و نارسایی اندام بودند.حدود 2.3٪ از عفونتهای کلی کشنده بوده است. سندرم حاد تنفسی (SARS)، ویروس مشابهی که در سال 2002 در چین آغاز شد ه گریبان افراد بالای 60 سال بسیاری را گرفت.

براساس مطالعه JAMA در مورد COVID 19 منتشر شد این بود که تاکنون کودکان در سنین 1 تا 9 سال فقط 1٪ از کل جمعیت کودکان چینی را درگیر کرده است و هیچ مرگی در این سنین ثبت نشده است.

براساس این مطالعه، در افرادی که در دهه 70 یا 80 خود به ویروس مبتلا شده اند، 8 درصد فوت کردند و تقریباً 15 درصد از این افراد 80 سال و بالاتر داشتند.دکتر مایکل مینا می گوید:در 80 سالگی کسی که از نظر بیماری COVID 19 تحت معالجه است، ریسک زیادی برای ترک بیمارستان ندارد.

مردان در برابر ویروس کرونا زودتر جان خود را از دست میدهند.

طبق اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در چین، داده های اولیه حاکی از آن است که مردان در برابر ویروس کرونا آسیب پذیرتر هستند، زیرا تقریباً بیش از نیمی از موارد مبتلا شده را تشکیل میدادند. مردان آلوده دو برابر زنان آلوده جان خود را از دست دادند.دکتر مایکل می گوید که مردان ممکن است پرونده های بیشتری را بخاطر اینکه بیشتر آنها مورد آزمایش قرار گرفته اند داشته باشند و شواهد حاضر برای نتیجه گیری خوب نیست.

چندین خبر به نیویورک تایمز گفت،ممکن است که به دلیل اینکه مردان چینی بیشتر از زنان سیگاری هستند،به همان علت است که بیشتر جان خود را از دست میدهند.یک مطالعه سازمان بهداشت جهانی از سال 2019 نشان داد که 47.6٪ از مردان چینی سیگار می کشند، در مقایسه با تنها 1.8٪ از زنان چینی است که سیگار میکشند. همچنین بدن زنان معمولاً نسبت به مردان پاسخ های ایمنی قوی تری دارند.

ژان ماراززو دکتر و مدیر بخش بیماری های عفونی در دانشگاه آلاباما در دانشکده پزشکی بیرمنگام می گوید، افرادی که مشکلات قلبی، دیابت یا مشکلات ریه ای مانند COPD دارند نیز در معرض خطر بیشتری هستند. او COVID 19 را با ذات الریه ویروسی مقایسه کرد، که تمایل به تأثیر بدتری بر روی افرادی دارد که سیستم ایمنی ضعیفی دارند.

ویروس کرونا با نوزاد و جنین در شکم مادر باردار کاری ندارد.

به نظر نمی رسد زنان باردار تحت تأثیر این عفونت قرار بگیرند،اگرچه تاکنون فقط تعداد معدودی با دقت مورد پیگیری قرار گرفته است.یک مطالعه که اخیراً در The Lancet منتشر شده است، نشان داد که 9 زن که به COVID 19 آلوده شده اند، ویروس را به نوزادان خود منتقل نمیکنند و دکتر مایکل مینا می گوید نوزادان به نظر میرسد که از بدترین نوع بیماری نجات پیدا کرده اند. وی میگوید: "من فکر می کنم تعداد نوزادان جوان که فوت کرده اند، در مقایسه با تعدادی که احتمالاً در معرض آن قرار گرفته اند، فوق العاده اندک است."

دانشمندان نمیدانند که چرا کودکان به نظر محافظت شده اند و کرونا با آنها کاری ندارد،حتی اگر والدین آنها به کرونا آلوده باشند همه میدانیم که آنها معمولاً حامل بیماری هستند.دکتر مینا می گوید ممکن است بدن بچه ها بتوانند اثرات ویروس را برطرف کنند یا ممکن است از عفونت ویروسی مربوط به ویروس قبلی مصون باشند، یا ویروس به دلایلی به بدن آنها ورود نکند.

کارمندان که بیشتر مستعد آلوده شدن ویروس کرونا هستند.

به گفته دکتر مینا، کارمندان مراقبت های بهداشتی به ویژه آسیب پذیرتری خواهند داشت، زیرا آنها نمیدانند شخصی که کنار آنها نشسته یا مراجعه کننده ای که پیش او آمده است تحت درمان قرار گرفته یا عفونی است نمیداند یا به دلیل اینکه هنگام برخورد با آنها فکر می کردند که امن هستند،مانند بانک ها و شرکت های که در آن مراجعه کننده زیاد است.

ماراززو می گوید، وی به ویژه در مورد کارمندان مراقبت های بهداشتی که قبلاً بیمار شده و در حال مرگ هستند، نگران است. او می گوید، احتمال دارد که آنها نسبت به افراد متوسط ​​بیمار باشند زیرا در معرض بیماران با بار ویروسی بسیار زیاد قرار دارند،او می افزاید که نگران این است که داده های چین ممکن است اطلاعات کاملی در مورد این کارمندان نداشته باشد.

ماراززو می گوید، برای آماده سازی مردم باید از اخبار پیرامون انتشار ویروس کرونا پیروی کنند و اقدامات احتیاطی معمول را برای حفظ سلامتی خود در حد ممکن انجام دهند:

  • استراحت کافی
  • ممنوع کردن رفت و آمد
  • ورزش خوب
  • واکسن

او می گوید:همچنین،اطمینان از این که بدن این افراد مقاومت خوبی در برابر عفونت دارد، اکنون از اهمیت بیشتری برخوردار است.ماراززو گفت:ما می دانیم افرادی که به طور کلی سلامتی ندارند،سیگار میکشند، واکسن خود را دریافت نمیکنند و غیره درمان و بهبودی سخت تری دارند تا به نسبت افرادی که سالم هستند و سیگار نمیکشند و واکسن خود را به طور مرتبط زده اند.

مینا می گوید اگر شما سن تان 65 یا بالاتر باشد،هیچ مسافرتی را که مورد نیاز نیست، انجام ندهید و اگر بگویید که من کاملا احتیاط میکنم به شما باید بگویم که اگر برای تفریح میخواهید بروید این فوق العاده وحشتناک است و خودتان ار به سمت مرگ میبرید،پس حتما سفرتان را به وقت دیگری به تعویق بیندازید.

برگرفته از : webmd

اطلاعات تماس
شبکه های اجتماعی
بیوگرافی شرکت

سیماطب

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

تخت دیالیز ، تخت ژنیکولوژی و زنان ، تخت اورولوژی ، تخت جراحی، تخت بیمارستانی ، یونیت ENT گوش و حلق و بینی ، تخت چشم پزشکی ، تخت معاینه پزشکی ، تخت جراحی اطاق عمل ( جنرال )، تخت کاشت مو، تخت زایمان و معاینه زنان ، تخت پوست و مو، تخت زیبایی ، تخت زنان و زایمان، تخت معاینه ساده ، تخت بستری

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات
بروز رسانی 3 ماه قبل