سیماطب

تخت دیالیز , تخت ژنیکولوژی و زنان , تخت اورولوژی

آگاهانه جراحی کنید


تزريق چربي در صدر جدول پرکننده ها
تزريق چربي روشي است که نسبت به ساير پرکننده ها گستردگي بيشتري دارد. در اين روش از تکنولوژي لايپوساکشن براي استخراج چربي استفاده مي شود و در نهايت چربي استخراج شده پس از گذشتن از يکسري مراحل، آماده تزريق به فرد مي شود. در اين روش، چربي از ناحيه مورد نظر (ناحيه گيرنده چربي) تحت بيحسي موضعي استخراج مي شود. اگر ناحيه بزرگتري براي استخراج چربي مورد نظر باشد، شايد علاوه بر بي حسي موضعي نيازمند استفاده از مسکن هم باشيم اما در نهايت بايد گفت اين روش، يک روش غيرجراحي و تقريبا بدون عارضه است. دکتر مهرشاد مهاجر، متخصص جراحي (پلاستيک و ترميمي) در اين مقاله برايتان از نحوه تزريق چربي و سودمندي هاي آن ميگ ويد.

چرا تزریق چربی؟
مفهوم انتقال چربي (ليپوترانسفر) از سالهاي گذشته در علم پزشکي مطرح بوده اما بهبود تكنيك ها طي دهه اخير منجر به افزايش ماندگاري سلول هاي چربي و كيفيت نتايج به دست آمده شده است. اخيرا از اين روش به نام پيوند بافت چربي (Fat grafting) ياد مي شود زيرا سلول هاي چربي در ناحيه هدف كاشته شده و قادرند به رشد دائمي خود ادامه دهند. از آنجايي که سلول هاي چربي از بدن خود فرد و به ميزان قابل توجه در دسترس هستند، هيچ گونه واكنش حساسيت يا جسم خارجي ايجاد نكرده و با هزينه پايين تري قابل انجام است.

تزریق چربی و فواید آن
تزريق چربي مي تواند براي بهبود ظاهر و جوانسازي قسمتهاي مختلف بدن به کار رود كه شامل:

برجسته كردن گونه ها و چانه

پر کردن چروک عميق و مناطق فرو رفته صورت

پر کردن خط خنده و خطوط اطراف دهان

پر کردن فرو رفتگي و تو رفتگي اطراف چشم

بهبود وضع ظاهري دستها (به ويژه پشت دست) و ساق پا

و به طور کلي مي توان از تزريق چربي براي برگرداندن لايه هاي چربي پوست که در اثر لاغري و افزايش سن تحليل رفته اند، بهره گرفت.




توصیه های ضروری قبل از تزریق چربی

انجام تست هاي آزمايشگاهي و ارزيابي هاي پزشکي

مصرف برخي داروها يا تنظيم داروهاي مصرفي فعلي

قطع مصرف سيگار قبل از عمل جراحي

پرهيز از مصرف آسپرين، داروهاي ضدالتهابي و مکمل هاي گياهي چرا که احتمال خونريزي را افزايش مي دهند.


توصیه های ضروری بعد از عمل جراحی

تا 48 ساعت پس از عمل از کمپرس سرد هر نيم ساعت 5 تا 10 دقيقه در ناحيه عمل استفاده كنيد (به جز هنگام خواب)

از هنگام عمل تا 72 ساعت افزايش ورم خواهيد داشت پس از آن موضع کاهش تورم دارد و در عرض 10، 15 روز حالت عادي خواهيد داشت.

در موارد بسيار کمي ممکن است کبودي ايجاد شود که نياز به هيچ کار خاصي نداشته، خود به خود جذب مي شود.

از کمپرس گرم به هيچ وجه استفاده نكنيد.

5 تا 6 هفته از محيط هاي گرم و آفتابي و سونا اجتناب ورزيد.

محل برداشتن چربي ممکن است تا چند ساعت ترشحات خونابه اي داشته باشد که فقط لازم است پانسمان خيس شده را تعويض كنيد.

از کاربرد مواد آرايشي تا 10تا12 روز اجتناب ورزيد.

آیا تزریق چربی، بدون عارضه و ایمن است؟
تزريق چربي يک پروسه غير جراحي و تقريبا کم عارضه است و در صورتي هم که توسط يک جراح با تجربه و کارآمد انجام شود، عوارض آن به صفر نزديک خواهد بود. هرچه بتوان تکنيک برداشت و تزريق را با آسيب کمتري انجام داد تا چربي به دست آمده بيشتر زنده بماند، نتايج به دست آمده نيز بهترخواهد بود. برخي از عوارض ممکن است وجود داشته باشد که موقتي بوده و برطرف مي شود مانند درد، تورم، خونريزي، عفونت و... .


چگونه می توان بهترین نتیجه را در تزریق چربی ها داشت؟
تقريبا در تمام بيماران مقداري از چربي تزريق شده به طور دائم باقي ميماند که اين مقدار فردي به فرد ديگر متفاوت بوده و ممکن است 6 ماه تا يک سال بعد، براي دستيابي به نتايج ماندگارتر نياز به چند جلسه تزريق چربي داشته باشيم تا ميزان بزرگ شدن و پرشدن محل موردنظر به ميزان دلخواه برسد. تعدادي از جراحان چربي گرفته شده از بدن افراد را به مدت يک سال در حالت منجمد نگه مي دارند ولي بعضي ديگر در هرجلسه از چربي تازه بدن استفاده مي کنند که اين روش براي درمان موثرتر است. به نظر ميرسد تزريقات مکرر مقادير کم در طول زمان نتايج بهتري نسبت به يک نوبت تزريق با حجم بالا که منجر به پايداري کمتر و جذب بيشتر مي شود، دارد. نواحي با کمترين تحرک و بالاترين خونرساني، بيشترين ماندگاري راخواهد داشت. بيشترين ماندگاري درنواحي پيشاني، زيرچشم، گونه وپشت دست وکمترين ماندگاري در نواحي مانند لب و خط اخم است.



دکتر مهرشاد مهاجر، متخصص جراحی همچنین از بایدها و نبایدهای لیزر لیپولیز می گوید:

عوامل موثر در نتيجه مطلوب ليپوليز:
با توجه به اينکه چاقی امروزه به معضل اساسی در جوامع مختلف تبديل شده است. طبيعتا درمان آن هر روزه شکل جديدتری را تجربه می کند و سعی می شود از پيشرفتهای تکنولوژيک براي درمان آن استفاده شود. در چند سال اخير تکنيکهای استفاده از ارتعاشات اولتراسوند و حرارت نور ليزر توانسته راه خود را در خرد کردن و از بين بردن سلولهای چربی در ميان ساير درمانهای چاقی باز کند که اختصارا به اين تکنيک، ليپوليز يا خردکردن سلولهای چربي می گويند. اين روش يکی ديگر از روشهای درمان چاقي است که امروزه باب شده است، به همين دليل ما در اين مطلب بايدها و نبايدهای ليزر ليپوليز را از زبان دکتر مهرشاد مهاجر، متخصص جراحی، جراحی عمومی (پلاستيک و ترميمی) می خوانيم.

چه شرايطی باعث ايجاد نتيجه مناسب در درمان ليپوليز می شود؟
نکته ای که افراد بايد از آن آگاه باشند، اين است که همه افراد مراجعه کننده نمي توانند کانديدای مناسبی برای انجام عمل ليپوليز باشند و اگر انتخاب اوليه صحيح نباشد، نتيجه نهايی به دست آمده نه مورد مطلوب بيمار خواهد بود و نه پزشک


بايدها و نبايدهای ليزر ليپوليز


معيارهايی که براي انتخاب بيمار مناسب را بايد در نظر گرفت:

حجم چربی: حجم چربی در همه افراد متغير است، اما افرادی که ضخامت چربی زير پوستشان بين يك تا 6 سانتی متر است، مي توانند جزو کانديداهای اين عمل قرار بگيرند و افرادی که ضخامت چربيشان بيشتر يا کمتر از ميزان نام برده است، براي انجام عمل ليپوليز مناسب نيستند.

وضعيت پوست بيمار: افرادی که افتادگي خفيف تا متوسط پوست دارند، ميتوانند جزو کانديداهای عمل ليپوليز باشند، اما افرادي که افتادگی وسيع و شديد پوست دارند، ليپوليز به تنهايی نمي تواند باعث جمع شدگی يا کشيدگی پوست اين بيماران شود، به همين دليل اگر عمل ليپوليز به تنهايی در اين افراد انجام شود، نتيجه عمل، پوستی شل و افتاده تر از قبل خواهد بود که ممکن است براي بيمار اين نتيجه ناخوشايند باشد، اما امروزه ميتوان با عمل ليپوابدومينوپلاستی (به معناي حذف پوست اضافه پس از عمل ليپوليز) اين افراد هم جزو کانديداهای عمل ليپوليز قرار بگيرند.

وضعيت قوام جداره شکم: افرادي که جداره شکمشان شل است (مانند کساني که بارداريهاي متعددی داشته اند) انجام عمل ليپوليز باز هم به تنهايی پاسخگو نيست و بهتر است از روش ابدومينوپلاستی يا (باعث تقويت جداره شکم می شود) استفاده كنند.

داشتن خواسته معقول: بيمارانی که توقع منطقی از کاهش وزن خود دارند جزو کانديداهای مناسب هستند، اما افرادی که انتظار بيشتر از نتيجه معقول دارند، بهتر است اين عمل را انجام ندهند.

بايدها و نبايدهای ليزر ليپوليز


تکنيک عمل ليزر ليپوليز به چه صورت است؟
يکی از مهمترين بخشها در عمل ليپوليز استفاده مناسب از حجم مايع تاموسنت (اين مايع قبل از ليپوليز داخل چربی تزريق مي شود) است و اينکه چه حجمی از مايع در هر ناحيه از بدن فرد وارد شود نياز به تجربه و تخصص پزشک دارد تا نتيجه مطلوبی را به همراه داشته باشد. بعد از تزريق مايع تاموسنت ، دومين نکته که در نتيجه مطلوب دخيل است نوع دستگاه ليزر (کم توان و پرتوان) با طول موج مناسب است. بعد از آب کردن چربيها و انجام ليپوليز بايد ليزر به مقدار کافی به پوست فرد تابيده شود. اين عمل سلولهای پوست بيمار را تحريک کرده و سنتز و کلاژن بيشتری را ايجاد مي کند تا پوست بيمار به مرور زمان به حالت اوليه بازگردد و از شلی پوست افراد جلوگيری می کند.

روش انجام ليزر ليپوليز چگونه است؟
پس از بيحسی موضعی سوراخ بسيار کوچکی در پوست ايجاد می شود و از طريق آن کانولا يا آسپيراتور به قطر يك-2 ميليمتر زير پوست وارد شده، سپس کانولا به آرامی به عقب و جلو حرکت داده می شود تا تابش ليزر زير سلولهای چربی برخورد کند و سبب پاره شدن ديواره سلولهای چربی و سپس آزاد شدن چربی مايع درون سلول شود که بعد از آن، اين چربی مايع به راحتي توسط ساکشن با فشار کم خارج شده يا توسط بدن متابوليز شده از بين برود.

اگر حجم چربی خارج شده از بدن بيمار بيش از حد باشد چه پيامدی را به دنبال دارد؟
اگر حجم چربی به ميزان مناسب تخليه نشود باعث فرورفتگی، شکل ناهموار، شل شدن و مختل کردن پوست آن ناحيه شده و فرد را به مخاطره می اندازد و خارج کردن 15 تا 20 کيلو چربی از بدن شخص خطرآفرين است.

دوره نقاهت ليزر ليپوليز چگونه است؟
درد پس از عمل کم بوده و با مسکن مناسب کنترل می شود. مختصری تورم و کبودی در محل عادی است و پس از مدتي برطرف می شود. 3 الي 4 روز بعد از عمل فرد قادر به انجام فعالیت های معمول روزمره است.

محل های مناسب جهت ليپوليز کدامند:
منطقه ای از بدن که چربی به صورت موضعی رسوب کرده باشد، جهت ليپوليز مناسب است. از جمله: غبغب، سينه در آقايان، شکم، پهلو، خارج و داخل ران، از نقاط شايع . مناسب جهت عمل ليپوليز است

قبل و بعد از عمل ليپوليز بايد چه نکاتی رعايت شود؟
قبل از انجام عمل ليپوليز بايد يک جلسه مشاوره برای بيمار گذاشته شود تا در مورد نحوه عمل، فوايد و عوارض آن (عوارض عمل ليپوليز بسيار ناچيز است اما بهتر است به فرد اطلاع داده شود) توضيحات لازم ذکر شود. همچنين بعد از عمل فرد بايد تحت نظر پزشک باشد و در جلسات تعيين شده مورد معاينه قرار گيرد. زيرا مراقبتهای بعد از عمل ليپوليز قسمتی از عمل است که باعث بهتر شدن نتيجه نهايی می شود. همچنين نکاتی که بعد از عمل بايد فرد به آن توجه کند، پوشيدن گنهای مناسب است که از تجمع مايعات و شلی پوست جلوگيری می کند.

فایلهای پیوست

 266٫53 کیلوبایتدانلود
اطلاعات تماس
شبکه های اجتماعی
بیوگرافی شرکت

سیماطب

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

تخت دیالیز ، تخت ژنیکولوژی و زنان ، تخت اورولوژی ، تخت جراحی، تخت بیمارستانی ، یونیت ENT گوش و حلق و بینی ، تخت چشم پزشکی ، تخت معاینه پزشکی ، تخت جراحی اطاق عمل ( جنرال )، تخت کاشت مو، تخت زایمان و معاینه زنان ، تخت پوست و مو، تخت زیبایی ، تخت زنان و زایمان، تخت معاینه ساده ، تخت بستری

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات
بروز رسانی 3 ماه قبل