سیماطب

تخت دیالیز , تخت ژنیکولوژی و زنان , تخت اورولوژی

نگهداری تجهیزات پزشکی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

نگهداری تجهیزات پزشکی

تجهیزات پزشكی بعنوان یكی از ارکان اصلی بخش درمان، نقش مهمی در تشخیص و درمان بیماریها دارد، به نحوی كه مهم‌ترین اقدامات یك واحد درمانی، وابستگی شدید به تعداد و انواع تجهیزات موجود در آن مركز دارد. با توجه به ارتباط نزدیک تجهیزات پزشكی با افراد و حساسیت فراوان بیماران و اهمیت تشخیص صحیح بیماریها و نیز هزینه‌های كلانی كه صرف تهیه تجهیزات پزشكی می گردد ، عملكرد صحیح تجهیزات از موضوعات اصلی مطروحه در یك واحد تشخیصی و درمانی می باشد. لذا پیاده‌سازی گردش كار مناسب جهت آموزش، تعمیر، نگهداری پیشگیرانه و كنترل وضعیت و كالیبراسیون تجهیزات و لوازم پزشکی از نكات مهم مطروحه در بحث مدیریت تجهیزات پزشكی است.

در حال حاضر دیدگاه و فرهنگ اکثر افراد جامعه درمانی فقط بر پروسه خرید و نهایت تعمیر تجهیزات پزشكی استوار است و مسأله آموزش و نگهداری و كالیبراسیون در جامعه ما امری است كه معمولاً مورد بی توجهی قرار می گیرد. در حالی كه كیفیت و اهمیت مدیریت نگهداشت و نقش آن در حوزه پزشكی مبحثی جدی و قابل تأمل است. بخصوص زمانی كه این مقوله در ارتباط مستقیم با ایمنی و مباحث صرفه‌جویی مالی قرار مي‌گیرد، نقش آن آشكارتر می گردد. تجربه ثابت نموده كه آموزش صحیح و استفاده اصولی از دستگاه و رعایت نكات ایمنی در مورد دستگاه‌ها تا 90% از خرابي لوازم و هزینه‌ های تعمیرات و اسقاط وسائل پزشکی کم می کند. همچنین نگهداری پیشگیرانه ، صحیح و كالیبراسیون‌های دوره‌ی، مراكز را از هزینه خرید مکرر تجهیزات بي‌نیاز نموده و باعث افزیش بازدهی و طول عمر تجهیزات پزشکی و افزایش بهره‌وری سیستم و ارائه خدمات درمانی مطلوب به بهترین نحو می گردد.

از سوی دیگر وجود تجهیزات مجهز و برنامه‌ریزی شده تعمیرات و نگهداری، باعث كنترل دایمی و اطلاع از وضعیت و شیوه عملكرد مجموعه فعالیت‌ها میگردد. در نتیجه ارائه خدمات مطلوب تعمیراتی با حداقل هزینه امكان‌پذیر مي‌شود. شایان ذکر است که برنامه‌ریزی جهت تأمین قطعات یدكی از اهمیت خاصی در طرح نگهداری برخوردار است.

در زمان کنونی تجهیزات فراوانی در مراكز درمانی به صورت بلااستفاده رها شده كه عموماً بر اساس كارشناسی ‌هایی كه قبلاً صورت می‌گرفته خریداری شده‌اند و به دلیل عدم مدیریت صحیح تجهیزات پزشكی، پروسه نگهداشت بر روی این گروه از تجهیزات به درستی اعمال نگردیده. با پیاده سازی فرهنگ مدیریت نگهداشت در مراكز پزشکی، تا حد زیادی از اتلاف هزینه‌ها و بودجه جلوگیری خواهد شد. همچنین از دیگر اهداف اجرایی شدن این طرح می توان ارتقاء كیفیت خدمات سلامت، افزیش بهره‌وری و كاریی تجهیزات پزشكی در مراكز درمانی، بهینه‌سازی بودجه و اعتبارات موجود در نگهداشت را برشمرد.

شرکت پارسیان با هدف ارائه خدمات مشاوره ای و با بهره گیری از تیم متخصص مجرب و با توانایی ارائه این خدمات به بهترین نحوه ایجاد گردید، تا ابزارهای نوین علمی را در راستای کمک به مدیران و تصمیم گیران بخش دولتی و خصوصی حوزه نگهداشت در امر گزینش و استفاده مناسب از فن آوری مورد نیاز و همچنین ارتقاء سطح کیفیت خدمات بکار بندد.

اطلاعات تماس
شبکه های اجتماعی
بیوگرافی شرکت

سیماطب

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

تخت دیالیز ، تخت ژنیکولوژی و زنان ، تخت اورولوژی ، تخت جراحی، تخت بیمارستانی ، یونیت ENT گوش و حلق و بینی ، تخت چشم پزشکی ، تخت معاینه پزشکی ، تخت جراحی اطاق عمل ( جنرال )، تخت کاشت مو، تخت زایمان و معاینه زنان ، تخت پوست و مو، تخت زیبایی ، تخت زنان و زایمان، تخت معاینه ساده ، تخت بستری

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات
بروز رسانی 3 ماه قبل