سیماطب

تخت دیالیز , تخت ژنیکولوژی و زنان , تخت اورولوژی

چراغ سیالیتیک

 چراغ های متحرک یا چراغ سیالیتیک برای ایجاد روشنایی در ناحیه عمل و اکسپوز بهتر محل برای دید کلی جراح مورد استفاده قرار می گیرند. نور این چراغ ها توسط یک دکمه ، کم و زیاد می شوند. دسته هایی که روی این چراغ قرار دارند امکان تنظیم ارتفاع را به جراح می دهند و این دسته ها خاصیت استریل پذیری نیز دارند.این چراغ ها توسط یک پایه به سقف اتاق عمل اتصال می یابند. نکته: در صورت نیاز به نور بیشتر می توان از یک چراغ سالیتیک سیار نیز استفاده کرد

 

(دارای منبع نورانی سرد) و بازوهای اتصالی (این بازوها توانایی انجام حرکت عمودی و یا دایره ای را برای قمرها بوجود میآورند(و یک دسته قابل استریل شدن همراه با یک ریل منحنی شکل جهت ایجاد موقعیت مناسب کنترل میباشد.منابع ولتاژ مورد نیاز برای راه اندازی لامپها, برق شهر بوده که توسط ترانسهای کاهنده و یکسو نمودن آن, برق ورودی هر لامپ را به صورت موازی با لامپهای دیگر تامین مینمایید.در چراغهای اتاق عملی که بصورت متحرک به کار میرود تعدادی باطری ذخیره انرژی نیزجهت زمانهای قطع برق شهر موجود خواهد بود.لازم به ذکر است که منابح تغذیه امروزی DC امروزی بیشتر به صورت تغذیه ی سوئیجینگ میباشد.

میزان تابش توسط واحدی بنام  LUX اندازه گیری میشود که میزان این تابش جهت مطالعه یا فعالیت عمومی بینایی در حدود 215-2150لوکس میباشد.از دیدگاه مهندسی تابش مورد نیاز حهت انجام اعمال جراحی حدود 27000لوکس در هنگامی است که جراحها در موقعیت مکانی یک متر بالای ناحیه ی جراحی قرار گرفته باسند.این در حالی است که بعضی از جراحان حدود 37500لوکس را مطمئن تر قلمداد میکنند.

یک دیگر از مواردی که در طراحی لامپها در نظر می گیرند,گرمای رنگ نور میباشد که با واحد کلوین (K)معیین میگردد. نور خورشید در هنگام ظهر گرمای رنگی درحدود (K5000-6000) دارد.محدوده ی قابل قبول برای لامپهای اتاق عمل (K3500-6700)میباشد.

چراغهای اتاق عمل همچنین دارای قابلیت حذف سایه توسط صفحات انعکاس دهنده میباشند وکلیه لامپها داری خاصیت فکوس با بیشترین تابش در نقطه ی مورد نظر میباشد.این خاصیت این امکان را به ما میدهد که بدون تغییر لامپ محدوده ی(inch10-120)را بانسبت تابش یکسان روشن نماییم.

جهت کاهش آثار حرارتی مخرب نیر از فیتلرها و منعکس کننده های وبژه ای در این دستگاه بهره گرقته شده است.

 

            

لامپهای بکار رقته بطور عمومی لامپهای هالوژن-تنگستن یا زنون میباشند که لامپهای زنون از قیمت بالاتری برخوردار بوده ولی در وات مصرفی نور یکسان تابش بیشتری را دارا میباشند.در بعضی  از مدلهای چراغهای اتاق عمل یک لامپ بصورت ذخیره تعبیه گردیده است که در صورت ایجاد مشکل برای لامپهای در حال کار بطور خودکار جایگزین لامپ معیوب میگردد.

 

معمولیترین اشکالاتی که برای این دستگاه بوجود میآید به قرار زیر میباشد:

-        سوختن لامپ که در هنکام تعویض لامپ میبایست توجه شود تا چربی روی انگشتها به روی لامپ بیافتد زیرا هم موجب اغتشاش در نور خروجی  و هم سوختن پیش از موعد لامپ میگردد.

-        قطع و یا اتصال کوتاه مسیرهای ارتباطی الکتریکی یا الکترونیکی که در اثر حرارت ناشی از نور لامپ یا عبور جریان بیش از حد از این مسیرها بوجود میآید.

-        معایب مربوط به منبع تغذیه که به اشکال مختلف مثل سوختن ترانس, دیود ویا ایراد در قطعات دیگر بروز میکند.

ویژگی چراغ :

دارای فیلتر جذب حرارت باشد

نور ان متمرکز شده و کم و زیاد شود

سایه ایجاد نکند

دارای دسته و شاسی متحرک قابل استریل شدن باشد و قبل از هر عمل برروی ان بسته شود

در صورت نیاز به نور بیشتر از چراغ سیالیتک متحرک استفاده شود

اطلاعات تماس
شبکه های اجتماعی
بیوگرافی شرکت

سیماطب

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

تخت دیالیز ، تخت ژنیکولوژی و زنان ، تخت اورولوژی ، تخت جراحی، تخت بیمارستانی ، یونیت ENT گوش و حلق و بینی ، تخت چشم پزشکی ، تخت معاینه پزشکی ، تخت جراحی اطاق عمل ( جنرال )، تخت کاشت مو، تخت زایمان و معاینه زنان ، تخت پوست و مو، تخت زیبایی ، تخت زنان و زایمان، تخت معاینه ساده ، تخت بستری

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات
بروز رسانی 3 ماه قبل