آسان تجارت

واردات از چین, واردات از آلمان, واردات از ترکیه

هزینه ترخیص کالا

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

هزینه ترخیص کالا از گمرک عمدتاً شامل مبالغ جمع آوری شده در فرآیند عملیات گمرکی می باشد. از جمله هزینه های گمرکی می توان به هزینه حمل، انبارداری، تخلیه، نظافت، تعرفه آزمایشگاهی، کارشناسی کالا و ... اشاره کرد که باید به عنوان هزینه ترخیص هر محصول توسط صاحب کالا پرداخت شود. هزینه های گمرکی فوق مستقل از هزینه ورودی دریافت می شود.
هزینه ترخیص شامل هزینه های مختلفی است که دانستن آنها بسیار مهم است. گاهی اوقات به دلیل هزینه های زیاد ترخیص کالا از گمرک، تجار و بازرگانان مجبور می شوند کالاهای خود را برای مدت طولانی تری در انبارهای گمرکی نگهداری کنند که این امر موجب افزایش هزینه ترخیص کالا از گمرک می شود. به همین دلیل لازم است قبل از ورود به حوزه واردات و صادرات کالا، از هزینه های لازم برای ترخیص کالا از گمرک اطلاع داشته باشید.
لازم به ذکر است هزینه ترخیص و کلیه هزینه های مربوط به واردات کالا در تمامی گمرکات کشور دقیقاً یکسان بوده و طبق قانون گمرک جمهوری اسلامی ایران اخذ می گردد.
حقوق گمرکی در واقع مبالغی است که برای خدمات ارائه شده توسط گمرک باید پرداخت شود. این خدمات عبارتند از: بارگیری، تخلیه، حمل و نقل، انبارداری، تعرفه آزمایشگاهی، کارشناسی و... که تمامی این هزینه ها توسط هیئت وزیران تعیین و به گمرکات کشور ابلاغ شده است و سازمان گمرک موظف است مبلغ مورد نظر را از گمرک دریافت کند. تجار و صاحبان کالا طبق همان تعرفه ها.

بخشی از این هزینه ها مربوط به بخش دولتی و تعدادی نیز مربوط به بخش خصوصی است که گمرک مسئول وصول آن است. برای ترخیص و تحویل کالا، پرداخت تمامی این هزینه ها الزامی است. هزینه ترخیص کالا از گمرک به طور کلی شامل موارد زیر است که به بررسی برخی از مهمترین آنها می پردازیم.

یکی از سوالاتی که بسیاری از تجار در ذهن دارند این است که کالاهای وارداتی آنها چقدر برای ترخیص هزینه دارد که در این صورت انتظارات روشن و برنامه ریزی دقیقی برای واردات خود خواهند داشت.
هزینه های انبارداری و ترخیص کالا از گمرک
توجه داشته باشید که اگر هزینه انبارداری در هماهنگی های لازم برای حمل لحاظ نشده باشد، باید این هزینه را قبل از ترخیص کالا از بندر پرداخت کنید. همچنین این هزینه با توجه به حجم و مقدار کالای شما متغیر خواهد بود. هزینه دیگری به نام دمو وجود دارد که در صورت عدم ترخیص محموله شما باید قبل از تاریخ مشخصی پرداخت کنید.
واردکنندگان و بازرگانان برای ترخیص کالا از گمرک خود اظهارنامه ای را تکمیل می کنند که در آن شماره تعرفه کالا که در واقع کد گذاری کالا است در OX33 و OX34 ذکر شده است. در صورتی که تعرفه کالا به درستی ذکر نشده باشد، طبق ماده 27 قانون امور گمرکی جمهوری اسلامی ایران، واردکننده کالا جریمه می شود.

هزینه ها و هزینه های ورودی
این هزینه ها شامل هزینه های تقریبی خدمات گمرکی می باشد. حقوق گمرکی که به برخی از آنها اشاره شد، مستقل از حقوق ورودی اخذ می شود. ورودیه ترخیص کالا از گمرک شامل سود بازرگانی و 4 درصد ارزش گمرکی دریافتی گمرک جمهوری اسلامی ایران می باشد. پرداخت هزینه ترخیص کالا از گمرک برای فرآیند قطعی واردات کالا. به عنوان مثال 10 درصد هزینه حمل و 8 درصد هزینه پرداختی سازمان استاندارد جزء حقوق ورودی است.

شایان ذکر است حقوق و عوارض وارداتی نه تنها در گمرک ایران وصول می شود بلکه در تمامی کشورهای دنیا این عوارض از تجار و بازرگانان اخذ می شود و در واقع می توان ادعا کرد که اصطلاحی بین المللی است که شامل گمرک نیز می شود. عوارض، مالیات و حقوق ورودی. محصول گنجانده شده است.

ارزش کالای وارداتی: برای تکمیل اظهارنامه گمرکی باید ارزش کالای وارداتی در آن ذکر شود که عبارت است از:

• ایمن: قیمت خرید کالا به همراه هزینه هایی مانند بیمه، بارگیری و حمل و نقل

• هزینه هایی مانند سپرده گذاری، گشایش اعتبار، حق استفاده از نقاط نقشه و ....

• و کلیه هزینه های مربوط به کالا که تا رسیدن آن به اولین گمرک در نظر گرفته می شود.

کلیه هزینه های فوق بر اساس نرخ ارز و مدارک خرید صاحب کالا محاسبه می شود. برای آن دسته از کالاهایی که از ارائه لیست خرید در اظهارنامه گمرکی خودداری می کنند، ارزش کالا با توجه به ارزش آن در کشور مبدا محاسبه می شود.

همچنین توجه داشته باشید که هزینه انبارداری از لحظه ورود مرسوله یا کالا به گمرک و دقیقاً از زمان تحویل به انباردار تا زمان ترخیص کالا از گمرک محاسبه می شود و میزان این هزینه کاملاً به مدت زمان تعیین شده بستگی دارد. انبار، نوع انبار و مقدار و حجم کالای شما را دارد.

هزینه بیمه: نرخ بیمه کالا به فاصله مبدا تا مقصد، نوع خطرات احتمالی، نوع و جنس کالا و همچنین درصد آسیب پذیری و وسیله حمل بستگی دارد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

آسان تجارت

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

واردات از چین، واردات از آلمان، واردات از ترکیه، ترخیص کالا، حمل و نقل هوایی، حمل و نقل دریایی، بازرسی کالا، منبع یابی و خرید از چین

نوع مالکیت:

شرکت سهامی عام

دسته‌بندی محصولات و خدمات