آسان تجارت

واردات از چین, واردات از آلمان, واردات از ترکیه

هزینه ترخیص کالا چگونه محاسبه می شود؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

هزینه ترخیص کالا از گمرک شامل کلیه کالاهای وارداتی و صادراتی می باشد. هزینه های آزمایشگاهی، هزینه های بازرسی کالا، هزینه های حمل و نقل، هزینه های حمل و نقل و حمل و نقل، هزینه های بارگیری، هزینه های انبارداری، هزینه های تخلیه، هزینه های حمل و نقل و غیره می باشد.

فیش پرداختی این اقلام در زمان تنظیم اظهارنامه به مامور گمرک ارائه می شود زیرا برای ترخیص و تحویل کالا باید کلیه هزینه های اجباری و اجباری پرداخت شود.
جدای از این موارد، در صورتی که خود بازرگان و تاجر وارد امور گمرکی نشود، باید هزینه کار گمرکی را نیز بپردازد و وی را به عنوان نماینده قانونی خود برای ترخیص کالا به گمرک معرفی کند. هزینه ترخیص کالا از گمرک توسط ترخیص کار یا هزینه کار نیز به کالا و مدارک و میزان سابقه کار در ترخیص بستگی دارد.
حقوق گمرکی کالا چگونه محاسبه می شود؟
حقوق گمرکی کالا جدا از هزینه ترخیص کالا محاسبه می شود. در مجموع چهار درصد ارزش گمرکی کالا به اضافه سود بازرگانی است که برای کلیه کالاهای وارداتی قطعی توسط گمرک دریافت می شود. لازم است بدانید تمامی این تعرفه ها و هزینه ها توسط هیئت وزیران تعیین و برای اجرا به گمرک ابلاغ می شود. همچنین تمام این هزینه برای بخش دولتی نیست و بخشی از آن به بخش خصوصی پرداخت می شود، اما وظیفه وصول آن به گمرک واگذار شده است.
عوارض گمرکی باید در کدام مرزها و در کدام کشورها پرداخت شود
لازم است بدانید که عوارض گمرکی یک اصطلاح بین المللی است و به عنوان درآمدها و درآمدهای عمومی هر دولتی محسوب می شود که توسط گمرک دریافت می شود، بنابراین باید در زمان ترخیص کالا در تمامی مرزها و گمرکات پرداخت شود. این عوارض گمرکی شامل عوارض و مالیات واردات کالا می باشد. به عنوان مثال عوارض گمرکی و هزینه ترخیص کالا در فرودگاه امام هیچ تفاوتی با حقوق گمرکی و ترخیص همان کالا در گمرک بازرگان ندارد.
نحوه محاسبه هزینه انبارداری گمرکی
در زمان ترخیص کالا و حمل و نقل کالا باید کلیه هزینه های مربوط به انبارداری را پرداخت کرده و قبض انبار را به مدیر انبار تحویل دهید تا کالا از انبارهای گمرکی خارج شود. هزینه های انبار با توجه به حجم و مقدار کالا متفاوت خواهد بود. همچنین در صورت عدم ترخیص کالا از انبارهای گمرکی در زمان مشخص شده باید هزینه دیگری به نام تخریب پرداخت شود.
هزینه کد تعرفه ترخیص جریمه
زمانی که تاجر یا نماینده قانونی وی مدارک اظهارنامه ترخیص کالا را تکمیل کرد، باید به نکته کد تعرفه کالا توجه کرده و آن را به درستی در فرم اظهارنامه وارد کند، زیرا اگر کد تعرفه کالا صحیح است وارداتی نیست و با خود محصول مطابقت ندارد. طبق قوانین گمرکی جمهوری اسلامی ایران، گمرک صاحب کالا مقصر شناخته شده و به جزای نقدی محکوم می شود.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

آسان تجارت

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

واردات از چین، واردات از آلمان، واردات از ترکیه، ترخیص کالا، حمل و نقل هوایی، حمل و نقل دریایی، بازرسی کالا، منبع یابی و خرید از چین

نوع مالکیت:

شرکت سهامی عام

دسته‌بندی محصولات و خدمات