آسان تجارت

واردات از چین, واردات از آلمان, واردات از ترکیه

واردات پوشاک از ترکیه و معرفی بازارهای ترکیه

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

ترکیه یکی از مشهورترین کشورهای جهان در صنعت مد و پوشاک است و بر اساس آمار صادرات انجام شده توسط این کشور، ترکیه دومین تامین کننده پوشاک در اروپا است.

خرید پوشاک و پوشاک برند ترک چند سالی است که در کشورمان رونق گرفته است تا جایی که واردات پوشاک از ترکیه به ایران به عنوان یکی از سودآورترین تجارت های بین المللی شناخته می شود به طوری که علاوه بر تجار داخلی، مردم نیز مردم عادی نیز سعی می کنند با سفرهای شخصی و کوتاه مدت خود به ترکیه با محدودیت های باربری خطوط هوایی، لباس و پوشاک مارک ترک را به کشور بیاورند و برای خود کسب و کاری راه اندازی کنند.

چگونه برای واردات پوشاک از ترکیه ثبت سفارش کنیم؟
بر اساس بخشنامه واردات پوشاک به کشور توسط دارندگان گواهی فعالیت شرکت های خارجی صادره از مرکز اصناف تنها پس از ثبت برند پوشاک توسط نمایندگی انجام می شود و ارزش پوشاک با برندهای مرتبط باید تعیین و اعلام شود. در سیستم TSC ایران. 

آیا می دانید واردات پوشاک از جاده های ملوانی، گذرگاه های مرزی و یا به درخواست سازمان ها و یا تحت پوشش مصوبات خاص مرزی ممنوع است؟
روش های حمل و نقل از ترکیه به جمهوری اسلامی ایران
موقعیت جغرافیایی بسیار مطلوب کشورمان با ترکیه را می توان یک مزیت مثبت در تجارت بین المللی با این کشور دانست. البته تجار هم اکنون می توانند از مرزهای هوایی برای واردات کالا به کشور استفاده کنند که طبق آمار در هر ساعت از شبانه روز حدود 6 کانتینر وارد مرز جمهوری اسلامی ایران می شود و این یعنی حجم بالایی از پوشاک. واردات این کشور توسط ترکیه تامین مالی می شود.

بیشتر حمل و نقل تجاری ما با ترکیه از طریق مرز زمینی انجام می شود و واردات پوشاک از ترکیه به جمهوری اسلامی ایران معمولا از طریق کانتینر، ریلی و ریلی و حمل و نقل جاده ای انجام می شود اما به دلیل کاهش هزینه ها. در حمل و نقل زمینی نیز اکثر تجار از این روش برای واردات کالا از ترکیه استفاده می کنند.
کدام شهرهای ترکیه برای خرید لباس مناسب هستند؟
شهرهای استانبول و وان در میان شهرهای ترکیه از محبوبیت بیشتری در بین خریداران پوشاک برخوردار هستند. اگر بخواهیم مقایسه ای بین این دو شهر برای خرید داشته باشیم، شهر وان به دلیل هم مرز بودن با جمهوری اسلامی ایران و وجود برندهای مختلف در آن، از محبوبیت بیشتری برخوردار است و برای حمل و نقل باید هزینه کمتری پرداخت کنید.

قیمت لباس در وان ترکیه نیز ارزانتر از استانبول است. همچنین وجود برندهای مختلف مانند زارا قیمت خرید را به حداقل رسانده است.

اما در شهر وان بازارهای محلی نیز وجود دارد که هزینه خرید لباس در آن ها کمتر از پاساژها است.

مرزهای ترکیه برای واردات و صادرات کالا

مرز رازی - کپی کوی
گمرک کاپوی کوی گمرکی مجهز به اسکنر ریلی و سگ جستجوگر است و محموله هایی که از این گمرک جابه جا می شود بررسی می شود.

مرز سرو - دره اسن
گمرک سرو در استان آذربایجان غربی و حدود یک ساعت با شهر ارومیه فاصله دارد. در ترکیه گمرک «اسن دره» است که سه ساعت با وان فاصله دارد. این گمرک مجهز به کامیون های اسکن و سگ های چمدان و یاب می باشد. تعداد مسافرانی که روزانه از این مرز عبور می کنند به 1800 نفر می رسد و روزانه حدود 40 کامیون در این مرز تردد می کنند.

مرز بازرگان - گوربلاغ
گمرک مرز بازرگان در استان آذربایجان غربی قرار دارد. گمرک ترکیه مرز گمرکی گوربولاگ نام دارد که روزانه بیش از 1500 نفر از آن عبور می کنند.

گمرک گوربولاگ همچنین دارای اسکنر کامیون و چمدان، سگ های مواد یاب، سیگاری ها و آشکارسازهای مواد منفجره است. در مرز گوربولاگ هنگام عبور کامیون های ورودی به ترکیه فقط شماره کامیون را ثبت می کنند و سپس راننده به کیوسک کنترل گذرنامه در داخل محدوده گمرک و در فضایی وسیع می رود.

گمرک از برخی محموله های ورودی نمونه برداری کرده و کامیون ها را به گمرکات داخلی ارسال می کند. طبق آیین نامه ریسک 10 درصد کامیون ها رادیوگرافی هستند و در صورت قاچاق قطعی محموله بازرسی فیزیکی و در قالب قاچاق مشکوک توسط سگ کنترل می شود.

این روش حرکت کامیون ها را تسریع می کند. اگر بار کامیون معیوب یا مظنون فاسد شدنی باشد، بلافاصله در سردخانه نگهداری می شود. گمرک ترکیه برای اسکن کامیون ها هزینه ای دریافت نمی کند.

گمرک
گمرک خوی تا مرز رازی حدود 100 کیلومتر فاصله دارد. با توجه به فعالیت های صنعتی و تولیدی در این شهرستان، واردات کالا و مواد اولیه توسط این گمرک ترخیص می شود.

با توجه به اینکه گمرک خوی در مسیر تجاری ترکیه، عراق، آذربایجان و ارمنستان قرار دارد، ایجاد رویکرد صادراتی در این گمرکات برای بار کاری گمرکات بازرگانی و سایر گمرکات مرزی ضروری است.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

آسان تجارت

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

واردات از چین، واردات از آلمان، واردات از ترکیه، ترخیص کالا، حمل و نقل هوایی، حمل و نقل دریایی، بازرسی کالا، منبع یابی و خرید از چین

نوع مالکیت:

شرکت سهامی عام

دسته‌بندی محصولات و خدمات