آسان تجارت

واردات از چین, واردات از آلمان, واردات از ترکیه

واردات خودرو از آلمان

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

امروزه خودرو یکی از کالاهای اساسی و ضروری است. واردات خودرو یکی از موضوعاتی است که مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفته است.

با سفر به خارج از ایران و یا گشت و گذار در دنیای مجازی به وضوح می توان تفاوت خودروهای خارجی و قیمت آنها را با خودروهای ایرانی مشاهده کرد. واردات خودرو به ایران تابع قوانین خاصی است. برای اینکه بدانید واردات خودرو چگونه است و چه معیارهایی دارد می توانید مقاله زیر را دنبال کنید.
چگونه خودرو وارد کنیم؟
این خودرو از طریق کشورهای مختلف با برندهای مختلف وارد می شود. برای واردات خودرو، خودرو باید در لیست خودروهای مجاز ورود به کشور قرار گیرد و حجم سیلندر آن کمتر از 2500 سی سی باشد. برای خرید و واردات خودروی مورد نظر ابتدا باید آن را انتخاب کنیم.

پس از انتخاب خودروی مورد نظر باید به نمایندگی شما مراجعه کنیم. در برخی موارد ممکن است برخی از نمایندگی ها دستگاه مورد نظر را نداشته باشند و دستگاه قبلاً توسط واسطه ها و دلالان خریداری شده باشد. در چنین مواقعی باید خودرو را سفارش داد و پیش خرید کرد و یا خودرو را با قیمت بالاتر از طریق واسطه خریداری کرد.

پس از خرید خودرو و انجام کارهای مربوط به صادرات آن از کشور مورد نظر به ایران، برای واردات خودرو، آن را به بندر مورد نظر حمل می کنیم تا آماده بارگیری شود.

در این مرحله کلیه مراحل حمل و نقل از گمرک کشور مبدا به گمرک کشور مقصد توسط شرکت های حمل و نقل انجام می شود و بین 5 تا 15 روز به طول می انجامد. هزینه حمل خودرو از کشورهای مختلف به ایران متفاوت است. این هزینه از حدود 2 میلیون نفر در منطقه و همسایه ایران متغیر است.
واردات خودروهای ترانزیت موقت
به این ترتیب پس از ورود خودرو به گمرک ایران، بار تخلیه و فیش واریزی صادر می شود و خودرو از گمرک ترخیص می شود. برای ترخیص خودرو به مدارک مربوط به ثبت سفارش خودرو، فیش واریزی و فاکتور خرید، کارت پلیس و کارت بازرگانی نیاز دارید.

زمانی که واردات خودرو از گمرک کامل و ترخیص شد، نوبت به شماره گذاری خودرو می رسد. برای شماره گذاری خودرو باید مبلغ درخواستی را در بانک صادرات واریز کرده و شماره شاسی و نوع خودرو و مشخصات آن را روی برگه سبز رنگ و برگه گمرکی ثبت کنید و منتظر تایید آنها باشید.

بعدا به مراکز شماره گذاری می روند و ماشین پلاک می شود. در این مرحله فرد باید پروانه سبز گمرکی، اصل کورتکس، بیمه شخص ثالث و مدارک هویتی، اساسنامه شرکت و روزنامه وکالتنامه رسمی را ارائه دهد.
عوارض گمرکی خودروهای وارداتی
برای امور گمرکی باید کارمزدی به حساب بانک ملی واریز شود. با در نظر گرفتن این قیمت، تفاوت قیمت خودرو در داخل و خارج از کشور مشخص می شود. تمامی موارد فوق باعث تفاوت بسیار زیاد خودروهای وارداتی با قیمت جهانی و افزایش هزینه ها می شود که واردات خودرو را با قیمت جهانی بسیار متفاوت می کند. چنین مواردی باعث شده است که واردات خودرو در بلندمدت افزایش یابد و ارزش خود را حفظ کند و به عنوان یک کالای سرمایه ای تلقی شود.
آمار واردات خودرو در ایران
بر اساس آمار گمرک ایران، واردات خودرو در بهار امسال به ۷ هزار دستگاه رسید.بر این اساس گمرک ایران در این مدت 7043 دستگاه خودرو به ارزش 199 میلیون دلار به ایران وارد کرده است. با مقایسه واردات خودرو در سال جاری با سال گذشته، واردات آن 67 درصد کاهش داشته است.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی گمرک ایران، واردات خودرو در سه ماهه نخست سال گذشته به حدود 21 هزار دستگاه و به ارزش 600 هزار دلار رسیده است.

بر اساس اعلام سازمان تجارت، واردات خودرو در سال جاری و سال گذشته دارای مجوز ثبت سفارش معتبر است که به صورت الکترونیکی توسط سازمان توسعه تجارت صادر و در سامانه آنها بارگذاری می شود. اطلاعات مجوز ثبت سفارش این خودروها در سامانه جامع گمرکی و در ویترین واحد بازرگانی موجود است.

طبق ادعای گمرک ایران، تشریفات گمرکی این کشور در سال ۱۳۹۶ و در سه ماهه نخست سال جاری در چارچوب قوانین و مقررات واردات خودرو انجام شده است.

هنگام واردات خودرو به گمرک، گمرک مسئولیتی در قبال تایید یا عدم تایید مجوزهای ثبت سفارش ندارد. بلکه این مسئولیت بر عهده سازمان توسعه تجارت است.

تعرفه و مقررات گمرکی برای واردات خودرو
واردات خودرو عموماً مطابق با قوانین مربوط به این دستگاه صادر و وارد می شود. واردات خودرو به ایران مشمول حقوق گمرکی و مالیات 55 درصدی است.

واردات خودروهای سواری مشمول 75 درصد حقوق و عوارض گمرکی است. خودروهایی که از 2 هزار تا 2 هزار و 500 سی سی در ردیف تعرفه 87032319 جدول مقررات واردات و صادرات طبقه بندی می شوند با 95 درصد عوارض گمرکی عرضه می شوند.

هزینه ورودی خودروهای هیبریدی پایه غیر برقی با ارزش گمرکی در زیر مشخص شده است.

ماشین آلات تا 1500 سی سی حقوق ورودی با ارزش گمرکی 5%
ماشین آلات 1501 تا 2000 سی سی حقوق ورودی با 25% ارزش گمرکی
خودروهای 1380 تا 2500 سی سی حقوق ورودی با 25 درصد ارزش گمرکی
نرخ خودروهای هیبریدی
این شامل خودروهای مناسب برای نوع، حجم و پایه بنزینی، هیبریدی و هیبریدی دیزلی است که با اتصال به منبع خارجی، با ارزش پنج تا 45 درصد قابل شارژ هستند.

واردات خودرو ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و ۴ درصد مالیات علی الحساب، تعرفه هلال احمر معادل یک درصد تعرفه واردات و ۵ درصد ارزش آن به عنوان تعرفه واردات خودرو، هزینه استاندارد آن معادل ۸ در هزار ارزش مطمئن است.

واردات خودروهای خارجی
گمرک ایران اعلام کرده است که قصد استفاده از سفر عادی، ایستگاهی و کاری بر اساس ماده 1 آیین نامه راهنمایی و رانندگی و اصلاحات بعدی است.

10% ارزش گمرکی خودرو وارداتی باید طبق سند ترخیص جهت شماره گذاری هزینه نقل و انتقال دارایی پرداخت شود. به این ترتیب مشخص می شود که مقوله واردات خودرو روند خاص خود را دارد. این فرآیند باید مطابق با قوانین و مقررات گمرکی هر کشور انجام و در نظر گرفته شود. تجار شاغل در این زمینه باید قوانین مربوط به تجارت و واردات خودرو را رعایت کنند.
.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

آسان تجارت

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

واردات از چین، واردات از آلمان، واردات از ترکیه، ترخیص کالا، حمل و نقل هوایی، حمل و نقل دریایی، بازرسی کالا، منبع یابی و خرید از چین

نوع مالکیت:

شرکت سهامی عام

دسته‌بندی محصولات و خدمات