آسان تجارت

واردات از چین, واردات از آلمان, واردات از ترکیه

واردات و صادرات در کشور ترکیه چگونه است؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

ترکیه یکی از بهترین کشورها در زمینه تولید پوشاک است و خوب است بدانید که این کشور از نظر اقتصادی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. در این مقاله قصد داریم نحوه واردات و صادرات در ترکیه را به طور کامل برای شما دوستان عزیز توضیح دهیم تا بتوانید اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورید.

امروزه ترکیه یکی از کشورهای بین المللی در زمینه تجارت خارجی است و توانسته در سال های اخیر رشد بسیار چشمگیر و خوبی در زمینه تجارت خارجی داشته باشد. ترکیه در حال حاضر یکی از 20 کشور برتر از نظر اقتصادی، صادرات و واردات کالا است که باعث مهاجرت تعداد زیادی از جوانان به این کشور شده است. 

بررسی بازار صادراتی ترکیه
به طور کلی ترکیه از سال 2017 جزو 27 کشور برتر در زمینه صادرات محصولات بوده است و امروز این آمار به 20 کشور برتر دنیا می رسد. همانطور که می دانید اکثر محصولات ترکیه کیفیت بسیار خوبی دارند و به همین دلیل این اجناس محبوبیت بالایی دارند. در ادامه به طور کامل به قوانین و تجارت این کشور به سایر کشورها پرداخته ایم.

بزرگترین صادرات ترکیه به ایران چیست؟
یکی از مهم ترین کالاهای صادراتی از ترکیه به ایران، انواع کالاهای تولیدی مانند پوشاک بزرگسال و بچگانه است. بد نیست بدانید یکی از مهمترین اهداف ترکیه افزایش صادرات به 500 میلیارد در سال است.
به طور کلی بیشترین صادرات این کشور به سایر کشورها طلا و جواهرات، ماشین آلات، منسوجات، محصولات کشاورزی، پوشاک، منسوجات، مبلمان، لوازم خانگی، دارو و زغال سنگ است.

قوانین تجارت در ترکیه چیست؟
بد نیست بدانید ترکیه در چند سال اخیر قوانینی را برای صادرات کالاهای خود به کشورهای خارجی وضع کرده است که برای تجارت در این کشور توجه به این قوانین ضروری است.

قوانین تجارت ترکیه شامل عواملی مانند تعداد سهامداران، اساسنامه، شفافیت حساب های مالی، رسیدگی به انحلال، بازرسی و ... می باشد.

بررسی قوانین گمرکی در ترکیه
برای واردات انواع کالا از ترکیه به ایران باید به قوانین گمرکی توجه زیادی داشته باشید تا در این مسیر با مشکل مواجه نشوید. در اینجا برخی از قوانین گمرکی اصلی آورده شده است:

داشتن گواهی بیمه
مجوز ورود به ایران از ترکیه با کالاهای وارداتی
فاکتور خرید یا لیست سفارش
داشتن مجوز واردات کالا از شرکت مستقر در ترکیه
گمرک ترکیه
قوانین مهم در آداب و رسوم ترکیه
هزینه صادرات و واردات کالا از ترکیه به ایران چقدر است؟
به طور کلی هزینه صادرات کالا از ترکیه به ایران با توجه به حجم و نوع کالا بررسی و تعیین می شود. ، آزمایشگاه را در نظر بگیرید و..

مدارک لازم جهت ترخیص کالاهای وارداتی و صادراتی
نکته: باید در نظر داشته باشید که برای اینکه با تشریفات گمرکی مواجه نشوید، بهتر است هر چه سریعتر این کار را انجام دهید و برای انجام این کار از حق الزحمه کار کارشناسی کمک بگیرید.

بازار واردات ترکیه از ایران
بر اساس این آمار، ترکیه در سال 2021 حدود 1.2 میلیارد دلار واردات از ترکیه خواهد داشت که نسبت به سال قبل 2.5 برابر افزایش داشته است. بد نیست بدانید تراز تجاری این صادرات به نفع ترکیه بوده است.
ترکیه فقط کالاهایی وارد می کند که مستقیماً در ترکیه مصرف می شوند.

صادرات کلاه از ایران به ترکیه
همانطور که گفته شد ایران سالانه واردات زیادی به ترکیه دارد که محصولات صادراتی از ایران به ترکیه را نام برده ایم:

نفت خام
پنبه
طلا
آهن و فولاد
زعفران
جواهرات
تنباکو
کامیون
هواپیما
خاویار
پسته و خرما
فرش دستبافت ایرانی
نکات مهم در صادرات به ترکیه
برای صادرات هر کالا یا محصولی به ترکیه باید به نکاتی توجه کرد تا در حین انجام این کار با مشکلات زیادی مواجه نشوید. یکی از نکات مهم در صادرات کالا به ترکیه، شناخت بازار ترکیه می باشد، ثبت محصولات در دفاتر رسمی ترکیه با ذکر تاییدیه و امضای وزارت امور خارجه، کپی قرارداد، اظهارنامه کالا به گمرک، قرارداد

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

آسان تجارت

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

واردات از چین، واردات از آلمان، واردات از ترکیه، ترخیص کالا، حمل و نقل هوایی، حمل و نقل دریایی، بازرسی کالا، منبع یابی و خرید از چین

نوع مالکیت:

شرکت سهامی عام

دسته‌بندی محصولات و خدمات