آسان تجارت

واردات از چین, واردات از آلمان, واردات از ترکیه

سرمایه لازم برای واردات از چین

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

زیرا چین یکی از تامین کنندگان اصلی نیازهای وارداتی این کشور است. بنابراین بخش زیادی از واردات ایران از چین است. در ده سال گذشته واردات کالا از چین رشد قابل توجهی داشته است.

تحریم های غرب و عدم پایبندی چین به این تحریم ها مهم ترین دلیل بیشترین حجم واردات از این کشور به ایران است. از طرفی محصولات چینی به طرق مختلف سازگار و پاسخگوی نیاز مشتریان ایرانی هستند.

به عنوان مثال خودروهای شاسی بلند چینی یا موبایل های ساخت چین که به واسطه رقبای اروپایی خود در بازارهای ایران فروش قابل توجهی داشته اند.

بر اساس آمار سال 2017 و 2018 نشان می دهد که حدود 25 درصد نیاز وارداتی کشور از طریق چین تامین می شود که در آینده نزدیک با توجه به بحث های قراردادی بین چین و ایران، این درصد فراتر از این میزان خواهد بود. .

حداقل سرمایه برای واردات از چین
حداقل سرمایه برای واردات از چین به عوامل زیادی بستگی دارد. میزان و حجم کالا و نوع کالا، نحوه حمل و نقل و موارد دیگری که می تواند در هزینه و سرمایه برای واردات کالا از چین و هر کشوری موثر باشد.

بنابراین نمی توان سرمایه مشخص و محدودی را برای این کار تعیین کرد. با این حال اگرچه می توان انواع مختلفی از کالاها را از چین به ایران وارد کرد، بنابراین حداقل سرمایه تا حد زیادی به نوع کالای وارداتی و نیاز به واردات آن در کشور بستگی دارد.

این دو عامل علاوه بر سرمایه اولیه می تواند بر هزینه واردات کالا از چین تاثیرگذار باشد.

هزینه واردات کالا از چین به ایران
هر کالایی که از هر کشوری وارد می شود احتمالاً هزینه ای پرداخت می کند. این قاعده در مورد کالاهای وارداتی از چین مستثنی نیست. همچنین برخی از هزینه های واردات می تواند با توجه به موارد مختلف متفاوت باشد.

اینکه محصول نیاز به نگهداری یا آزمایش در آزمایشگاه دارد یا خیر، نحوه واردات محصول، انتخاب سیستم حمل و نقل و سایر عوامل از جمله عواملی هستند که بر هزینه واردات تاثیر می گذارند.

برخی از هزینه های واردات که در بسیاری از موارد متغیر بوده و جزو هزینه های اصلی می باشد شامل قیمت کالای خریداری شده در مبدا، هزینه های بازرسی کالا، هزینه های گمرکی، ثبت سفارش و تخصیص ارز، حمل و نقل، هزینه های انبارداری، ترخیص کالا است.

البته این هزینه شامل تخفیف ها و معافیت هایی نیز می شود که با استفاده از خدمات مشاوره ای مناسب برای واردات و صادرات آنها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

کدام کالاهای وارداتی از چین سودآور هستند؟
واردات کالا بستگی به نوع نیاز واردکننده و قصد وی دارد. این بدان معناست که اگر او تولیدکننده باشد، ممکن است برای تامین بخشی از مواد اولیه خود نیاز به واردات کالا از چین داشته باشد. یا فقط برای رفع نیاز بازار و تجارت از چین کالا وارد می کند.

اگر این مقاصد برای واردکننده مشخص باشد و بداند هدفش از واردات کالا از چین چیست، می تواند با در نظر گرفتن هزینه ها و نوع کالای مورد نیاز، سود خوبی از کالاهای وارداتی از چین به دست آورد. .در عین حال با واردات کالاهای خود از چین، بخش تجاری کشور را بی نیاز می کند.

به طور کلی دو گروه اصلی از کالاهای وارداتی از چین که مورد نیاز بازار و واحدهای تولیدی و بخش صنعت در ایران و اکثر کالاهای خرد مورد نیاز هستند، کالاهای صنعتی و مصرفی هستند.

کالاهای صنعتی وارداتی اغلب برای تکمیل فرآیند تولید محصول دیگری مورد نیاز هستند و به عنوان کالاهای تخصصی شناخته می شوند. گروه کالاهای مصرفی نیز لوازم و اقلام مصرفی را به شهروندان عرضه می کند.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

آسان تجارت

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

واردات از چین، واردات از آلمان، واردات از ترکیه، ترخیص کالا، حمل و نقل هوایی، حمل و نقل دریایی، بازرسی کالا، منبع یابی و خرید از چین

نوع مالکیت:

شرکت سهامی عام

دسته‌بندی محصولات و خدمات