آسان تجارت

واردات از چین, واردات از آلمان, واردات از ترکیه

مراحل واردات کالا از چین چگونه است؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

همانند رویه واردات کالا از همه کشورها، کالاها بر اساس نوع و کد تعرفه ای که دارند طبقه بندی می شوند و همچنین در رویه واردات کالا از چین مشمول عوارض و عوارض گمرکی می شوند.

طبق هر رویه وارداتی، برای واردات و ترخیص کالا از چین باید مجوزها اخذ شود. مجوزهایی مانند مجوزهای بهداشتی، مجوزهای سازمان غذا و دارو، استانداردها و ... که باید در اسرع وقت اخذ شود تا مراحل ترخیص کالا از گمرک بدون مشکل انجام شود.

تجارت با چین نیز نیازمند اطلاعات است تا بازرگانان با دانش و دید باز بتوانند در چین کالا بخرند و بفروشند. زیرا هر چه فرد در زمینه قوانین و شرایط واردات و ترخیص کالا از چین اطلاعات و تجربه بیشتری داشته باشد، ترخیص کالا از چین آسانتر و آسانتر خواهد بود.

در ادامه مراحل خرید و واردات کالا از چین را توضیح خواهیم داد.
مرحله 1: سازنده یا فروشنده را در چین شناسایی کنید
بازرگانان و بازرگانانی که قصد واردات کالا از چین را دارند، ابتدا باید سازنده یا فروشنده را در چین شناسایی کنند. زیرا اگر فروشنده و سازنده خوبی پیدا نکنید، نمی توانید خرید خوب و مناسبی انجام دهید.

اما شناسایی یک تولید کننده یا فروشنده در چین شامل مراحل مختلفی است که به شما کمک می کند محصول مورد نظر خود را پیدا و خریداری کنید.

گفتگو و مذاکره

برای خرید محصول مورد نظر از شرکت های چینی باید مذاکرات متعددی با فروشندگان این کالاها انجام شود. نمی توان بدون ساعت ها صحبت در مورد کالاها و قیمت هایی که در نظر گرفته شده و مطابق میل تجار ایرانی، قرارداد تجاری منعقد کرد.

میزان خرید کالا از شرکت های چینی نیز در این مذاکرات مشخص خواهد شد. در مذاکره و گفتگو با فروشندگان چینی، زمان تحویل کالا، کیفیت آن و سایر مشخصات کالا از دیگر مواردی است که در انعقاد قرارداد باید مورد توجه قرار گیرد.

هماهنگی جهت دریافت نمونه های فیزیکی محصولات

قبل از انعقاد قرارداد بین فروشنده چینی و تاجر ایرانی، فروشنده باید مقداری کالا را به عنوان نمونه برای خریدار ارسال کند تا خریدار کیفیت محصول را آزمایش کند.

در این صورت شرایط انعقاد قرارداد و معامله بین دو طرف خریدار ایرانی و فروشنده چینی فراهم شده است.

تست کالا

مرحله تست کالا قبل از عقد قرارداد و قبل از تحویل کامل کالا انجام می شود. در این مرحله تست کاملی از قبیل وزن کالا، تست های فنی و فیزیکی بر روی کالا انجام می شود تا صحت و سلامت کالا در نمونه های ارسالی مشخص شود.

دریافت پروفرما و لیست بسته بندی از سازنده یا فروشنده

پس از ارسال فاکتور توسط فروشنده چینی و تایید خریدار. قرارداد نهایی بین دو طرف منعقد می شود. در صورتی که کالای مورد نظر در انبار فروشنده و تولید کننده محصول نباشد. تولید کننده یا فروشنده کالا با دریافت بخشی از مبلغ خرید اقدام به تولید کالا می کند.

انتقال وجه از خریدار به فروشنده یا سازنده چینی به چند روش انجام می شود که طبق شرایط و ضوابط قرارداد این انتقال و همچنین حواله های ارزی انجام می شود.

مرحله 2: ثبت سفارش
با مقررات اخیر اصول واردات و ترخیص کالا، آخرین مرحله ثبت سفارش مستلزم ثبت شماره قبض انبار در سامانه ثبت آن است.لذا کارشناسان به محض دریافت قبض انبار نسبت به ثبت سفارش کالای وارداتی اقدام می نمایند.

کارشناسان وزارت بازرگانی نیز باید سفارش ثبت شده در سامانه را تایید کنند. تایید این ثبت نام یک روز طول می کشد. پس از تایید، کد اظهاری کالا توسط سامانه ثبت آن به گمرک اعلام می شود.

مهلت اطلاع رسانی نیز یک روز است و به طور کلی زمان لازم برای ثبت سفارش یک تا دو روز می باشد.

اظهارنامه گمرکی

پس از دریافت کد ثبت سفارش در سامانه، مرحله اعلام فرا می رسد. مراحل ترخیص نیز از مرحله تکمیل اظهارنامه واردات و ثبت آن در سامانه گمرک آغاز می شود. در این مرحله نوع کالا، مقدار، علامت تجاری، کالای فنی، مدل، ارزش و وزن کالا و سایر مشخصات کالا، مواردی هستند که در زمان ورود گمرک مورد بررسی قرار می گیرند.

ارزیابی اظهارنامه توسط کارشناسان گمرک

در این مرحله ارزیابان و کارشناسان گمرک مشخصات روی برگه کالا را بررسی کرده و پس از تطبیق و اطمینان از صحت مندرجات برگه با خود کالا، آن را تایید می کنند. همچنین دایره ارزش گمرکی پس از بررسی و نتیجه، ارزش وارد شده را تایید می کند.

مرحله سوم: ارائه مدارک لازم جهت ترخیص کالا
از جمله مدارک مورد نیاز برای ترخیص کلیه کالاها که باید به ترخیص کالا ارائه شود، قبض انبار، بارنامه، پیش فاکتور، لیست بسته بندی و گواهی مبدا می باشد.

اخذ مجوزهای لازم

علاوه بر مجوزهای فوق که برای ارسال کلیه کالاها به گمرک الزامی است، کالاها نیاز به دریافت گواهی استاندارد یا مجوزهای ویژه از مراجع مربوطه دارند (بسته به نوع کالا از جمله گواهی سیستم پزشکی یا مخابرات و غیره.).

در غیر این صورت تاییدیه ای برای تایید صحت تمامی محتویات کالا توسط کارشناسان گمرک صادر نخواهد شد. علاوه بر دریافت مجوز، هزینه های ترخیص باید توسط واردکننده پرداخت شود و پروانه صادراتی که مشابه اظهارنامه است چاپ شود.

درب خروجی

پس از انجام صحیح کلیه مراحل ترخیص، وسیله حمل کالا برای حمل کالای مشتری به هر نقطه از کشور فراهم می شود تا کالا بر روی آن بارگیری شده و خودروی حامل کالا به درب خروجی گمرک هدایت شود.

در درب خروجی تمامی مراحل از ابتدا تا انتها بررسی می شود و پس از بررسی مجدد و اطمینان از صحت و سقم مراحل، پلمب خروجی بر روی پلاک خودرو زده می شود.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

آسان تجارت

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

واردات از چین، واردات از آلمان، واردات از ترکیه، ترخیص کالا، حمل و نقل هوایی، حمل و نقل دریایی، بازرسی کالا، منبع یابی و خرید از چین

نوع مالکیت:

شرکت سهامی عام

دسته‌بندی محصولات و خدمات