آسان تجارت

واردات از چین, واردات از آلمان, واردات از ترکیه

قدم به قدم واردات از چین

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

فرآیند گام به گام واردات کالا از چین شامل 6 مرحله اصلی است که هر مرحله شامل چندین قسمت است:

1- یافتن محصول و محصول مورد نیاز

2- انتخاب فروشنده از چند شرکت

3- ارسال فرم اجرا و قرارداد خرید

4- ارسال حواله ارزی

5- حمل کالا

6- ترخیص کالا

پیدا کردن کالا:

اولین قدم این است که محصولی را که قصد واردات آن را دارید، پیدا کنید. وسعت چین و وجود هزاران شرکت و کارخانه تولیدی ممکن است شما را در یافتن محصول خود دچار سردرگمی کند. بسیاری از کلاهبرداران در چین تله هایی برای خریداران ناآگاه گذاشته اند و با ارائه قیمت های غیر واقعی که بسیار کمتر از ارزش واقعی کالا هستند، مشتریان را تشویق به خرید می کنند.

ممکن است محصول مورد نظر شما در چندین شهر مختلف چین به طور همزمان تولید شود.

ممکن است مشابه محصول یا محصول شما با کیفیت های مختلف باشد، حتی توسط یک سازنده تولید شده است.

اگر محصول شما مواد اولیه (شمش و ورق) باشد ممکن است آنالیز و خلوص متفاوتی داشته باشد.

انتخاب فروشنده:

پس از جستجوی محصول، فروشنده انتخاب می شود. برخی از فروشندگان ممکن است تازه وارد بازار شوند و برخی دیگر ممکن است چندین سال تجربه داشته باشند. اعتبار سنجی کارخانه، سازنده، شرکت یا تامین کننده در چند مرحله انجام می شود.

اولین قدم برای گرفتن نمونه جنسی:
در مرحله اول به بررسی تاریخچه شرکت چینی از نظر مدت زمان فعالیت، وضعیت شرکت از نظر رتبه بندی در سایت های B2B، زمان ثبت وب سایت شرکت، محل دفتر شرکت و ... می پردازیم. .، و در صورت تایید، از شرکت نمونه درخواست می کند.
مرحله دوم و قبل از امضای قرارداد:
ما با چندین شرکت بازرسی در چین قرارداد داریم و قبل از عقد قرارداد و خرید در صورت نیاز می توانیم در چند مرحله یک بازرسی کامل از فروشنده چینی انجام دهیم.
بازرسی چیست؟ با توجه به حجم بالای تخلفات و کلاهبرداری ها در چین و با توجه به نیاز مشتریان، شرکت های بازرسی در چین تاسیس شده اند که وظیفه آنها بررسی کامل و جامع شرکت فروشنده چینی است.

شما انتخاب کرده اید، با هماهنگی ما بازرسان با مجوز بازرسی و کلیه مدارک رسمی شرکت اعم از مجوز تاسیس شرکت، تاییدیه حساب های بانکی، انبار، سالن تولید، دفتر شرکت به شرکت فروشنده چینی مراجعه خواهند کرد. قرارداد اجاره، کارکنان شرکت و ... تهیه و ارسال عکس و مدارک.

بسیاری از شرکت ها و سایت های چینی که در اینترنت پیدا می کنید و گاهی قیمت های بسیار پایین را به شما می گویند واقعا وجود ندارند و دفتر یا شرکت خاصی ندارند. در واقع آنها یک نام مجازی هستند که قصد کلاهبرداری از خریداران را دارند. این تا حد زیادی مشکل تقلب را از بین می برد (اما نه 100٪).

Send Proforma: Proforma یا PI به اختصار به معنای پیش فاکتور است. قبل از ارسال فاکتور، قیمت و نحوه پرداخت و تحویل کالا باید توافق شود.شرکت ما با استعلام قیمت به طور همزمان از چند فروشنده چینی و کشف کمترین قیمت و بررسی شرایط فروش آنها بهترین شرایط خرید را برای واردکنندگان محترم فراهم می کند.

پس از توافق بر سر قیمت و شرایط پرداخت و تحویل کالا، فاکتور توسط فروشنده صادر می شود و باید به امضای طرفین برسد.

حواله:

حواله به چین یا به USD (USD) یا RMB است. ارز مورد نظر باید قبلا به فروشنده اعلام شده باشد تا بر اساس آن فاکتور تنظیم شود. در حال حاضر حواله های یوان از نظر قیمت و کمیسیون راحت تر است.

یکی دیگر از خدمات ما معرفی صرافی های معتبر جهت ارسال مستقیم حواله به چین می باشد. بنابراین نرخ حواله با کمترین کارمزد مناسب ترین قیمت در روز مبادله است. معمولا بعد از 2 روز کاری پول به حساب فروشنده چینی می رسد.

حمل و نقل:

حمل و نقل از چین به صورت هوایی (جزئی) و دریایی (عمومی) انجام می شود.
اگر کالا دارای ارزش بالا و یا حجم کم باشد معمولا به صورت باربری به ایران ارسال می شود. یکی از مزایای حمل و نقل هوایی سرعت حمل و نقل بیشتر از حمل و نقل دریایی است که معمولا بین 7 تا 10 روز کاری طول می کشد. در این صورت شرکت های حمل و نقل طرف قرارداد ما در چین کالای شما را تحویل گرفته و به گمرک فرودگاه امام خمینی تهران تحویل می دهند.
برای سایر کالاهایی که حجم و وزن زیادی دارند از روش دریا و کانتینر (20 فوت یا 40 فوت) استفاده می شود. یکی از مهمترین توافقاتی که قبل از خرید با فروشنده انجام می شود، محل تحویل کالای خریداری شده است. بر این اساس به طور کلی دو نوع قیمت تعریف می شود:
در صورتی که فروشنده هزینه حمل کالا را به قیمت کالای فروخته شده اضافه کرده باشد و محل تحویل کالا یکی از گمرکات جنوب کشور (بندرعباس، بوشهر، خرمشهر یا گناوه) باشد، قیمت فروشنده می باشد. CIF نامیده می شود.
اگر قیمت تحویل توافقی در یکی از بنادر چین (دالیان، چینگدائو، شانگهای، شن جن و ...) باشد، به اصطلاح قیمت فروشنده فوب است که در این صورت باید برای حمل کالا تدابیری اتخاذ شود.

شرکت ما با چندین شرکت کشتیرانی همکاری می کند و کلیه هماهنگی های لازم را برای حمل و نقل از بنادر چین با کشتی و تحویل کالا در یکی از بنادر جنوبی کشور انجام می دهد.

ترخیص کالا:

آخرین مرحله واردات، ترخیص کالا است. ترخیص، تخصصی ترین بخش کار است. برای ترخیص، عملیات ثبت سفارش باید همزمان با دریافت پیش فاکتور و انعقاد قرارداد انجام شود. ثبت سفارش در سامانه گمرک نیز نیازمند داشتن کارت بازرگانی می باشد.
برخی از کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری هستند و همزمان با تخلیه در بندر و گمرک باید نمونه کالا برای دریافت استاندارد به آزمایشگاه ارسال شود.
برای برخی کالاهای وارداتی باید مجوزهای لازم از برخی موسسات اخذ شود.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

آسان تجارت

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

واردات از چین، واردات از آلمان، واردات از ترکیه، ترخیص کالا، حمل و نقل هوایی، حمل و نقل دریایی، بازرسی کالا، منبع یابی و خرید از چین

نوع مالکیت:

شرکت سهامی عام

دسته‌بندی محصولات و خدمات