آسان تجارت

واردات از چین, واردات از آلمان, واردات از ترکیه

ترخیص کالا از گمرک بازرگان

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

ترکیه یکی از مهمترین شرکای تجاری ایران و مرز تجاری دروازه ورود به ترکیه است. به زبان ساده تر، اگر کالایی بخواهد از ترکیه وارد کشور شود، به احتمال زیاد باید از گمرک تجاری ترخیص شود. گمرک بازرگان بیش از 50 درصد از کل گمرکات تجاری آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده و یکی از مهمترین نقاط مرزی کشور است.

ترخیص کالا از گمرک مهمترین فرآیند واردات کالا است که در هر کشوری بر اساس قوانین عمومی و تاییدیه های موقت انجام می شود. حدود یک چهارم گمرکات کشور در آذربایجان غربی قرار دارد که گمرک بازرگان یکی از مهمترین آنهاست.

گمرک بازرگان یکی از سه دروازه اصلی تجارت مرزی ایران و ترکیه است و به عنوان دروازه اصلی تجارت ایران و کشورهای اروپایی شناخته می شود. در ترخیص کالا از گمرک بازرگان سهمی بیش از 50 درصد از گل روابط تجاری استان آذربایجان غربی به این گمرک اختصاص دارد.

بازرگان دروازه تجارت با ترکیه است
مبدأ و مقصد اصلی گمرکات بازرگانی ترکیه و پس از آن سایر کشورهای اروپایی است. عمده کالاهای وارداتی از بازرگان شامل چوب، فلزات، منسوجات و انواع کاغذ و مقوا می باشد. کالاهای مهم صادراتی از این مرز نیز شامل میوه و خشکبار، پلاستیک، مس، سبزیجات و میوه جات، مواد شیمیایی ارگانیک، سرامیک و ... است.

برای درک بهتر این مرز 24 ساعته و ترخیص کالا از گمرک بازرگان، بهتر است ابتدا به موقعیت جغرافیایی آن و شهر بازرگان توجه شود.

شهر بازرگان
بازرگان یکی از شهرستان های استان آذربایجان غربی و در منطقه آزاد ماکو قرار دارد. گذرگاه مرزی بازرگان یا مرز بازرگان تنها مرز 24 ساعته ایران و ترکیه است و یکی از بهترین راه های تردد و ارتباط کالا با کشورهای اروپایی و ترکیه می باشد.

این مرز با قدمتی 50 ساله بیشترین حجم صادرات، واردات و ترانزیت کالا را در بین سایر گمرکات به خود اختصاص داده است. به گزارش خبرگزاری ایرنا در سال 1399، سالانه 26 میلیارد دلار ترانزیت خارجی از طریق مرز بازرگان انجام می شود.

قوانین ترخیص کالا از گمرک بازرگانان
گمرک بازرگان مهمترین گمرک زمینی کشور است و قوانین حاکم بر آن با قوانین سایر گمرکات دریایی، هوایی و زمینی کشور تفاوتی ندارد. از آنجایی که قوانین و مقررات ترخیص کالا از گمرک بازرگان مانند تمامی گمرکات کشور است، بر اساس قوانین یکسان، قانونی بودن یا غیرقانونی بودن کالا و تشریفات ترخیص کالا از گمرک مشخص می شود.

چه گمرک هایی زیر نظر گمرک بازرگان هستند؟
گمرک «پل دشت»، بازار «ساری سو» و «صنم بلاغی» زیر نظر گمرک بازرگان است.

کالا و واردات از گمرک بازرگان
در سال 1399 حدود 417 میلیون دلار کالا از طریق مرز بازرگان وارد شد که در این میان بیشترین حجم واردات از ترکیه و کمترین حجم واردات مربوط به پرتغال بوده است.

فهرست کالاهای وارداتی شامل اشیاء چوبی و چوبی، آهن آلات، چدن، فولاد، ماشین آلات و تجهیزات مکانیکی، بلبرینگ، یراق آلات و یراق آلات، پارچه نساجی، کاغذ و مقوا، ماشین آلات و تجهیزات مکانیکی و اجزای آنها، محصولات سنگی گچ سیمانی، ابزار و ... دستگاه های اندازه گیری فشار، اپتیک، عکاسی، محصولات صنایع شیمیایی، قهوه و غیره.مبادی کالا و

صادرات از طریق گمرک بازرگان

میوه‌ها و خشکبار خوراکی، پلاستیک‌ها و مصنوعات آن، مصنوعات مس و مس، محصولات سبزیجات و میوه‌ها، محصولات شیمیایی ارگانیک، محصولات سرامیکی، ماشین‌ها و دستگاه‌های مکانیکی فایبرگلاس، فرآورده‌های غلات مانند آرد و نشاسته و غیره از مهم‌ترین صادرات هستند. گمرک یک تاجر است

از طریق مرز تجاری نیز در سالهای اخیر به ترکیه، سوریه، آلمان، رومانی، انگلستان، الجزایر، لبنان، استرالیا، هلند، کانادا، بوسنی و هرزگوین، گرجستان، لیبی، بلغارستان، جمهوری آذربایجان، گرجستان، لیبی، نیوزیلند ایتالیا، افغانستان، صربستان، قبرس، قزاقستان، سوئد، کرواسی، مصر، بلژیک، پاکستان، سوئیس و لهستان.

اگر محصول و مقصد صادراتی شما در موارد فوق ذکر شده باشد گمرک بازرگان بهترین انتخاب برای صادرات شما خواهد بود.

مدارک لازم جهت ترخیص کالا از گمرک بازرگان

  • اسناد حمل و نقل (ترخیص، رسید انبار، بارنامه)
  • عامل
  • عدالت
  • گواهی مبدا
  • گواهی بازرسی و بیمه حمل و نقل
  • مزیت آداب و رسوم بازرگانی بر سایر آداب و رسوم
  • امکان پاکسازی پیله
  • امکان پرداخت هزینه حمل و نقل کمتر
  • کارت بازرگانی

هزینه های ترخیص کالا از گمرک بازرگانان
هزینه های ترخیص گمرک در گمرک بازرگان مانند سایر گمرکات شامل هزینه های انبارداری، حقوق و عوارض واردات، هزینه های استاندارد، هزینه های بازرسی، هزینه حمل، هزینه تخلیه و بارگیری و ... می باشد.

بازرگان در یک نگاه
گمرک بازرگان به دلیل داشتن شرایط خاص یکی از گمرکات مهم و پیشرفته کشور است و از این رو دولت توجه ویژه ای به این منطقه مرزی دارد. منطقه آزاد ماکو مرکز تجاری شمال غرب کشور است و طرح های توسعه ای ویژه برای این منطقه آزاد تجاری در نظر گرفته شده است. بنابراین تجارت شما صادراتی باشد یا وارداتی اگر بخواهد توسط کشورهای غربی در زمین انجام شود به احتمال زیاد به گمرک تاجر می رسد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

آسان تجارت

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

واردات از چین، واردات از آلمان، واردات از ترکیه، ترخیص کالا، حمل و نقل هوایی، حمل و نقل دریایی، بازرسی کالا، منبع یابی و خرید از چین

نوع مالکیت:

شرکت سهامی عام

دسته‌بندی محصولات و خدمات