آسان تجارت

واردات از چین, واردات از آلمان, واردات از ترکیه

فرق بین کارگو و فریت بار چیست؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

حمل و نقل هوایی را می توان به بار و بار تقسیم کرد، برخی از مسافران این دو معنی را در نظر می گیرند در حالی که اینطور نیست.

حمل و نقل

افرادی که قصد مهاجرت و یا سفر طولانی مدت به سایر کشورها را دارند می توانند با استفاده از شرکت های کشتیرانی و باربری هوایی، محموله و لوازم مورد نیاز خود را به کشور مقصد ارسال کنند. خصوصی به کشتی گفته می شود.

بار

برخی از تجار بین المللی می توانند کالاها یا کالاهای خریداری شده خود را از کشور دیگری با استفاده از خطوط هوایی به کشور مقصد ارسال کنند. به این نوع محموله که از طریق هوایی حمل می شود، بار می گویند. ، در واقع به محموله هایی که ماهیت تجاری دارند، بار می گویند.

تفاوت بین بار و بار

پروازهای تجاری برای حمل بار استفاده می شود نه بار! اما همانطور که گفته شد، محموله یک محموله تجاری است و با هواپیماهای خاص مانند هواپیماهای غول پیکر مانند بلوگا یا آنتونوف 225 ارسال می شود.
برای باربری مسافران باید دقت داشته باشند که حدود دو هفته قبل از پرواز خود با یکی از شرکت های باربری هماهنگ شوند تا کارشناسان باربری به راحتی تمامی مراحل حمل را انجام دهند. حمل بار معمولاً چند روز (حدود 2 تا 3 روز) قبل از پرواز مسافری انجام می شود، بنابراین بهتر است برنامه زمانی مناسبی برای بسته بندی و باربری انتخاب کنید.

شناسایی بار فریت

برخی از مسافران فکر می کنند که نام، آدرس و شماره تلفن باید روی گاری های حمل بار برای باربری نوشته شود، در صورتی که اینطور نیست. مسافران دقت داشته باشند که برای بار آنها بارنامه صادر شود که تمامی اطلاعات مسافر در آن درج شده باشد. از جمله شماره تلفن تماس و آدرس و غیره. بارنامه دارای یک کد 11 رقمی است که سه رقم اول (سه رقم سمت چپ) شرکت هواپیمایی را مشخص می کند.

همه ایرلاین های دنیا کدی دارند که این شرکت ها را در سراسر دنیا با این کد مشخص می کند. این سه رقم در واقع کد شناسایی خطوط هوایی است.

به عنوان مثال کد شرکت هواپیمایی ماهان 537 و ایران ایر 096 می باشد که این شماره پس از صدور بارنامه بر روی مرسوله به عنوان برچسب بر روی محموله الصاق می شود. این برچسب شامل شماره 11 رقمی بارنامه، مبدا، مقصد و وزن محموله و تعداد بسته ها می باشد. با این حال، این برچسب محموله را می توان به راحتی در هر نقطه از جهان شناسایی و ردیابی کرد.

بارگیری هواپیما از چه زمانی شروع می شود؟

پس از بارگیری کامل مسافر و بارگیری بارهای مسافر، اقدام به بارگیری بارهای فریت تا وزن مجاز مشخص شده هواپیما می کنند.

معمولا چندین مرحله برای بار وجود دارد. به طور کلی می توان آن را به صورت زیر خلاصه کرد:

  1. اطمینان حاصل کنید که شرکت خدمات باربری به درستی بسته بندی می کند
  2. مشخصات کالای مورد نظر خود (مانند وزن و ابعاد) را با دقت بررسی یا محاسبه کنید.
  3. درخواست ارسال محموله و محموله مورد نظر خود به ارائه دهنده خدمات باربری
  4. هزینه های بار را پرداخت کنید
  5. انجام مراحل اداری لازم و در نهایت دریافت فاکتور
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

آسان تجارت

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

واردات از چین، واردات از آلمان، واردات از ترکیه، ترخیص کالا، حمل و نقل هوایی، حمل و نقل دریایی، بازرسی کالا، منبع یابی و خرید از چین

نوع مالکیت:

شرکت سهامی عام

دسته‌بندی محصولات و خدمات