آسان تجارت

واردات از چین, واردات از آلمان, واردات از ترکیه

راههای واردات از آلمان به ایران

آلمان را می توان یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان دانست که به عنوان قطب صنعتی اروپا شناخته می شود. محصولات آن همواره مورد توجه معامله گران جهان بوده و تجار ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نبوده اند. شرایط سیاسی و اقتصادی پایدار ، محصولات با کیفیت بالا و قیمت متعادل از جمله دلایلی است که باعث رونق واردات از آلمان به کشور ما شده است. ماشین آلات ، داروسازی و محصولات بهداشتی ، قطعات صنعتی ، لوازم الکتر

توضیحات خدمت

این کشور به دلیل کیفیت محصولاتش همواره مورد توجه تجار ایرانی بوده است. این موضوع در کنار روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور منجر به مبادلات اقتصادی قابل توجه سالانه بین دو کشور شده و ایران به یکی از بازارهای مناسب برای شرکت های آلمانی تبدیل شده است.

مجموع این موارد باعث شده است که ارزش واردات این کشور از آلمان در سال 2017 به 3.22 میلیارد دلار برسد که در مقایسه با سایر کشورهای خاورمیانه قابل توجه است.
بیشتر این واردات شامل اقلامی مانند تجهیزات پزشکی یا تصویربرداری ، راکتورها ، ماشین آلات ، وسایل نقلیه ، داروهای پزشکی ، مواد شیمیایی ، لوازم الکترونیکی ، غلات و غیره است. هر یک از این کالاها بسته به حجم و ارزش آنها از طریق دریا ، زمین و هوا وارد ایران می شوند. هر یک از این روش ها از نظر زمان و هزینه تفاوت های قابل توجهی دارند که در زیر توضیح داده شده است.

واردات زمینی از آلمان
حمل و نقل و واردات کالا از طریق زمین یکی از رایج ترین روش های واردات از آلمان به ایران است. این روش عموماً به دلیل قیمت کمتر در بین معامله گران ایرانی محبوبیت بیشتری دارد ، اما از نظر زمان انتقال نیز گرانتر است. به طور کلی ، حمل و نقل کالا از طریق زمین از آلمان به کشور ما به دو صورت امکان پذیر است ، یکی کامیون کامل و دیگری گروهی یا خرده فروشی.
در روش گروه بندی ، محصول یا محصول شما همراه با سایر محصولات توسط یک کامیون معمولی حمل می شود. اما در روش کامیون کامل ، تمام محموله شما توسط یک یا چند کامیون حمل می شود که فقط کالاهای شما را حمل می کند. روش گروه بندی عموماً برای اقلام کوچک و ارزان استفاده می شود ، اما روش کامل کامیون برای آن دسته از تجار مناسب است که قطعات صنعتی یا محصولات با ارزش یا حجیم را خریداری کرده اند و قصد واردات ارزان آن را دارند.

مدت زمان حمل و نقل زمینی از آلمان به ایران
هزینه انتقال بین دو روش متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد ، اما روش گروه بندی به طور کلی ارزان تر است. البته باید توجه داشت که روش حمل گروهی زمان بیشتری می برد و عموما بین 15 تا 20 روز طول می کشد ، اما روش کامل کامیون بین 10 تا 12 روز طول می کشد.

واردات از آلمان از طریق دریا
واردات از طریق این کشور از طریق دریا یکی دیگر از روشهای واردات ایران از آلمان است. این روش به عنوان یکی از روشهای مقرون به صرفه برای حمل ماشین آلات و قطعات سنگین شناخته می شود و بنابراین حجم زیادی از واردات از این طریق انجام می شود. به طور کلی ، سه روش حمل و نقل گروهی ، ULK (عمده) و کانتینر کامل برای حمل و نقل دریایی بین ایران و کشور مبدا وجود دارد.

هر یک از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارد که آن را برای گروهی از کالاها مناسب می کند. در روش حمل و نقل گروهی ، کالاها در ظروف 20 یا 40 فوت با هم قرار داده می شوند و به همراه دیگر کالاها ارسال می شوند. اگرچه این روش قیمت بسیار پایین تری دارد ، اما به احتمال زیاد به محصول آسیب می رساند و بیشتر برای محصولاتی مانند لباس هایی که آسیب پذیری کمتری دارند یا بسته بندی تنگ تری توصیه می شود.
در روش ظرف کامل ، تمام محموله شما در یک ظرف مخصوص برای شما ارسال می شود. این روش نسبتاً گران است اما برای حمل کالاهای لوکس و حساس مانند اتومبیل یا قطعات مهم صنعتی گزینه مناسبی است. به طور کلی ، هر سه این روش ها زمان حمل و نقل یکسانی دارند زیرا اغلب در یک کشتی بارگیری می شوند.

بیشتر محموله های ما در آلمان از چهار بندر معروف کلن ، دویسبورگ ، هامبورگ و برمن انجام می شود. نوع پورت انتخاب شده می تواند تاثیری بر زمان حمل داشته باشد ، اما به طور کلی زمان ورود متفاوت است و می تواند بین 10 تا 20 روز یا حتی بیشتر طول بکشد.

واردات از آلمان به صورت هوایی
واردات هوایی از آلمان یکی از سریعترین و البته بهترین روشهای حمل بار است که دارای دو روش مستقیم و غیر مستقیم است. روش مستقیم معمولاً برای کالاهای معمولی و لوکس که ابعاد کوچک و هزینه بالایی دارند استفاده می شود. به این ترتیب ، کالاها مستقیماً از آلمان به ایران منتقل می شوند. در روش غیر مستقیم ، این روش تا حدودی متفاوت است.

این روش برای کالاهای تحریم شده استفاده می شود و به طور کلی پروازها مستقیماً وارد ایران نمی شوند. در این روش ، ابتدا کالا از کشور مبدا به یکی از کشورهای همسایه مانند امارات منتقل می شود و سپس به ایران حمل می شود. لازم به ذکر است که اکثر ترانسفرهای هوایی آلمان به ایران از چهار فرودگاه بزرگ کلن ، فرانکفورت ، دوسلدورف و هامبورگ انجام می شود و کالاهای تجار ایرانی در این چهار فرودگاه بارگیری می شود.

به طور کلی ، حمل و نقل هوایی بین 2 تا 5 روز طول می کشد که در مقایسه با دو روش قبلی مزیت بزرگی است ، اما هزینه بیشتری نیز دارد. این امر منجر به استفاده از روش هوایی برای کالاهای گران قیمت و حیاتی مانند داروها ، قطعات مهم صنعتی ، تجهیزات پزشکی و غیره شده است.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

آسان تجارت

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

واردات از چین، واردات از آلمان، واردات از ترکیه، ترخیص کالا، حمل و نقل هوایی، حمل و نقل دریایی، بازرسی کالا، منبع یابی و خرید از چین

نوع مالکیت:

شرکت سهامی عام

دسته‌بندی محصولات و خدمات