نور گستران پایتخت

نورگیره های حبابی و نورگیره های آرکید آلمان, نورگیره های متحرک و سقف متحرک استخرها, انواع ورق های پلی کربنات و اکرلیک

ورق های پلی کربنات چند جداره

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
ورق پلی کربنات چند جداره

ورق هاي چند جداره پلي كربنات:

  • ورق هاي چند جداره پلي كربنات  وسيله يك پوشش كواكسترود از جذب كننده هاي UV در برابر اشعه فرابنفش محافظت مي شوند.
  • اين ورق ها به دليل ساختار خاص خود به انتخاب اول در ساختارهاي انتقال نور همراه با بهينه سازي مصرف انرژي تبديل شده اند.
  • از مزاياي ديگر اين ورق ها مي توان به انعطاف پذيري بالا، استفاده و نصب آسان و استحكام ضربه اي مناسب اشاره كرد.
  • عمده مصارف اين ورق ها در پوشش سقف ها، پل هاي عابر پياده، سوله ها و خصوصا به عنوان پوشش سقف و بدنه ي گلخانه ها مي باشد.
  • اين ورق ها در ابعاد 210× 600 سانتي متر و رنگ هاي مختلف توليد و عرضه مي گردند.

 



موارد کاربرد:

  • ساختمان سازی
  • صنعت حمل و نقل
  • کاربردهای شیشه
  • عملکرد شیشه ایمنی
  • پنجره سقفی، پارتیشن بندی، گنبدهای تزیینی، اتاقک سازی
  • استادیوم های فضای باز یا بسته
  • راهروهای مسقف، سقف پاسیو

 

مشخصات فنی:
    اشعه ماورا بنفش مقایسه انتقال حرارت از صفحات تخت و چندجداره و شیشه در جدول زیر مقادیر ضریب کلی انتقال حرارت به همراه وزن واحد سطح برای صفحات تخت پلی­کربنات و پلی­متیل­متاکریلات و شیشه و پلی­کربنات چندجداره جهت مقایسه ارائه شده­اند . U-Value ضریب کلی انتقال حرارت است . محاسبه این ضریب با استفاده از استاندارد ASTM C1363 صورت گرفته است. شایان ذکر است اعداد مربوط به مقاومت حرارتی فیلم هوا(مورد استفاده در فرمول فوق) برای حالت هوای غیر ساکن از جداول پیوست 8 مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان استخراج شده­اند . هر چه ضریب کلی انتقال حرارت بزرگتر باشد به معنی انتقال حرارت بیشتر از واحد سطح است .همانطوریکه مشاهده می­کنید، ضریب انتقال حرارت PMMA حدود 16.5 درصد از شیشه­ای با همان ضخامت کمتر است، ضمن اینکه وزن آن تقریبا نصف شیشه و دوام و استحکام آن بسیار بالاتر می­باشد .مثال 2 : مقایسه یک ورق دوجداره به ضخامت 6 میلیمتر با نایلون پلی­اتیلنی مورد استفاده در گلخانه­های کشاورزی به ضخامت 50 میکرونهمانطوریکه نشان داده شده است، با جایگزین کردن نایلونهای گلخانه­ای با ورقهای دوجداره 6 میلیمتری، مصرف انرژی نصف می­گردد که امروزه با مطرح شدن بحث حذف یارانه سوخت می تواند راهکار بسیار مفیدی در جهت کاهش هزینه های تمام شده محصولات گلخانه ای گردد. ضمن اینکه ورقهای پلی­کربنات از عمر و دوام بسیار بالاتری نسبت به پلی­اتیلن برخوردار هستند. حداکثر عمر نایلونها معمولا 3 سال است که در مقایسه با ورقهای پلی کربنات که بالای 10 سال عمر مفید دارند عدد قابل ملاحظه ای است. این بدین دلیل است که پلیمرها در برابر اشعه UV به سرعت تخریب می گردند و خواص خود را از دست می دهند. ولی ورقهای پلی کربنات در هنگام تولید یک لایه ضد اشعه UV به ضخامت 50 میکرون که خود این لایه ضد UV به تنهایی برابر ضخامت یک نایلون گلخانه ای است، روی آنها کشیده می شود که هم ورق را در برابر اشعه مضر آفتاب محافظت می کند و هم گیاهان داخل گلخانه را . همچنین می­توان بسادگی محاسبه کرد که با استفاده از ورقهای سه جداره 10 میلیمتر بجای نایلونهای گلخانه­ای معمول، هزینه انرژی تقریبا یک سوم خواهد شد. ضمن اینکه هزینه نگهداری و تعویض نایلونهای پلی­اتیلنی به مراتب بیشتر از ورقهای پلی­کربنات است. شایان ذکر است که به دلیل سبک بودن ورقهای دوجداره برای نصب آن به ساپورت و ستونهای خاص و سنگینی نیاز نیست. اگر به مرور زمان روی ورقها گرد و خاکی نشست می توان به سادگی با شستشوی معمولی و با استفاده از یک شلنگ آب ورق را تمیز کرد. ضمن اینکه اگر بعضی از گلها نسبت به آفتاب مستقیم حساس باشند می توان با انتخاب ورقهای سفید نیمه مات پلی کربنات میزان نور عبوری از ورق را کنترل کرد و کاهش داد، کاری که معمولا گلخانه داران با ریختن خاک روی نایلونهای معمولی انجام می دهند تا نور خورشید عبوری از آن را کنترل کنند.

     

    اطلاعات تماس
    بیوگرافی شرکت

    نور گستران پایتخت

    تهران

    نوع فعالیت

    تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

    خدمات/محصولات

    نورگیره های حبابی و نورگیره های آرکید آلمان، نورگیره های متحرک و سقف متحرک استخرها، انواع ورق های پلی کربنات و اکرلیک ، سقف کاذب

    نوع مالکیت:

    شرکت سهامی خاص

    دسته‌بندی محصولات