خریداز بازار تهران با حجره

لوازم جشن تولد, انواع شمع, لوازم خرازی

معرفی بازاربزرگ تهران

بازار بزرگ تهران

بازار بزرگ تهران یک مرکز داد و ستد و تجارت بزرگ در تهران و ایران بشمار می رود. همه انواع کالاها و لوازم مورد نیاز خود را می توانید از بازار بزرگ تهران بصورت عمده و جزیی خریداری نمائید. بازار تهران دارای راسته ها و بازارهای متعددی است که هر کدام به خرید و فروش یک نوع کالا اختصاص دارند. در ادامه به معرفی کامل بازار تهران می پردازیم.

بازار بزرگ تهران

بازار بزرگ تهران بدون شک یکی از مهمترین مراکز اقتصادی و تجاری تهران و ایران بشمار می رود. بازار تاریخی تهران تنها یک مرکز اقتصادی و تجاری نیست بلکه به عنوان نبض حیات اقتصادی تهران نیز بشمار می رود. بازار در مرکز تهران و محدوده تهران قدیم واقع شده و دارای راسته ها و بازارچه های متعددی است. با ظهور پاساژها و مراکز خرید بزرگ در نقاط مختلف کشور،  اما بازار بزرگ تهران هنوز مرکز عمده فروشی و معاملات کلان و بزرگ ایران در زمینه های مختلف محسوب می شود. بازار دارای قدمتی تاریخی بوده و پیدایش آن به زمان صفوی باز می گردد. امروزه افراد زیادی اعم از شهروندان تهرانی و تجار، بازرگانان و مغازه داران و کاسبان شهرهای مختلف ایران جهت خرید لوازم مورد نیاز خود به بازار بزرگ تهران مراجعه می نمایند. اغلب کسبه بازار سالها در این راسته به تجارت و کسب و کار مشغول بوده و فرزندان کسبه قدیمی جایگزین پدران خود شده اند. سبک معماری بازار در سده های مختلف دستخوش تغییرات زیادی شده است. اگر چه قسمتهایی از بازار دچار تحول و بازسازی شده و لیکن بخشهایی همانند بازار امیر، سر در سبزه میدان و چهار سوق به همان سبک و سیاق قدیم خودنمایی می کنند. تعداد زیادی از شهروندان تهرانی و شهرهای دیگر برای خرید مایحتاج خود به بازار بزرگ تهران مراجعه می نمایند. در اینجا شما همه چیز پیدا می کنید از پارچه و پرده گرفته تا شیرینی و خشکبار و لوازم صوتی و تصویری را می توانید در راسته های مختلف بازار پیدا کنید. 

 ساعت کار بازار بزرگ تهران
بازار تهران دارای ساعت کار مشخصی است. ساعت کاری بازار برای بخشهای داخلی و حجره های راسته های مختلف بازار با مغازه ها و پاساژهای اطراف آن متفاوت است. تعطیلات رسمی بازار تعطیل بوده و پنج شنبه ها نیمه وقت است. ساعت کار بخش های داخلی بازار و قسمت های سرپوشیده داخلی آن از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح شروع شده و تا ۵ عصر ادامه دارد. در طی این ساعات یکسره بازار باز بوده ولی ممکن است برخی مغازه ها و حجره ها برای زمان ناهار و نماز ساعتی بسته باشند. در روز پنج شنبه بازار بزرگ تهران از ساعت ۹ صبح شروع بکار می نماید و تا ۲ بعد از ظهر فعال می باشد. اگر به بازار مراجعه کرده باشید می بینید که در خیابان اصلی مغازه ها و پاساژهایی وجود دارند که ورودی آنها از خیابان های اطراف بوده و ارتباطی به داخل بازار ندارند. این پاساژها مانند بازار رضا و سایر مغازه ها دارای ساعت کاری متفاوتی هستند. بطوریکه در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح شروع بکار نموده و تا ۷ شب فعالیت دارند. در روز پنج شنبه نیز ساعت کاری این بخش از بازار از ۹ صبح تا ۵ عصر خواهد بود. روزهای جمعه بخش های خارجی و مغازه ها و پاساژهایی که ورود و خروج آنها از خیابان اصلی است باز هستند. اگر قصد خرید از بازار بزرگ تهران را دارید، باید در ساعات کاری بازار، خود را به آنجا برسانید. البته مغازه ها و پاساژهای اطراف مانند پاساژ پانزده خرداد و بازار رضا ساعت کاری متفاوتی دارند. 

 

معرفی راسته ها و بازارهای موجود در بازار بزرگ تهران
بازار تهران دارای تعداد راسته و بازارچه در درون خود می باشد که هر کدام به حرفه خاصی مرتبط است. از بازارهای معروف آن می توان به بازار امیر، بازار آهنگران، بازار بزرگ، بازار بین الحرمین، بازار پردیس، بازار خیاط ها، بازار پرسپولیس، بازار دروازه نو، بازار زرگرها، بازار رضا، بازار کفاش ها، بازار طوسی، بازار کیش، بازار مسگرها، بازار لوازم التحریر، بازار نجارها و بازار قیصریه نام برد. همچنین تعداد زیادی سرا بنام های مختلف در بازار بزرگ تهران وجود دارند. برخی از آنها شامل سرای احمدی، سرای افراشته، سرای حاج حسن، سرای عباسی، سرای مشکات، سرای وزیری و سرای نقالخانه می شوند. تیمچه حاجب الدوله، تیمچه ابوتراب و تیمچه باوفا از دیگر بخشهای بازار بزرگ تهران محسوب می شوند. از بازارهای اصلی موجود در بازار بزرگ که مسقف بوده می توان به بازار بزرگ، بازار امیر، بازار عباس آباد، بازار کفاش ها، بازار زرگرها، بازار زید، بازار نجارها، بازار مسجد جامع، بازار بین الحرمین، بازار چهار سوق و بازار خیاطها اشاره نمود.
بازار چهارسوق، بازار چهار سوق یکی از بخش های قدیمی بازار بزرگ تهران محسوب می شود. چهار سوق دارای معماری و بافت قدیمی بوده و جزو آثار ملی بشمار می رود. بازار چهار سوق در سال ۱۱۸۵ خورشیدی ساخته شده است و در نزدیکی مسجد جامع و در خیابان پانزده خرداد قرار دارد. بازار دارای یک مکان هشت ضلعی با یک سقف کوتاه بوده و گچ بری های متعدد و زیبایی دارد.
بازار امیر، بازار امیر یکی از بازارهای اصلی بشمار می رود که در سال ۱۲۲۹ خورشیدی ساخته شده است.
تیمچه حاجب الدوله، در مجاورت مسجد جامع تیمچه ای بنام حاجب الدوله قرار دارد. این تیمچه با معماری زیبای خود در دوران ناصر الدین شاه قاجار توسط حاج علی خان حاجب الدوله ساخته شده است. تیمچه در سال ۱۳۵۶ خورشیدی به عنوان اثر ملی ثبت شده است.
بازار بین الحرمین، بازار بین الحرمین یا بازار لوازم التحریر یکی از بازارهای اصلی بشمار می رود. در این جا می توانید انواع خودکار، روان نویس، دفتر، مداد رنگی و سایر لوازم التحریر را خریداری نمود. معمولا قیمت های عرضه شده در بازار تهران مناسب تر از سایر نقاط شهر است. اما همواره در خرید دقت لازم را داشته باشید. 

مسجد بازار تهران
مسجد جامع بازار تهران قدیمی ترین مسجد تهران است که دارای شبستان های متعددی است. قدیمی ترین شبستان مسجد که آیت الله شاه آبادی نام دارد دارای قدمتی بیش از هزار سال است. شبستان دیگر مسجد بنام شبستان عتیق که مسجد عتیق نیز نامیده می شود و دارای قدمتی بیش از ۷۰۰ سال است. این بنا در سال ۱۳۷۵ خورشیدی جزو آثار ملی ایران ثبت گردید. مسجد جامع بازار بزرگ تهران دارای هفت شبستان مختلف است که هر کدام در دورانی متفاوت ساخته شده اند. مسجد جامع دارای مساحت ۴۵۰۰ مترمربع بوده و زیربنایی حدود ۲۰.۰۰۰ مترمربع دارد. هر یک از شبستان های مسجد به عنوان یک مسجد مجزا بوده و در مجموع مسجد جامع بازار تهران را تشکیل می دهند. شبستان شاه آبادی در ضلع جنوبی مسجد، شبستان بزرگ یا مسجد زیر گنبد، شبستان جعفری یا مسجد گرمخانه، شبستان چهل ستون در ضلع شرقی مسجد جامع، شبستان زیر زمین در ضلع شمالی، شبستان استرآبادی در ضلع شمالی و شبستان کوچک در ضلع جنوبی مسجد جامع و خارج از مسجد قرار دارد. مسجد جامع دارای کتابخانه ای با ۲۶۰۰ متر زیربنا و سالن مطالعه ۹۰۰ متری می باشد. کتابخانه دارای سه طبقه می باشد و بیش از ۴۰۰۰۰ جلد کتاب در آن قرار دارد. علاقه مندان به مطالعه کتاب می توانند همه روزه از ساعت ۸ الی ۱۲ ظهر به کتابخانه مراجعه نمایند. کتابخانه در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی بسته است. مسجد جامع علاوه بر یک مکان مذهبی یک مکان تاریخی بشمار می رود که علاقه مندان می توانند معماری زیبا و بافت تاریخی مسجد را مشاهده نمایند. 

 

تکیه دولت
تکیه دولت بنایی تاریخی در جنوب شرقی کاخ گلستان، جنوب غربی شمس العماره، شمال سبزه میدان که در مقابل مسجد جامع بازار تهران قرار داشت. این تکیه در عهد ناصرالدین شاه قاجار و در سال ۱۲۴۸ خورشیدی بنا گردید. ناصرالدین شاه این تکیه را به عنوان محلی برای اجرای تئاتر و نمایش در نظر گرفته بود بطوریکه شباهت زیادی میان تکیه دولت و رویال آلبرت هال لندن وجود دارد. تکیه دولت گنجایش بیست هزار نفر را داشته و بزرگترین سالن نمایش در طول تاریخ ایران محسوب می شود. تکیه دولت ساختمانی سه طبقه و ساخته شده از آجر و مدور به قطر ۶۰ متر، ارتفاع ۲۴ متر و مساحت ۲۸۲۴ مترمربع در شمال بازار بوده است. تکیه دولت دارای نمای بیرونی هشت ضلعی بود. تکیه دارای سه ورودی و بیست اتاق و یک ایوان سلطنتی بود. در وسط سقف تکیه دولت چهل چراغی روشن بود که فضای زیبایی به تکیه می داد. تکیه دولت در سال ۱۳۲۵ خورشیدی برای ساختن شعبه بانک ملی ویران شد و در محل آن شعبه بانک ملی بنا گردید. تکیه دولت در دوران قاجار و اویل دوره پهلوی به عنوان محلی برای تعزیه خوانی و مراسم مذهبی در محوطه بازار بزرگ تهران در نظر گرفته می شد. تکیه دولت یک شاهکار معماری در عصر قاجار محسوب می شد. در حال حاضر دیگر اثری از تکیه دولت وجود ندارد. بانک ملی شعبه بازار بزرگ تهران در حال حاضر در محل تکیه دولت واقع شده است.

رستوران های معروف در بازار تهران
بازار بزرگ تهران دارای تعداد زیادی رستوران است که برخی از آنها از قدمت زیادی برخوردار هستند. این رستورانها از زمانهای قدیم تا کنون به کسبه و تجار بازار و مردم انواع غذاهای ایرانی را عرضه می کنند. فضای نوستالژیک رستوران ها و کیفیت غذای عالی آنها موجب گردیده که نه تنها کسبه و تجار در بازار بلکه افراد زیادی از بیرون از بازار برای صرف غذا به این رستوران ها مراجعه کنند. در این بخش تعدادی از رستورانهای معروف و باکیفیت بازار بزرگ تهران را معرفی می نمائیم.
رستوران مسلم بازار بزرگ تهران، رستوران مسلم در نبش سبزه میدان، کوچه حاج رحیم خان در محوطه اصلی بازار قرار دارد. رستوران مسلم یکی از رستورانهای محبوب و معروف در بازار است که متقاضیان زیادی دارد. صف طولانی و طویل رستوران گویای کیفیت بالای غذاهای آن است. چلوکباب و ته چین های رستوران مسلم معروف بوده و طرفداران زیادی دارد. این رستوران قدمت زیادی نداشته و حدود دو دهه قبل ساخته شده است.

 

 رستوران شمشیری بازار بزرگ تهران، رستوران شمشیری متعلق به حاج محمد حسن شمشیری بود که سالها پیش از دنیا رفته است. این رستوران دارای چلوکباب های معروف بوده و دارای دوغ محلی فوق العاده است. در ضمن سالاد بار رستوران رایگان است. رستوران در سبزه میدان ضلع جنوب شرقی جای دارد.
رستوران نایب بازار بزرگ تهران، رستوران نایب یکی از قدیمی ترین رستورانهای تهران است که دارای قدمتی بیش از ۱۳۰ سال است. شعبه اصلی رستوران نایب در بازار صحاف ها واقع شده و چلوکباب نایب محبوبیت زیادی دارد. سایر شعب نایب در سالهای بعد در سایر نقاط تهران تاسیس شد.
رستوران شرف الاسلامی بازار تهران، این رستوران قدیمی در سال ۱۳۱۷ خورشیدی راه اندازی شد. فضای سنتی و نوستالژیک رستوران به همراه غذاهای باکیفیت آن دارای طرفداران زیادی است. رستوران شرف الاسلامی در پشت مسجد امام و در سرای اردیبهشت جای دارد. ته چین، شیشلیک، باقالی پلو با ماهیچه و زرشک پلو این رستوران طرفداران زیادی دارد.

رستوران قدح بازار تهران، رستوران قدح در راسته فرش فروشی های بازار قرار گرفته است. این رستوران قدیمی دارای کباب های بسیار معروف و لذیذی بوده که با یک بار امتحان کردن آن مشتری دائمی آن خواهید شد. کره محلی، گوشت محلی و ته چین زعفرانی رستوران قدح بسیار معروف است.
بازار دارای رستورانهای معروف زیادی است که ذکر نام همه آنها در این مطلب امکان پذیر نیست. اگر برای خرید و یا گشت و گذار به بازار بزرگ تهران مراجعه کردید، حتما برنامه خود را طوری تنظیم کنید که ناهار را در یکی از رستورانهای معروف بازار صرف کنید. کیفیت غذای فوق العاده و فضای نوستالژی رستوران شما را به یاد تهران قدیم می اندازد.

قطار سواری در بازار تهران

کالسکه سواری در بازار
کالسکه سواری در بازار تهران شما را به یاد تهران قدیم می اندازد. اگر هم زمان با خرید در بازار نیاز به تفریح و گشت و گذار با کالسکه را داشتید می توانید یکی از کالسکه های موجود در محوطه سنگفرش را کرایه کنید. صدای پای اسبها بر روی سنگفرش و سوار شدن بر روی کالسکه شما را با زیبایی های تهران قدیم آشنا می سازد. خیابانهای سنگفرش اطراف بازار بزرگ تهران تنها مختص پیاده ها و کالسکه ها است لذا می توان با خیال راحت از کالسکه سواری خود لذت ببرید. از طرفی قطارهای رنگی موجود در خیابان سنگفرش بازدید کنندگان را به بخش های مختلف بازار بزرگ تهران می رساند.

سرویس های بهداشتی در بازار تهران
برای رفتن به سرویس بهداشتی در بازار بزرگ تهران چندین گزینه وجود دارد. شما می توانید از سرویس های بهداشتی ایستگاه مترو پانزده خرداد استفاده نمائید. از طرفی مسجد جامع بازار تهران دارای سرویس های بهداشتی متعددی می باشد که می توانید از آنها استفاده نمایید.. در اطراف بازار و محوطه سنگ فرش نیز می توان چندین دستگاه سرویس بهداشتی را مشاهده نمود.

پله های نوروز خان
پله های نوروز خان در بازار بزرگ تهران در واقع نخستین کوچه پله دار در بازار تهران و شهر تهران محسوب می شود. پله های کوچه نوروزخان در کنار خیابان پانزده خرداد برای تردد آسان مردم و کسبه بازار در هوای سرد و یخبندان ساخته شده است. کوچه نوروزخان در دوره قاجاریه ساخته شده است. با توجه به شیب موجود در کوچه، از پله برای سهولت تردد و جلوگیری از لیز خوردن و به زمین افتادن رهگذران استفاده شده است

 

تاریخچه ای کوتاه از بازار بزرگ تهران
بازار بزرگ تهران که در حال حاضر در منطقه ۱۲ تهران جای دارد در گذشته در قلب تهران قدیم جای داشت. طبق نوشته ها و اسناد بدست آمده، بازار تهران در ابتدا مسقف نبوده است و بعد ها قسمت های مسقف آن اضافه شده اند. بازار های امیر و کفاش ها جزو قسمتهای قدیمی بازار بود که در دوره ناصرالدین شاه قاجار ساخته شده اند. بازار لوازم التحریر بین الحرمین نیز از ساخته های دوره محمد شاه قاجار است. تاریخچه پیدایش اولیه بازار بزرگ تهران به سالهای ۹۰۷ تا ۱۱۳۵ خورشیدی و در دوران حکومت صفوی بر می گردد. اولین بناهای بازار تهران در دوره شاه طهماسب صفوی ساخته شد. بازار چهار سوق که از بافت های قدیمی برجای مانده از بازار قدیم است در دوران فتحعلی شاه قاجار ساخته شده است. در زمان فتحعلی شاه بازار بزرگ تهران گسترش یافت. در دوران ناصرالدین شاه قاجار بازار بزرگ اصلی ساخته و به مجموعه های قبلی اضافه گردید. از دیگر بخش های قدیمی بازار می توان به بازار نعل چی ها، بازار مسگرها، بازار آهنگران، بازار فرش فروش ها و بازار چهل تن اشاره نمود. نکته قابل ذکر این است که مساحت بازار بزرگ تهران حدود ۱۰۵ هکتار بوده که شامل بخشهای مختلفی مانند تیمچه، سرا، بازار، دالان، مسجد، تکیه، پاساژ و غیره می گردد. بازار بزرگ تهران با گردآوری اصناف و حرفه های مختلف در یک محل به مرکزی برای تجارت و داد و ستد تهران و ایران تبدیل شده است. اگر قصد خرید هر نوع کالا و وسیله ای را دارید بطور حتم آنرا در بازار بزرگ تهران و پاساژهای اطراف پیدا خواهید کرد. در دسترس بودن همه وسایل و مایحتاج افراد در یک محل و وجود انواع امکانات رفاهی و سیستم حمل و نقل عمومی، بازار بزرگ را تبدیل به مکانی مناسب برای خرید تمامی اقشار جامعه تبدیل نموده است. اگر می خواهید ضمن صرفه جویی در وقت و هزینه خود اجناس متنوع و خوبی خریداری کنید مراجعه به بازار بزرگ تهران را فراموش نکنید.

حال اگر قصد خرید از بازار را دارید ولی امکان رفت و آمد محیا نیست خرید های خود را به ما بسپارید تا به نمایندگی از شما عینا به بهترین شکل ممکن خرید کرده در هر کجای از کشور و خارج از کشور که هستید ارسال کنیم.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

خریداز بازار تهران با حجره

تهران

نوع فعالیت

عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

لوازم جشن تولد، انواع شمع، لوازم خرازی، لباس و پوشاک، کیف و کفش، لوازم خانگی و برقی، آجیل و خشکبار، مواد بهداشتی آرایشی، اسباب بازی، عروسک، بدلیجات، زیورآلات، شکلات، قهوه، تنقلات، صنایع دستی، لوازم التحریر و کاغذ، عینک، عطرو ادکلن، سکه و طلا، و هر چیزی که در بازار عرضه می شود

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات و خدمات