ژوران (تولید میز و صندلی کنسول)

میز تحریر, میز نهارخوری, میز دخترانه

انواع چوب و کاربرد آن:

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

انتخاب نوع چوب در ساخت یک محصول چوبی از اصول پایه میباشد و در صورت اشتباه در این مرحله کل عملیات تا انتها نادرست پیش میرود . انتخاب صحیح چوب از چند دیدگاه میباشد .

الف- میزان مقاومت مورد نیاز و وزنی که باید توسط محصول تحمل گردد .

ب- موقعیت و محلی که محصول چوبی در آنجا تولید میشود .

ج- موقعیت و محلی که محصول چوبی در آنجا استفاده میشود .

د- نوع رنگی که قراراست به عنوان پوشش نهایی روی محصول بنشیند.

در این بخش چوبهایی که بیشتربن کاربرد را در ساخت محصولات چوبی دارند معرفی مینمائیم

چوب راش

راش درختی است که در جنگلهای شمال ایران و روسیه و گرجستان و ... وجود دارد با نام علمی Fagus orientalis و به لحاظ ظاهری دارای رنگ کرمی مایل به قهوه ای و قرمز دارد  همچنین درای بافت نسبتا سفت و محکم میباشد. یکی از خصوصیات  بارز جهت تشخیص چوب راش وجود پره های ریز و کوچک به شکل خط تیره یا خط فاصله با طول تقریبی 2-3 میلیمتر میباشد که خصوصیت منحصر به فرد چوب راش میباشد . به لحاظ وزنی جزء چوبهای سنگین محسوب میشود

چوب راش درای کاربرد وسیعی در صنایع چوب میباشد از جمله در ساخت مبلهای استیل و کلاسیک انواع میز و صندلی و پایه ها و نرده های پله های چوبی و درب  های لابی و ورودی و درب کابینت .

چوب توسکا

توسکا نام درختی است که در جنگلهای شمال ایران نیز وجود دارد با نام علمی  Alnus . به لحاظ ظاهری دارای بافتی همگن و نسبتا نرم (نرم تر از چوب راش) میباشد و درای شکل  نامشخص و کم موج میباشد . رنگ کرم مایل به صورتی دارد . به لحاظ وزنی جزء چوبهای نیمه سنگین محسوب میشود . به دلیل سنباده پذیری خوب چوب توسکا برای رنگ کاری و چرداخت نهایی مناسب میباشد . همچنین باتوجه به بافت نسبتا نرم و کم ترک آن بسیاری از نجارها تمایل به کار با آن را دارند و برای محصولاتی مانند صندلی و مبل  و درب  و پنجره و ... مناسب میباشد .

چوب افرا

درخت افرا با نام علمی Insigne Bosso در مناطقی با خاک اسیدی میروید و در جنگلهای شمال ایران نیز وجود دارد. همچنین به دلیل آرایش زیبای برگهای آن در پارکها و بوستان ها و فضای سبز نیز به عنوان گیاه زینتی کاشت و پرورش میشود . به لحاظ ظاهری دارای بافتی نسبتا سفت و محکم میباشد و رنگ کرم متمایل به زرد و رگه های قهوه ای دارد. کاربرد این چوب به دلیل استحکام مناسب و ابزار پذیری خوب ، زیاد میباشد و در ساخت انواع درب و پنجره و میز و صندلی و مبل و .... به کار میرود

چوب بلوط

درخت بلوط که به میوه آن شهرت دارد و با نام علمی Quercus دراندازه های مختف از درختچه گرفته تا درختان چند ده متری در مناطق وسیعی از جنگلهای سرسیر و مرطوب رشد میکنند .در ایران جنگلهای بلوط در رشته کوه زاگرس درای پهنه وسیعی هستند. چوب بلوط به لحاظ ظاهری بسیار بسیار سخت و محکم میباشد مخصوصا نوع داخلی آن علی رغم بافت درشت که دارد بسیار محکم و سنگین میباشد .رنگ چوب بلوط قهوه ای کبود و در بعضی گونه ها تمایل کمی به قرمز دارد. و به دلیل قیمت بالا از آن بیشتر در کارخانجات روکش گیری استفاده میشود . همچنین دارای کاربرد های زیادی در ساختمان سازی و مقاوم سازی سازه ها و ... دارد.

 

در انتها به جهت سهولت در شناخت انواع چوب و کاربرد آن توسط مشتریان گرامی میتوان به طور کلی چوبها رابه دوبخش اصلی تقسیم نمود

1- چوب های سوزنی برگ ( مانند چوبهای روسی) برای مناطق مرطوب مناسب میباشند و برای ساخت کلاف و دربهای ساختمانی مناسبترند و برای ساخت کلاف مبل های راحتی و تمام پارچه مناسب هستند .

2-چوبهایی از قبیل راش و افرا و ممرز و توسکا و بلوط چوبهای مقاومتری هستند و برای ساخت انواع مبلمان چوبی و کلاسیک و بوفه و ویترین و ... مناسبند .

اطلاعات تماس
شبکه های اجتماعی
بیوگرافی شرکت

ژوران (تولید میز و صندلی کنسول)

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

میز تحریر، میز نهارخوری، میز دخترانه، میز عسلی، کنسول چوبی ، میز کامپیوتر، میز چوبی کلاسیک، صندلی تاشو، صندلی نردبانشو، میز اداری، میز تحریر کلاسیک، میز و صندلی، میز وسط ، کنسول کلاسیک ، میز جلو مبلی، سرویس خواب

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات
بروز رسانی 5 روز پیش