ژوران (تولید میز و صندلی کنسول)

میز تحریر, میز نهارخوری, میز دخترانه

تفاوت چوب و رزین

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

رزین ها ترکیبات شیمیایی ویا طبیعی هستند که درانواع مختلف با کاربردهای مختلفی وجود دارند و به لحاظ ظاهری دارای رنگها و بوهای متفاوت و با شرایط نگهداری مختلف هستند . البته استفاده از رزین های طبیعی به هزارن سال پیش برمیگردد زمانی اجساد را مومیایی میکردند یا از صمغ درختان که اغلب جنبه دارویی داشته  و در موارد دیگر در آب بندی قایق ها و ... استفاده میشده . بیشترین استفاده رزینها در رنگها میباشد در واقع این رزین داخل رنگها میباشد که باعث بهم پیوستن کلیه اجزا داخل رنگ میباشد و نهایتا لایه نهایی رابعد از خشک شدن بر روی سطح رنگ شده ایجاد میکند .

همانطور که گفته شد رزین ها دارای انواع مختلفی میباشند

  • رزین پلی استر
  • رزین اپوکسی
  • رزین فنولیک
  • رزین ونیل استر
  • رزینهای پلی آمید
  • رزین پلی اورتان
  • رزین سیلیکونی
  • رزینهای طبیعی
  • سایر رزینها

نکته مهم و دلیل استفاده ازرزین ها در صنایع چوب اول ضد آب بودن رزین میباشد و دوم بصرفه بودن رزین میباشد.باتوجه به کاربردهای تخصصی و وسیع هریک ازرزینها دراین مقاله به رزین پلی استرکه بیشتردرمحصولات گروه" صنایع چوبی ژوران "کاربرد دارد پرداختع میشود .

پلی استر :   (Polyester)

پلی استر ها دسته ای از پلیمرها هستند که دارای گروه های " استر" میباشند و در کل میتوان آنها را نوعی الیاف دانست با کاربردهای بسیاری از جمله در رنگ سازی و ساخت رنگهای پلی استری و یا در صنعت پارچه و نساجی  و ساخت نخ پلی استر ویا  ساخت انواع مجسمه و گلدان و تندیس و نقوش منبت و گل و بوته و تاج و ... .

رزین پلی استر در واقع یک مایع غلیظ و شفاف میباشد  که در اثر مخلوط شدن با مایع دیگری به نام " هاردنر " یا خشک کننده که به  همین دلیل است که آن را دو جزئی مینامند  دمایش بالا رفته و واکنش شیمیایی بین ترکیبات انجام میگیرد و پس از مدتی به شکل ظرف و غالبی که در آن ریخته شده است خشک و سفت میشود .

 مایع رزین پلی استر دارای بوی بسیار تند و آزار دهنده ای است و در شرایط بدون تهویه استفاده بیش از 5 کیلو گرم در روز مجاز نمیباشد . دمای مناسب برای کار با آن 20 درجه سانتیگراد میباشد و در دمای زیر 12 درجه سانتیگراد واکنش بسیار دیر انجام میگیرد و شاید بسته به جنس آن رزین اصلا واکنش انجام نگیرد .همچنین به منظور صرفه جویی میتوان از انواع فیلرها و پرکنند ها مانند خرده چوب و مل و سایر مواد شیمیایی استفاده کرد .

نحوه تشخیص رزین از چوب

همانطور که در بالا گفته شد رزین ها ترکیبات شیمیایی خاصی با کاربرد های متفاوت میباشند . ولی استفاده از آنها در همه جای یک محصول چوبی درست نیست و میتواند مشکلات و خطراتی را در پی داشته باشد.

این نکات میتواند شما را در تشخیص چوب از رزین راهنمایی و کمک کند

  • خرید و تهیه محصول از تولید کنندگان و دیدن محصول خام و رنگ نشده .
  • استفاده از یک شئ نوک تیز مانند سوزن . سوزن را با اندکی فشار وارد کنید اگر داخل بافت شد میتواند چوب باشد در غیر اینصورت رزین میباشد . البته این روش نهایی نیست چون بعضی از رزینها نیز دارای بافت نرم میباشند و این کار نیاز به تجربه دارد .
  • بهتراست روش سوزن را قبلا روی چند نوع چوب انجام دهید
  • استفاده از یک شئ نوک تیز داغ در جایی که در ظاهر مبلمان و کابینت تاثیری نداشته باشد . بدین صورت که سوزن داغ را داخل بافت کنید و میتوانید بوی دود چوب و پلاستیک را به راحتی تشخیص دهید .

 

 

 

 

  

 

5 سال قبل
اطلاعات تماس
شبکه های اجتماعی
بیوگرافی شرکت

ژوران (تولید میز و صندلی کنسول)

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

میز تحریر، میز نهارخوری، میز دخترانه، میز عسلی، کنسول چوبی ، میز کامپیوتر، میز چوبی کلاسیک، صندلی تاشو، صندلی نردبانشو، میز اداری، میز تحریر کلاسیک، میز و صندلی، میز وسط ، کنسول کلاسیک ، میز جلو مبلی، سرویس خواب

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات
بروز رسانی 12 روز پیش