شرکت دیدبان پنهان

دوربین مداربسته, پکیج دوربین مداربسته, نصب دوربین و دزدگیر اماکن

دستیابی داهوا به تکنولوژی POC و حذف کابل برق دوربینها | دیدبان پنهان

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

داهوا به تکنولوژی POC جهت حذف کابل برق در دوربینهای مداربسته دست یافت.

جهت برسی قابلیتهای این سیستم منحصربفرد با دیدبان پنهان همراه باشید:

بخش قابل توجهی از کل هزینه استقرار سیستم هاي نظارت تصویري ، هزینه ي نیروي انسانی است. به ویژه در سیستم هاي نظارت تصویري از نوع(AHD) آنالوگ HD این هزینه به حتی بیش از پنجاه درصد هزینه ي کل می رسد. به جز نصب هر دوربین ، می بایست به ازاي هر دوربین راه حلی جهت تامین برق و انرژي به آن را نیز در نظر گرفت. در نتیجه پیمانکاران و نصابان پیوسته در پی راهکارهایی به منظور کاهش هزینه هاي نیروي انسانی و افزایش بهره وري و درآمد هستند. هر چند که در این جستجو با تعدادي چالش نیز مواجه هستند:

  • اگر به ازاي هر دوربین یک منبع تغذیه مجزا در نظر بگیرند، باید براي هر دوربین آداپتور، کابل

دوشاخه و ... تامین شود. در پروژه هایی که تعداد دوربین ها نسبتا بالاست، این کار باعث افزایش

قابل توجه هزینه ها و حجم کار می گردد. ضمن این که همه ي این آداپتور ها به لیست تجهیزات

مورد نیاز براي مرحله "تعمیر و نگه داري" افزوده می شوند.

  • حتی اگر براي تامین برق مورد نیاز دوربین ها از منبع تغذیه مرکزي استفاده شود، هم چنان هزینه کابل کشی برق براي هر دوربین پا بر جاست. علاوه بر این، اگر از تجهیزاتی با کیفیت پایینی استفاده شود، یا فاصله بین دوربین و منبع تغذیه مرکزي خیلی زیاد باشد، افت ولتاژ زیادي ایجاد خواهد شد که در نتیجه سیستم عملکرد مطلوب و نرمال خود را نخواهد داشت. تکنولوژي PoC برق را از طریق همان کابل کواکسیالی که براي انتقال سیگنال HDCVI تصویر استفاده میشود، به دوربین می رساند. این کار باعث حذف هزینه هاي اضافی طراحی، نصب و نگه داري که براي هرمنبع تغذیه نیاز است می گردد و امکان کاهش هزینه ها و نیروي انسانی مورد نیاز را براي بهره برداران،نصابان و پیمانکاران فراهم می کند.

 

کلید تکنولوژي:

تکنولوژي HDCVI POC ترکیب سیگنال HDCVI قبلی (شامل ویدیو،صدا و فرمان هاي کنترلی) و نیروي

برق است که امکان انتقال داده ها و برق را بر روي یک کابل کواکسیال فراهم می کند. این تکنولوژي سبب شد تا بتوان برق مورد نیاز دوربین ها را مستقیما از دستگاه هاي ذخیره ساز و یا فرستنده هاي PoC تامین کرد دوربین هایی که به صورت PoC به دستگاه ذخیره ساز و یا فرستنده PoC متصل هستند ، دیگرنیازي به منبع تغذیه جداگانه(مانند سیستم هاي قدیمی) ندارند.

 

درتکنولوژی POC میتوان برق را روی کابل کواکسیال تا 400 متر دورتز انتقال داد.POC همچنین از دوربینهایی که توان مصرفی تا 12 وات دارند ، پشتیبانی می کند که موجب می شود دوربین هاي داراي لنز موتورایز و با IR LED هاي پر قدرت (با توانایی پوشش مسافت هاي دورتر) نیز در این نوع به هم بندي اجزا به سادگی گنجانده شوند.

 

شماري از عوامل در دستیابی به تکنولوژي تامین برق از طریق کابل کواکسیال موثر هستند. نخست، کاهش اتلاف انرژي در حین انتقال توسط کابل کواکسیال است. دوم ، جداسازي سیگنال ویدیو از جریان برق است تا از تداخل بین این دو سیگنال عبوري از یک کابل کواکسیال پیشگیري شود. در انتها نکات امنیتی براي کاهش خطر برق گرفتگی براي پرسنل در صورت بروز حریق و یا اتصال کوتاه نیز از عوامل مهم در آماده سازي یک تکنولوژي است.

 

تبدیل ولتاژ :

سیگنالی با ولتاژ PoC به این صورت است که دستگاه ذخیره ساز و یا فرستنده ي PoC فرآیند تامین برق

بالا را به کابل کواکسیال تزریق می کند. زمانی که این سیگنال به مصرف کننده (دوربین) می رسد به ولت 12تبدیل می شود تا دوربین را روشن کند. در تئوري، هر چه ولتاژ بالاتري تزریق شود، مسافت انتقال DC افزایش پیدا کرده و دوربین هایی با مصرف برق بیشتري را می توان روشن نمود. اما در واقعیت ، با افزایش ولتاژ تزریقی ، هزینه ي تولید و ابعاد تجهیزات به مراتب بالاتر و بیشتر می شوند. بنابراین، براي تحقق این ساختار، انتخاب بهینه سطح ولتاژ ورودي اهمیت به سزایی دارد.  دستگاه هاي ذخیره ساز XVR ولتاژ 48 ولت و فرستنده هاي PoC  ولتاژ 52 ولت را به کابل کواکسیال تزریق می کنند.

 

ایزوله کردن جریان برق :

با توجه به این که سیگنال ویدیو و جریان برق در دو جهت مختلف در کابل کواکسیال منتشر می شوند،

ایزوله کردن (جدا سازي) این دو سیگنال از یکدیگر با استفاده از مکانیزم اجرایی زیر به صورت موثري

صورت می پذیرد. کمترین فرکانس موثر سیگنال ویدیو معادل 25 هرتز می باشد ، در حالی که ، جریان برق DC فرکانسی معادل صفر هرتز دارد. چون فرکانس این دو سیگنال بسیار نزدیک یکدیگر هستند، ایزوله سازي صرفا توسط یک سلف امکان پذیر نیست .

HDCVI POCاز یک سلف شبیه سازي شده (معادل) براي این جدا سازي فرکانسی استفاده می کند. به عبارت دیگر از یک مدار آنالوگ به جاي یک سلف استفاده میشود تا در حین هدایت جریان برق ، از عبور سیگنال ویدیو ممانعت به عمل آید.

 

ویدیو و پردازش سیگنال :

وقتی جریان بار در سیستم POC دچار تغییر میشود مانند هنگامی که دوربین زوم یا فوکوس میکند  یا اینکه IR-LED ها روشن میشوند ولتاژ DC نوسان کرده و به ویدئو آسیب میزند.در سیستم HDCVI-POC مداری خاص جهت تشخیص این نوسانات طراحی شده است تا تداخلات ناشی از این نواسانات را تشخیص و کنترل کند  هم زمان مدار دیگري براي تقویت سیگنال هاي با فرکانس هاي پایین تر در سیگنال ویدیو در نظر گرفته شده است تا از این که سیگنال هاي ویدیو ي انتقالی در هر دو سیستم POC و NON-POC اساسا یکی باشند اطمینان حاصل شود  هم چنین می بایست از اینکه سیگنال حامل فرمان هاي کنترلی(فرمان زوم و فوکوس که از PoC سیستم به دوربین فرستاده می شود) که در خلاف جهت سیگنال ویدیو حرکت می کند ، دچار XVR سمت دستگاه اختلال نمی شود اطمینان حاصل کند. با توجه به این که مدار تقویت کننده از عبور سیگنال کنترلی جلوگیری میکند ،تکنولوژی HDCVI-POC از راهکار برهم نهی و سپس جدا سازی به منظور حفظ مطلوبیت ویژگی CONTROL OVER COAX  استفاده میکند.

تشخیص بار و حفاظت :

در سیستم PoC جریان الکتریکی با ولتاژ بالایی در کابل کواکسیال منتشر می شود. براي پیشگیري از بروز ،آسیب به تجهیزات و یا افراد هنگامی که یک تجهیز non-PoC به این سیستم متصل شود، مکانیزم دقیقی براي حفاظت و تشخیص بار در این محصولات به کار گرفته شده است، که شامل تشخیص صحت بار، تشخیص عدم اتصال بار، تشخیص اتصال کوتاه و جریان بیش از اندازه و مدارات دشارژ می شوند.

 

تشخیص صحت بار نشان می دهد که تجهیز دریافت کننده ي توان معتبر می باشد یا خیر. هنگامی

کنترل ، که تجهیز نامعتبري در سمت دریافت کننده متصل شود ( مانند دوربین هاي non-PoC

مبدل هاي فیبر نوري و غیره) پس از تشخیص اینکه تجهیز دریافت کننده معتبر ، نمی باشد، جریان الکتریکی در کابل کواکسیال تزریق نمی شود.

 

  • تشخیص عدم اتصال بار، پس از اینکه تجهیز معتبري در سمت دریافت کننده متصل شد و تامین

برق از طریق کابل کواکسیال شروع شد، فعال می شود. این مکانیزم به صورت پیوسته و دائم چک

می کند که آیا تجهیز دریافت کننده توان متصل است یا خیر. به محض قطع اتصال تجهیز دریافت

کننده برق ، تزریق جریان الکتریکی متوقف شده و سطح ولتاژ بالاي تزریق شده از طریق مدارات

دشارژ به سطح نرمال می رسد.

  • مدار محافظ در برابر اتصال کوتاه و جریان الکتریکی بیش از اندازه نیز عمل تشخیص جریان

الکتریکی که در سیستم جریان دارد را بر عهده دارد. اگر جریان الکتریکی بیش از حد تعیین شده

شود (در اثر اتصال کوتاه به دلیل خرابی کابل، خطاي انسانی، نصب غیر استاندارد) تزریق جریان

الکتریکی متوقف می شود تا از بروز آسیب هاي احتمالی بر روي افراد و یا دیگر تجهیزات سیستم

ممانعت به عمل آید.

 

خروجی برق دوربین :

در سناریوهایی که در دنیاي واقعی در سیستم هاي نظارت تصویري اجرا می شود، کاربران تجهیزات مکمل بتواند علاوه بر تامین PoC دیگري نیز مانند میکروفن در نزدیکی دوربین ها نصب می کنند. اگر سیستم برق بدون نیاز به کابل کشی مجزا براي دوربین ها ، برق مورد نیاز براي این تجهیزات مکمل را نیز فراهم کند ، آسایش و امکانات بیشتري براي مصرف کنندگان فراهم می کند. از همین روي تکنولوژي  HDCVI داراي خروجی برق PoC خروجی برق را روي محصولات برگزیده ایی قرار داده است. دوربین هاي PoC داراي کانکتور DC خروجی برق هستند که توسط آن می توانند جریان الکتریکی با 12 ولت و بیشینه 2 وات را تامین کنند.

 

سناریو هاي کاربردي :

کواکسیال HD می تواند در همه انواع سیستم هاي نظارت تصویري بر مبناي HDCVI PoC تکنولوژي

PoC باعث صرفه جویی در زمان و هزینه کلی شود. در زیر چند نمونه از سناریوهاي کاربردي که مزایاي را نشان می دهند لیست شده اند.

 

مراکز خرید بزرگ

در سیستم هاي نظارتی براي مراکز خرید بزرگ اغلب تعداد زیادي از دوربین در مساحت زیادي پراکنده اند.

پیمانکاران براي تامین برق دوربین ها باید براي هر دوربین کابل کشی برق و طراحی و محاسبات مربوطه را می تواند برق مورد نیاز دوربین ها را مستقیما توسط همان کابل کواکسیال که HDCVI PoC . انجام دهند براي انتقال ویدیو مورد استفاده قرار میگیرد، تامین کند. این کار نه تنها موجب صرفه جویی در هزینه ها ازطریق حذف هزینه مورد نیاز براي آداپتورهاي برق (یا تغذیه مرکزي) ، کابل برق و سایر تجهیزات مثل جعبه هاي پلاستیکی یا فلزي می شود، حتی هزینه کابل کشی را به نصف کاهش می دهد. در مناطق کلیدي مانند ورودي – خروجی کاربران نیاز به رزولوشن هاي بالاتر هستند تا بتوانند جزئیات بیشتري را مشاهده شامل دوربین هاي 2 مگاپیکسل و 4 مگا پیکسل است. این دوربین ها HDCVI PoC کنند. در حال حاضر 4Kو رزولوشن هاي تا PoC با پشتیبانی از XVR در کنار دستگاه هاي می تواند کلیه نیاز هاي کاربران در رابطه با رزولوشن را برآورده کند.

 

پارکینگ هاي سر باز

در پارکینگ هاي سر باز، دوربین ها در فضاي باز و اغلب چند صد متر دورتر از اتاق کنترل نصب می شوند.

احتمال پیدا کردن پریز برق در نزدیکی دوربین ها که قابل استفاده باشد ، پایین بوده و همین امر تامین

برق به دوربین ها را دشوار می سازد. به علاوه، چنانچه منبع تغذیه (آداپتور) در اتاق کنترل قرار داده شود به دلیل افت ولتاژ دوربین نمی تواند عملکرد مناسبی داشته باشد. تکنولوژيHDCVI PoC می تواند برق دوربین را تا 400 متر دورتر تامین کند که براي پارکینگ هاي سر باز گزینه ي مناسبی است. ضمنا، در این تکنولوژي براي دوربین ها جریان برق پایداري تامین می شود که تحت تاثیر مسافت و یا شرایط آداپتور قرار نمی گیرد، پس پایداري سیستم را افزایش داده و هزینه هاي نگه داري سیستم در آینده را کاهش می دهد.

 

نتیجه گیري :

تکنولوژي HDCVI PoC به انتقال هم زمان سیگنال ویدیو و جریان برق DC روي یک کابل کواکسیال

دست یافته است که هزینه نیروي انسانی مورد نیاز در اجراي سیستم هاي نظارت تصویري را به صورت قابل توجهی کاهش می دهد.

 HDCVI PoC میتواند رزولوشن1080P را تا 400 متر و رزولیشن 4MP را تا 300 متردورتر به همراه جریان برق منتقل کند و اطمینان حاصل کند که تداخلی بین این دو سیگنال صورت نمیپذیرد. سیستم

برق پایداري براي دوربین ها تامین می کند که پایداري سیستم و کاهش هزینه نگه داري را تضمین می کند.

به علاوه HDCVI دارای ساختار حفاظتی پیچیده ای برای PoC است که از آسیب رساندن به سایر تجهیزات و افراد از طریق تشخیص خودکار و قطع سریع جریان برق پیشگیري

می کند. مزایاي PoC آن را به راهکاري ایده آل در عین حال مقرون به صرفه براي سیستم هاي نظارتی پیچیده که شامل تعداد زیادي از تجهیزات هستند تبدیل کرده است.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت دیدبان پنهان

ساری

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

دوربین مداربسته، پکیج دوربین مداربسته، نصب دوربین و دزدگیر اماکن، دوربینهای امنیتی نظارتی، دزدگیر، پکیج کامل دوربین مداربسته، پک دوربین، برق اضطراری، UPS، DVR، قیمت پکیج دوربین مداربسته، دزدگیر کلاسیک، دوربین بیسیم، دوربین وای فای ، پکیج دوربین بیسیم، پک دوربین وای فای

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات