استودیو وصال

عکاسی و فیلم برداری, نصب سیستمهای حفاظتی و امنیتی, میکس و کلیپ مراسم

اصطلاحات عکاسی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

ساختار دوربین ها
CCD

مخفف Charge Coupled Device ، که یکی از دو نوع سنسور موجود در دوربینهای دیجیتال است ( نوع دیگر با نام CMOS شناخته می شود). با رسیدن نور به این سنسورها، روشنی و تاریکی آنها ثبت می شود و بعد از پردازش به صورت تصویر بر روی کارت حافظه ذخیره می شود. این سنسورها رنگ را تشخیص نمی دهند و تنها روشنایی را ثبت می کنند، به همین خاطر برای تعیین رنگ هر نقطه باید از سه سنسور استفاده کرد که هر کدام یکی از سه فیلتر قرمز، آبی و سبز را دارند؛ پردازشگر این سه مقدار را با هم ترکیب می کند و رنگ نقطه را به دست می آورد. این نوع سنسور از CMOS گرانتر است و کیفیت آن نیز بالاتر می باشد.
CMOS

مخفف Complementary Metal Oxide Semiconductor ، که یکی از دو نوع سنسور موجود در دوربینهای دیجیتال است ( نوع دیگر با نام CCD شناخته می شود). خصوصیات این سنسور بسیار شبیه CCD است، ولی کیفیت آن پایین تر است و در دوربینهای ارزانتر استفاده می شود. البته در دوربینهای SLR گرانقیمت نیز به خاطر برخی محدودیتها از این نوع سنسور استفاده می کنند.
Sensor؛ حساسه

وسیله ای که به یک ورودی خاص ( در اینجا نور ) حساس است، و از آن می توان برای ثبت کردن نور استفاده کرد. دوربینهای دیجیتال به جای فیلم از سنسور برای ثبت تصویر استفاده می کنند، که یا از نوع CCD است و یا CMOS.
Pixel ؛ پیکسل

کوچکترین جزء تصویر ، نقاط رنگی که سازندۀ تصاویر دیجیتال هستند. هر چه تعداد پیکسل ها بیشتر باشد جزئیات تصویر بیشتری می شود و اصطلاحاً ریزنمایی افزایش پیدا می کند.
Buffer ؛ بافر

حافظه ای سریع و کوچک که درون دوربینها قرار دارد و پل ارنباطی بین منبع ثبت تصویر و قسمت ذخیره ( کارت حافظه ) است. کارت های حافظه سرعت کمی دارند و نمی توان مستقیم داده ها را به درون آنها نوشت. به همین خاطر هم داده ها ابتدا در بافر ذخیره می شوند و بعد به تدریج  وارد کارت حافظه می شموند.بزرگی بافر تعیین کنندۀ سرعت دوربین است. هر چه بافر بزرگتر باشد می تواند تعداد عکس بیشتری در خود جای دهد، و این تعیین کنندۀ محدودیت شما در انداختن عکسهای متوالی است. مدت زمان فیلم هایی که دوربین های دیجیتال می توانند بگیرند نیز به این بافر بستگی دارد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

استودیو وصال

گلستان، گنبد کاووس

نوع فعالیت

تولید کننده، خدمات

خدمات/محصولات

عکاسی و فیلم برداری، نصب سیستمهای حفاظتی و امنیتی، میکس و کلیپ مراسم، تولید پرژکتور جهت فیلم برداری

دسته‌بندی محصولات و خدمات