پلمپین صنعت

پلمب بکسلی, پلمپ کنتور, پلمپ کابلی

مجازات فک پلمپ

مجازات فک پلمپ

مجازات فک یا دستخوردگی پلمپ هایی که گمرک برکانتینرهای حامل کالای ترانزیتی میزند چیست؟

آیا اثبات فک انواع پلمپ و چسباندن پلمپ مجدد ، موجب می شود کالا قاچاق تلقی شود ؟   

بر اساس قانون حمل و نقل و عبور کالاهای پلمپ شده خارجی از قلمرو جمهوری اسلامی ایران ، فک پلمپ و بازرسی محموله در بین راه از سوی مامورین انتظامی صرفا با حضور نماینده نزدیکترین گمرک و تنظیم صورتجلسه امکان پذیر خواهد بود که چنانچه مورد مشکوکی مشاهده نشود ، دوباره گمرک توسط یکی از انواع پلمپ ( پلمپ پلاستیکی ، پلمپ کنتور ، پلمپ بکسلی و ... ) و با درج مشخصات پلمپ جدید در صورتجلسه اجازه ادامه مسیر داده می شود و افراد اعم از رانندگان و صاحبان کالا و نمایندگان شرکت های حمل و نقل مجاز به فک پلمپ الصاقی بر کالاها نمی باشند و در صورت ارتکاب ، طبق قانون مجازات اسلامی تحت تعقیب کیفری قرار می گیرند .

قانون مجازات اسلامی مقرر می دارد : ((هر گاه محلی یا چیزی برحسب امر مقامات صالح رسمی پلمپ شده باشد و کسی عالما و عامدا آنها را بشکند یا محو نماید یا عملی مرتکب شود که در حکم محو یا شکستن پلمپ تلقی شود مرتکب به حبس از سه ماه تا دو سال محکوم خواهد شد .

در صورتی که مستحفظ آن مرتکب شده باشد به حبس از یک تا دو سال محکوم می شود و اگر ارتکاب به واسطه اهمال مستحفظ واقع گردد مجازات مستحفظ یک تا شش ماه یا حداکثر 74 ضربه شلاق خواهد بود . )) اقداماتی که منجر به دستیابی به کالا بدون فک انواع پلمپ گردند مانند درآوردن لولاهای درب کانتینر و پاره کردن سیم و چادر و درآوردن تخته ای کف کامیون و کانتینر و ... در حکم فک پلمپ می باشد .

فک پلمپ موجب نمی گردد کالا ، قاچاق تلقی شود بلکه در مورد کالای ترانزیت خارجی باید ثابت شود کالای ترانزیتی کلا و جزئا تخلیه یا تعویض شده است .

طبق قانون اگر پلمپ گمرکی عمدا شکسته شده باشد و دخل و تصرف در کالای عبوری خارجی شده باشد با مرتکب یا مرتکبین طبق قانون راجع به مجازات قاچاق رفتار می شود . دستخوردگی پلمپ ها ، قابل تعقیب کیفری نیست اما ممکن است موجب ظن قوی بر وقوع قاچاق گردد که بازرسی و ارزیابی دقیق کالا را در پی خواهد داشت.

تگ های مطلب:

مجازات فک پلمپ ، مجازات فک پلمپ چیست؟ ،انواع پلمپ ،پلمپ پلاستیکی ، پلمپ بکسلی، پلمپ، دستخوردگی پلمپ

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

پلمپین صنعت

همدان

نوع فعالیت

تولید کننده، صادر کننده

خدمات/محصولات

پلمب بکسلی، پلمپ کنتور، پلمپ کابلی، پلمپ فشنگی، پلمپ پلاستیکی، انواع پلمپ

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات