مرکز مشاوره تغذیه و رژیم درمانی باقری

مشاوره تغذیه و رژیم غذایی, ارائه مواد غذایی رژیمی

چگونه از بازگشت مجدد وزن اضافه پیشگیری کنیم؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

یکی از نگرانی های افرادی که از رژیم های غذایی لاغری پیروی می کنند، بازگشت مجدد وزن کاهش یافته است. توصیه کارشناسان تغذیه به این افراد این است که با تغییر کمی در میزان کالری دریافتی می توان به این نگرانی پایان داد.

تنها با کاهش 100 کیلوکالری انرژی در روز بدون هیچگونه احساس گرسنگی و تغییر در مزه و ظاهر غذاها می توان در طی سال، چهار و نیم کیلوگرم کاهش وزن را تجربه کرد و از بازگشت مجدد وزن پیشگیری نمود.

به منظور کاهش 100 کیلوکالری انرژی دریافتی می توان با تغییرات کوچکی مانند تغییر در نور، نوع لیوان جهت استفاده از نوشیدنی ها، میزان خواب، مصرف آب و میان وعده ها بدون بروز هیچگونه مشکلی، انرژی دریافتی را کاهش داد.

نکته جالب این که تحقیقات جدید دانشمندان نشان می دهد، نور محل سرو غذا می تواند در کنترل اشتها و میزان غذای مصرفی تاثیر گذار باشد. بطوری که با کاهش میزان نور در وعده غذایی شام می توان تا 175 کیلوکالری از انرژی دریافتی از غذاهای مصرفی کاست، بدون اینکه شخص نارضایتی احساس نماید. در واقع در نور زیاد، افراد به طور فیزیولوژیکی تمایل بیشتری به مصرف غذا نسبت به نور کم دارند. بنابراین استفاده از نور کم در انتخاب غذاهای کم انرژی و کلا دریافت کمتر انرژی نقش بسیار حائز اهمیتی دارد.

در ضمن، استفاده از لیوان های منحنی شکل سبب افزایش مصرف نوشیدنی ها می شود. بنابراین با توجه به این که برخی نوشیدنی ها مانند انواع آب میوه ها و بخصوص نوشیدنی های حاوی شکر دارای انرژی بالایی هستند تنها با استفاده از لیوان های استوانه ای می توان میزان کمتری از اینگونه نوشیدنی ها را مصرف کرد و به این ترتیب انرژی کمتری دریافت نمود.

از طرف دیگر، کمبود ساعت خواب کمتر از شش ساعت و نیم در طی روز سبب افزایش هورمون های تحریک کننده  اشتها می شود و به این صورت دریافت انرژی افزایش می یابد.

نکته مهم دیگر توجه به مصرف میان وعده در فاصله بین وعده های غذایی است که نقش بسیار موثری در کاهش نیاز به دریافت مقدار زیادی غذا در وعده های اصلی غذایی مانند ناهار و شام دارد. به علاوه این که مصرف 1 لیوان آب قبل از غذا می تواند در کنترل اشتها و در نتیجه تنظیم انرژی دریافتی از طریق غذا نقش موثری ایفاء نماید.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

مرکز مشاوره تغذیه و رژیم درمانی باقری

تهران

نوع فعالیت

خدمات

خدمات/محصولات

مشاوره تغذیه و رژیم غذایی، ارائه مواد غذایی رژیمی

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی خدمات