شرکت کالا کیفیت ستاک CALTESCO

تامین تجهیزات اندازه گیری,آزمون و کالیبراسیون, ارایه خدمات پس از فروش

BIS موسسه استاندارد هندوستان - Bureau of Indian Standards-بخش اول

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
ترجمه و تالیف و تایپ: احمد سهرابی / به دلیل اینکه این مقاله بخش به بخش ترجمه  و نگارش می شود لذا پس از تکمیل هر بخش اطلاعات آماده شده بر روی سایت بارگذاری میشوند ، بنابراین ممکن است در هربار مطالعه اندکی در ادامه مقاله افزوده شده باشد ... باتشکر از صبر و شکیبایی شما خوانندگان گرامی
منبع: سایت رسمی موسسه استاندارد هندوستان   http://www.bis.org.in

 BIS - Bureau of Indian Standards   موسسه استاندارد هندوستان در یکم آوریل1987 طریق یک قانون پارلمانی در هندوستان شکل گرفت. مقر اصلی آن در دهلی نو  می باشد و دارای 5 دفاتر منطقه ای ( Regional offices (ROS در کلکته (شرقی)، چنای (جنوب)، بمبئی (غربی)، چندیگر (شمالی) و دهلی نو (مرکزی) می باشد.

همچنین تعداد زیادی ادارات شعب (Branch Offices (BOs که تحت نظارت دفاتر منظقه ای (Regional offices  (ROSمی باشند در شهرهای زیر واقع می باشند:  احمدآباد، بنگلور، بوبانسور، بوپال، هند، دهرادون هند، Faridabad هند، Ghaziabad، گواهاتی، حیدرآباد، جیپور، کوچی، لاکنو، ناگپور، پرونو، پتنا، پونا، Rajkot از، ریپور ، به Durgapur، جمشید پور و Vishakhapatnam، که ارائه خدمات صدور گواهینامه به صنعت و لینک به عنوان موثر بین دولت های ایالتی، صنایع، موسسات فنی، سازمان های مصرف کننده و غیره از منطقه مربوطه خدمت می کنند.

ادارات شعب (Branch Offices (BOs وظایف زیر را دارند:

ارائه خدمات صدور گواهینامه به صنعت و حلقه اتصال موثر بین دولت های ایالتی، صنایع، موسسات فنی، سازمان های مصرف کننده و غیره  که در منطقه مربوطه خدمت می کنند.

تدوین استانداردهای ملی در هند

 BIS بیش از 500 پرسنل فنی و علمی واجد شرایط و بیش از 25،000 کارشناس استاندارد- به طور داوطلبانه- که با موسسه استاندارد هند همراه هستند، در اختیار دارد. BIS تا کنون بیش از 19000 استاندارد در حوزه های مختلف فن آوری، جهت کمک به صنعت در ارتقاء کیفیت محصولات و خدمات ،فرموله و تدوین کرده است.

به عنوان یک سیاست، استانداردهای تدوین شده در BIS با دستورالعمل های تدوین استاندارد در سازمان بین المللی استانداردسازی ISO هماهنگ و یکسان می باشد. 

گواهینامه کیفیت محصول ISI ( بعبارتی نشان استاندارد محصولات هندوستان)

گواهینامه ISI گواهینامه محصولات در هند میباشد که توسط BIS اعطا میگردد. BIS بعنوان یکی از بزرگترین گواهی دهنده محصولات در جهان بوده که بیش از 26500 لایسنس برای بیش از 900 محصول دارد. و این موضوع در طی 58 سال گذشته وجود داشته است.  90 محصول در هندوستان ملزم به رعایت استاندارد اجباری و کسب ISI هستند. 

اداره استاندارد هند BIS همچنین جهت تولیدکنندگان خارجی طرح اعطای مجوز استاندارد ISI برای بیش از 350 مجوز برای بیش از 50 استاندارد هند در 40 کشور مختلف واگذار نموده است.

طرح صدور گواهینامه ISI بر اساس طبقه بندی محصولات  در شرایط  سلامتی انسان؛ ایمنی؛ محیط زیست و .. ساماندهی شده است.  

طرح Tatkal برای اعطای سریع و آسان مجوز BIS -جهت محصولات تحت استاندارد اجباری - طرحریزی شده است.

مجوزهای ISI به سه دسته تقسیم بندی میشوند:

پروانه ستاره دار Star license

پروانه معمولی Normal license

پروانه حاشیه دار Marginal license

که این طبقه بندی براساس کارایی محصولات و بازرسیهای مراقبتی بعدی به تولیدکنندگان اعطا میگردد. که این موضوع جالبی می باشد و در ایران سابقه ندارد . در ایران علامت استاندارد اجباری ISIRI  در هنگام صدور یا ممیزی های مراقبتی یا به تولید کننده اعطا می گردد و یا از ایشان سلب میگردد و سیستم امتیاز دهی وجود ندارد.

مجموعه آژمایشگاههای آزمون و کالیبراسیون BIS هم بصورت آزمایشگاههای مرکزی: 8 آزمایشگاه - آزمایشگاههای منطقه ای: 4 آزمایشگاه  - آزمایشگاههای شعب: 3 آزمایشگاه تقسیم بندی میشوند. همچنین در حدود 162 آزمایشگاه تایید صلاحیت شده هم بعنوان آزمایشگاه همکار BIS رسمیت یافته اند.

National Accreditation Board for Testing & Calibration Laboratoris - NABL

متولی اصلی تایید صلاحیت آزمایشگاههای آزمون و کالیبراسیون در هندوستان موسسه NABL می باشد. 

ادامه دارد ...

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت کالا کیفیت ستاک CALTESCO

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

تامین تجهیزات اندازه گیری،آزمون و کالیبراسیون، ارایه خدمات پس از فروش، برگزاری آموزشهای تخصصی مترولوژی و کالیبراسیون، انجام خدمات کالیبراسیون، تعمیر و بازسازی تجهیزات کالیبراسیون، مشاوره جهت استقرار سیستمهای مدیریت کیفیت، مشاوره رایگان جهت ساخت و تجهیز آزمایشگاه، اخذ نشان CE ، تامین استانداردهای بین المللی، مشاوره جهت اخذ علامت استاندارد ایران جهت محصولات، مشاوره جهت تدوین استاندارد کارخانه ای، ممیزی وصدورگواهینامه سیستمهای کیفیت ، مشاوره جهت استاندارد کارخانه ای، ثبت برند و علامت تجاری، برگزاری سمینارهای علمی

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات