آزمایشگاه نوبل- مهندس روحی و همکاران

خدمات مهندسی, خدمات آزمایشگاهی , خدمات آموزشی

جایگاه واحدهای مشاوره و خدمات_مهندسی در صنعت (قسمت سوم)

بوجود آمدن چنین تغییراتی در ساختار مدیریتی واحدها از یک طرف و  توسعه و تغییرات سریع فرآیندها و روشهای مختلف تولید از طرف دیگر، نیاز جدیدی را برای سرمایه گذاران بخش صنعت و واحدهای تولیدی مطرح ساخته است، نیاز به وجود گروههای مشورتی و گروههای تحقیق و فنی و مهندسی که در تمام شرایط بتوانند اطلاعات تخصصی و فنی مورد نیاز را در کوتاهترین مان ممکن برای علاقمندان سرمایه گذاری در بخش صنعت که از توانایی مالی و اجرایی کافی برای اجرای یک پروژه صنعتی برخوردار می باشند و یا مدیران و بخشهای مختلف اجرایی کارخانجات موجود فراهم نمایند.
🌾درکارخانجاتی که حیطه فعالیتی گسترده ای داشته و سیستم اداری و مالی آنها از توان و بنیه کافی برخوردار است، مستقیما در داخل ساختار اداری یک سری گروهها تشکیل میگردند که وظیفه این بخشها همانطور که گفته شد جمع آوری اطلاعات فنی و تخصصی مورد نیاز کارخانه و همچنین تحقیقات کاربردی است بطوریکه در موقع لزوم این اطلاعات سریعا در اختیار مدیران قرارداده شود نظیر واحدهای R&D.
🌾تشکیل چنین گروههایی برای کلیه واحدهای تولیدی بزرگ و کوچک در جهت تسهیل و پیشرفت امور و حفظ موقعیت اقتصادی آنها در عرصه رقابت ملی، منطقه ای و جهانی ضروری است ولی در مواردیکه تشکیل این بخشها در داخل کارخانجات به هر دلیلی امکان پذیر نبوده و یا ارتباط صحیحی بین آنها و بخشهای اجرایی برقرار نمی شود می توان وظیفه آنها را به افراد یا موسساتی در خارج از کارخانه واگذار نمود. اینجاست که ضرورت حضور واحدهای خدمات مهندسی و مشاوره صنعتی پر رنگ تر گردیده و وظایف، تواناییها و چگونگی ارتباط آنها با کارخانجات صنعتی و مدیران واحدهای تولیدی بعنوان نیاز جدید مورد بحث قرار میگیرد.

📙(منبع :  لیلا بنام فرد، جایگاه واحدهای خدمات مهندسی در صنعت و تولید، ماهنامه خبری شرکت شهرکهای صنعتی استان آذربایجانشرقی، آبان ماه 1378).

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

آزمایشگاه نوبل- مهندس روحی و همکاران

تبریز

نوع فعالیت

خدمات

خدمات/محصولات

خدمات مهندسی، خدمات آزمایشگاهی ، خدمات آموزشی، خدمات تحقیقاتی

دسته‌بندی خدمات