آزمایشگاه نوبل- مهندس روحی و همکاران

خدمات مهندسی, خدمات آزمایشگاهی , خدمات آموزشی

مشاوره صنعتی (1)

مشاوره در لغت به مفهوم رایزنی و کنکاش کردن پیرامون یک موضوع و تبادل افکار کردن و صلاح اندیشی در کار است و مشاور شخصی است  که به همین منظور مورد خطاب یا طرف مشاوره قرار میگیرد.
رشد فرهنگی و توسعه در ابعاد مختلف اجتماعی همواره با شناخت نیازهای فردی و جمعی آغاز شده و با پیدا کردن راه حلهای معقول و مناسب و بکارگیری آنها به تکامل نسبی خود میرسد. در این راستا نیاز به مشاوره و در واقع ، نیاز به وجود فرد یا افرادی که بتوانند مسائل را از ابعاد و زوایای گوناگون و کاملا بی طرفانه و منطبق با اصول و قوانین و شرایط حاکم بر جامعه مورد بررسی قرار داده و نظرات صریح و تقریبا روشنی را برای نزدیک شدن به هدف اصلی و کمک در تصمیم گیریهای نهایی و درست، اعلام نمایند از جمله مواردی است که همواره مورد توجه دست اندرکاران مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و سیاسی جوامع قرار گرفته است.
امر مشاوره بطور مستقیم و غیر مستقیم در فرهنگ اجتماعی ما از دیر باز مطرح بوده و جایگاه ویژه ای نیز در فرهنگ دینی کشورمان دارد ولی بتابه مقتضیات زمان و شرایط زندگی اجتماعی، مشاوره های حقوقی، تربیتی، پزشکی و آموزشی نسبت به سایر موارد شناخته شده تر و جا افتاده ترند.
با توسعه صنعتی و تکنولوزیکی کشورها، این گستره وسعت بیشتری می یابد و نیاز به وجود افراد یا مراکزی که بتوانند در زمینه صنعت نیز نقشی مانند #مشاور در سایر رشته ها را داشته باشند و یا به عبارتی #مشاور_صنعتی باشند احساس میگردد. اما در مقایسه با مشاورین سایر رشته ها، افراد یا گروههای مشاور در صنعت چه خصوصیات و ویژگیهایی باید داشته باشند؟ چه وظایفی بر عهده دارند و انتظار جامعه از آنها چیست؟

... ادامه دارد


📙(منبع :  لیلا بنام فرد، مشاوره در صنعت، ماهنامه خبری شرکت شهرکهای صنعتی استان آذربایجانشرقی، مهر ماه 1378).📖

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

آزمایشگاه نوبل- مهندس روحی و همکاران

تبریز

نوع فعالیت

خدمات

خدمات/محصولات

خدمات مهندسی، خدمات آزمایشگاهی ، خدمات آموزشی، خدمات تحقیقاتی

دسته‌بندی خدمات