کارخانه نمک سپید دُر شایان

نمک خوراکی, سنگ نمک, نمک صنعتی

انواع استخراج نمک و کاربردهای آن

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

امروزه منبع عمده‌ی نمک آب دریا است؛ در واقع آب دریا یک منبع نامتناهی نمک است. دو روش اصلی برای استخراج نمک وجود دارد، یکی از آب دریا و دیگری از اعماق زمین. راه‌های اصلی به دست آوردن نمک به شرح زیرند:

 استخراج محلول: در استخراج محلول روی منابع نمک چاه کنده شده و آب تازه به آنها تزریق می‌شود تا نمک را در خود حل کند. سپس نمک محلول به بیرون کشیده می‌شود و برای تبخیر به کارخانه‌های مخصوص منتقل می‌شود؛ اکثر نمک مصرفی ما از این طریق به دست می‌آید.

 تبخیر خورشیدی: این روش ساده‌تر و سنتی‌تر به دست آوردن نمک است. کافی است که وظیفه‌ی تبخیر را به عهده‌ی خورشید و باد بگذارید و از نمک باقی مانده استفاده کنید. اما از این روش سالی یکبار که نمک به غلظت خاصی برسد و در آب و هواهای به خصوص (دمای بالا و بارش کم، مانند مناطق مدیترانه‌ای) استفاده می‌شود.

 استخراج عمیق محوری: نمک را مانند هر ماده‌ی معدنی دیگر از معدن استخراج می‌کنند. معدن‌های نمک در زیر لایه‌های قدیمی کف دریا وجود دارد و می‌توان آن را استخراج و پردازش کرد.

 روش دستی: در برخی نواحی به قدری در کف دریا و یا دریاچه نمک وجود دارد که می‌توان آن را به صورت دستی استخراج کرد.

جالب است بدانید که ما تنها ۶% نمک تولید شده در جهان را مصرف خوراکی می‌کنیم. از مابقی آن نیز ۱۲% صرف روند تصفیه‌ی آب، ۸% برای برف‌روبی و ۶% برای کشاورزی استفاده می‌شود. ۶۸% باقی نیز در کارخانه‌ها و دیگر روندهای صنعتی می‌شود. PVC، پلاستیک و خمیر کاغذ نیز با استفاده از نمک بدست می‌آیند.‌

7 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

کارخانه نمک سپید دُر شایان

سمنان، گرمسار

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

نمک خوراکی، سنگ نمک، نمک صنعتی ، صادرات نمک، نمک شکری، نمک شیلاتی ، نمک صدفی، نمک پودری، نمک دام و طیور، نمک شوینده، نمک نساجی، نمک دباغی ، نمک حفاری، نمک احیای رزین، سختی گیر و بویلر، نمک ضد کلوخه ، اتاق نمکی

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 5 هفته قبل