نمایندگی رباتیک آرادشهرستان ملکشاهی

آموزش رباتیک1تا16سال, فروش محصولات آموزشی آراد, بازیهای فکری واسباب بازی

مسابقات روبوكاپ جهاني درسه شاخه شبيه سازي امداد،فوتبال ومربي فوتبال انجام ميشود

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید


معرفي شاخه ها ربوكاپ جهاني
مسابقات روبوكاپ در سه شاخه شبيه سازي امداد ، شبيه سازي فوتبال و شبيه سازي مربي فوتبال انجام مي شود .
شبيه سازي امداد: فرض كنيد شهري دچار سانحه زلزله بشود، يك جاي شهر آتش مي گيرد، در جاي ديگر ساختمان ها فرو مي ريزند و چند عامل هوشمند در گوشه و كنار شهر وجود دارد. پليس، آتش نشاني و آمبولانس ها از آن جمله اند كه در اين وضعيت خاص، مي خواهند كاري انجام دهند. كاربهينه در اين جا اين است كه اين شهر به بهترين شكل ممكن سر و سامان پيدا كند.
پليس بايد جاده هاي مسدود شده را باز كند، آتش نشاني ها، آتش را در سطح شهر مهار كنند و حتي مهم است كه كدام آتش بايد زودتر خاموش بشود، چون در غير اين صورت شعله هاي آتش پخش مي شوند وپس هدف شبيه سازي امداد، نجات دادن افراد مختلف است.
شبيه سازي فوتبال:در شبيه سازي فوتبال به صورت دو بعدي و يا سه بعدي، دو تيم 11 نفره وجود دارند كه مثل فوتبال واقعي بايد با هم رقابت كنند. هر يك از اين بازيكن ها قابليت هاي خاصي دارند. از جمله: شوت زدن، تكل رفتن، پاس دادن و اين بازيكن ها حتي بعد از مدتي خسته مي شوند! چيزي كه در اين شاخه شبيه سازي مهم است، تصميم گيري اين بازيكن هاست. در روبوت هاي فيزيكي بيشتر بايد حركات مكانيكي و فيزيكي آن ها كنترل شود، اين بخش هزينه هاي زيادي دارد و هم اين كه تكنولوژي هنوز تا آن حد پيش رفت نكرده كه روبات ها بتوانند همه حركات را انجام بدهند. به همين دليل از شبيه سازي(Simulation) استفاده مي كنند تا بتوانند قدري جلوتر را ببينند و مثلا اگر روبوت فوتباليست در آينده توانست توپ را شوت كند، بدانند كه آن موقع چهكاري بايد انجام دهند.
در شبيه سازي فوتبال روبوكاپ، چون مسايل فيزيكي وجود ندارند، بيشتر مي توان بر روي مسايل سطح بالاتري از جمله تصميم گيري كار كرد.
شبيه سازي مربي فوتبال: فرق اين شاخه با شبيه سازي فوتبال در اين است كه قابليت هاي بازيكن ها در اين شاخه كم تر است و خودشان قوه تصميم گيري ندارند. آن ها بايد كاري را انجام بدهند كه مربي به شان توصيه مي كند. مربي همه چيز را در نظر دارد و با توجه به شرايط حاكم بر مسابقه بهترين تصميم را مي گيرد و به بازيكن ها گزارش مي دهد تا آن ها اجرا كنند. در اين شبيه سازي، برد و باخت اصلا اهميتي ندارد و فقط استراتژي هاي مربي مهم است كه بايد به موقع و در موقعيت مناسب به بازيكن ها داده شود
هر سه شاخه مسابقات روبوكاپ به سمتي مي رود كه اهداف نهايي هوش مصنوعي است، اما هدفي كه از ابتداي شروع اين مسابقات آرمان جامعه علمي جهان و به خصوص استادان هوش مصنوعي بوده، اين است كه در شبيه سازي به جايي برسند كه در يك مسابقه فوتبال كه يك طرف تيم منتخب بازيكنان جهان و در طرف ديگر روبوت هاي شبيه سازي شده بازي مي كنند، پيروز ميدان شوند.
شايد اين هدف در ابتدا كمي دست نيافتني جلوه كند، اما پيش رفتي كه هوش مصنوعي از سال 97 تا به حال داشته، نشان مي دهد كه تا 10 سال ديگر اين هدف كاملا دست يافتني خواهد بود؛ شايد حتي زودتر از زماني كه ژاپني ها پيش بيني مي كردند؛ آن ها سال 2050 را سال رسيدن به اين هدف تعيين كرده بودند.

منبع:http://parscenter.com/Manage/Article

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

نمایندگی رباتیک آرادشهرستان ملکشاهی

ایلام، مهران

نوع فعالیت

عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

آموزش رباتیک1تا16سال، فروش محصولات آموزشی آراد، بازیهای فکری واسباب بازی، بازاریابی وکسبدرآمدآسان

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات و خدمات