تامین یاران (شرکت کارا تجارت فلات پارس) ارائه دهنده انواع...

ژئوممبران, ژئوتکستایل, ژئوگرید

واتراستاپ چیست؟ همه چیز درباره واتر استاپ ها

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

میدانیم که ساختار بتن با تغییرات دما منبسط و منقبض می‌شود و برای ایجاد فضا برای این تغییرات مفصل‌های انبساط در فاصله‌های معین در سراسر دیواره‌ها قرار داده می‌شود.

اگر این مفصل‌ها به‌درستی درزبندی نشده باشند آب را به درون سازه راه می‌دهند.

بهترین راه حل چیست؟

مفاصل و محل‌هایی که در آن‌ها دو بتن مختلف در کنار هم قرار گرفته‌ اند، بیش‌ترین ضعف را در برابر نفوذ آب و دیگر مایعات را دارا هستند.

برای جلوگیری از وقوع آن، در تمامی مفاصل بتن‌ها بایستی از واتر استاپ استفاده شود.

واتر استاپ عنصری مهم و تاثیر گذار در ضد آب بودن کل سازه و نگهداری از آن در برابر آب است.

به این صورت که در مرحله اول بتن ریزی واتر استاپ در بالاترین نقطه بتن درون بتن به گونه ای قرار داده میشود که نصف آن داخل بتن و نصف آن بیرون باشد و در مرحله

بعد بتن ریزی قسمت دوم واتر استاپ در بتن قرار میگیرد و شکاف بین این دو مرحله توسط واتر استاپ پوشانده میشود و سازه به طور کامل آب بند میشود.

استفاده از واتر استاپ  بهترین انتخاب برای اینکار است و تقریباً در تمامی سازه‌های بتنی، تصفیه‌خانه‌ها، مخازن آب، آب‌بندها، سدها و تسهیلات زیرزمینی و…  از این محصول برای آب بندی درزها استفاده می شود.

حال باید بدانیم واتر استاپ چیست؟

واتر استاپ محصولی از جنس پی‌وی‌سی می‌باشد که به دلیل خاصیت ذاتی PVC قدرت انعطاف بالایی داشته و این خاصیت آن را تبدیل به محصولی کاملاً انعطاف‌پذیر با الاستیسیته بالا نموده است.

واتر استاپ قطعه‌ای جانبی در اجرای سازه‌های بتنی می‌باشد که باهدف آب‌بندی و جلوگیری از نشت و عبور آب از درزهای اجرایی و انبساطی و مقاطع بتن‌ریزی طراحی‌شده است.

مزایای واتراستاپ

  • مقاومت کششی بالا
  • انعطاف‌پذیری
  • کارایی برابر با طول عمر بتن
  • مقاومت در برابر واکنش‌های قلیایی
  • نصب آسان

عملکرد واتر استاپ پی‌وی‌سی بر مبنای ایجاد سدی در مسیر عبور آب با حداکثر طول مسیر عبور طراحی‌شده‌اند.

برخی دیگر از انواع واتر استاپ ها بر اساس ایجاد سد به‌وسیله انبساط و پر شدن درز و  برخی دیگر بر اساس پرشدگی درز پس از اجرای سازه طراحی‌شده‌اند.

واتر استاپ ها دارای انواع مختلفی می باشند که قیمت آن بر حسب انواع متفاوت است که میتوانید در مقاله “انواع واتر استاپ” درباره آن ها بیشتر بدانید.

تأمین یاران وابسته به شرکت کارا تجارت فلات پارس تولیدکننده انواع واتراستاپ بوده که می‌تواند محصولاتی باکیفیت و کمترین قیمت را در حداقل زمان ممکن برای پروژه‌ها فراهم نماید.

برای مشاوره و خرید انواع واتر استاپ با قیمت مناسب و ارزان و بهترین کیفیت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

شماره تلفن کارشناسان فروش تامین یاران: ۰۲۱۸۶۱۱۱۰۱۲

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

تامین یاران (شرکت کارا تجارت فلات پارس) ارائه دهنده انواع...

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

ژئوممبران، ژئوتکستایل، ژئوگرید، ژئودرین، ژئوکامپوزیت، ژئونت، زهکشی، ایزولاسیون، استخر کشاورزی، روف گاردن، ایزولاسیون تونل، ایزولاسیون فوندانسیون ساختمان، لوله کاروگیت، لوله آب ساختمان، لوله پی وی سی، لوله پلی اتیلن

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات