شرکت مهندسی گروه آرین خاک ایرانیان

ژئوممبران, ژئوتکستایل, ژئوگرید

زهکشی دیوارها با استفاده از محصولات پلیمری دیمپل شیت

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

دیمپل شیت یک محصول پلیمری برای کنترل آب و زهکشی مناسب سازه های ژئوتکنیکی می­ باشد. این محصول با زهکشی موثر سازه­ ها، فشار آب موجود در خاک را کاهش داده و به پایدار ماندن سازه ها کمک می­ کند.

در صورتی که دیمپل شیت  به طور مستقیم در مجاور خاک پر کننده دیوار قرار گیرد، حفره های دیمپل شیت   با ذرات خاک پر شده و خاصیت زهکش آن کاهش می ­یابد. بنابراین لازم است تا ابتدا یک لایه ژئوتکستایل به عنوان جدا کننده بین دیمپل شیت و خاک پر کننده  قرار گیرد تا مانع از پر شدن حفرات دیمپل شیت توسط ذرات خاک گردد.  آب موجود در خاک، بعد از جذب شدن توسط دیمپل شیت در راستای صفحه دیمپل شیت  حرکت کرده و به مصالح زهکش موجود در پایین دیوار منتقل می­ شود. در درون این مصالح، یک لوله­ ی زهکش تعبیه شده است که آب را به بیرون سازه هدایت می­ کند.جزئیات قرارگیری سیستم زهکش دیوارها در شکل 1 نشان داده شده است.

سیستم­ های نوین زهکشی علاوه بر زهکشی مناسب تر سازه ­ها نسبت به روش ­های سنتی، با حذف بخش زیادی از مصالح زهکش، هزینه­ ها و زمان احداث دیوارها را به طور قابل ملاحظه ­ای کاهش می­ دهند. تصاویری از نحوه نصب دیمپل شیت  بر روی دیوار در شکل های 2 تا 4 نشان داده شده است.

استفاده از دیمپل شیت در سیستم ­های زهکشی تونل­ ها نیز رایج می­ باشد. نحوه­ ی قرارگیری اجزای سیستم زهکشی یک تونل در شکل 5 نشان داده شده است.

استفاده از دیمپل شیت در سیستم زهکشی بام ­های سبز نیز رایج می­ باشد.

 

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت مهندسی گروه آرین خاک ایرانیان

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

ژئوممبران، ژئوتکستایل، ژئوگرید، زهکشی، ژئودرین، ژئوکامپوزیت، ژئونت، ایزولاسیون، ساخت استخرکشاورزی، استخر کشاورزی، بام سبز ، ایزولاسیون فونداسیون ، زهکشی فونداسیون ، دیمپل شیت ، ژئودرین نواری، روکش آسفالت

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 3 هفته قبل